HDMI extractor til AppleTV 4K med mulighet for HDMI ut med video og audio

RS1

Medlem
18 Des 2006
209
0
16
Skulle gjerne også hatt mulighet til å strømme musikk via Airplay (AppleTV 4k) uten å ha TVen på, men også bør det funke som før, at de som ønsker å bruke kun TV og lyden der, til å se innhold fra AppleTV/Airplay kan gjøre dette uten å bruke flere fjernkontroller og av/på-knapper. Dvs. fra output på HDMI extractor så må det sendes lyd sammen med video-signalet. Noen som har prøvd HDMI extractor som gjør dette?

Svein_B

Medlem
6 Apr 2005
396
0
16
Jeg gjorde et forsøk på det du beskriver.
- Når jeg slår av TV'n så slår også ATV seg av. Omgikk dette ved å koble vekk HDMI kabelen fra lyd-ekstraktor til TV'n. Kanskje dette kan løses hos deg ved å slå av ARC på HDMI porten på din TV.
- Med TV av så får ikke ATV HDMI handshake, og får ikke noe lyd via ekstraktor.
- Uansett så får man ikke justert lydstyrken ut på HDMI fra ATV.

- Med lyd ut fra ATV med Bluetooth så virker det mye bedre - forutsett at klarer å slå på ATV uten at TV'n slår seg på.

--
Svein B

RS1

Medlem
18 Des 2006
209
0
16
Takk for denne informasjonen. Denne problemstillingen har jeg ikke tenkt på, men det skal kunne fungere hvis man skrur av funksjonen som starter opp TVen når det kommer signal fra HDMI, men fikk du lyd som normal fra ATV til TV selv om du brukte audio extractor? Hadde bare Apple beholdt den optiske lydutgangen.

Svein_B

Medlem
6 Apr 2005
396
0
16
Med audio-extractor så kommer lyden til TV og ut via ekstraktor. Forutsetter at TV er på for at HDMI skal virke.
ATV fjernkontroll kan ikke regulere lydvolum ut på HDMI, men kan styre TV lydvolum med IR.

Anbefaler Bluetooth audio ut fra ATV. Jeg bruker en rimelig Logitech BT mottager. Det finnes også BT mottagere med SPDIF fiber utgang om skal koble til en ekstern DAC eller forsterker med IR inngang. ATV fjernkontroll styrer lydvolum ut på BT.