Jeg vet denne tråden er gammel, men den dukker opp ved søk for nye lesere, så jeg vil bekrefte at det finnes håp.
Jeg har prøvd Supra HDMI AOC v2.1 8K på 8 meter og kan bekrefte at den ikke virker på LG C9 TV og Asus GeForce RTX 3080 Ti Rog Strix OC.(kun 4k@60Hz 8bit, ikke HDR) og supra kabelen har jeg retunert og fikk pengene tilbake.
Supra annonserer at deres Optiske Hdmi kabel er i standard med Hdmi 2.1 og skal klare opp til 8K, 48Gbps, men det gjelder ikke alle TVer blant annet en del LG og Samsung TVer, og de oppgir ikke det ved annonsering eller på sin hjemmeside. For meg virker det som SUPRA Cables - Jenving velger kina tankegangen og kina service (kjør alt med dårlig kvalitet på markedet og ta problemene med de få som klager).
Ruipro har løst problemet. Den er kinesisk, men den virker og er av bra kvalitet.
Jeg kjøpte en RUIPRO 8K GEN3/C 25 ft (7,6 meter) HDMI 2.1, 48Gbps fiberoptisk kabel og nå virker alt som det skal. (jeg bruker ikke den medbrakte Hdmi 5v USB dongelen)
(PC) -> 4K 120Hz YCbCr444 12-bit eller RGB 12-bit og G-sync på med (LG C9 TV) -> HDMI Deep Color og Instant Game Response på.
Her kan det bestilles, men også leses hva andre har kjøpt i forskjeldige lengder og kundeanbefalinger.
www.amazon.com/gp/product/B08XLPX5Z7