nime skrev:Har lastet ned Transformers trailer fra PSN.. betyr dette at filmen kommer på BD?
Den traileren ble utgitt før filmen hadde kino premiere. Det er vel 2 stykker der tror jeg.
nime skrev:Har lastet ned Transformers trailer fra PSN.. betyr dette at filmen kommer på BD?
K.Larsen skrev:Sitter med gåsehud og hører på den nylig utgitte og meget fantastiske Tranformers-scoren til Steve Jablonsky, og vurderer om en film er god nok grunn til å gå formatnøytral.
:-|
AndersT2 skrev:Den traileren ble utgitt før filmen hadde kino premiere. Det er vel 2 stykker der tror jeg.
Ja, jeg må nok skaffe meg en Sone A LG eller Samsung kombispiller i tillegg til min Sone B PS3, så får jeg hele BD-arsenalet tilgjengelig og mulighet for enkelte må-ha HD DVD-titler i samme slengen.tklev skrev:Vel.. Noen filmer er rett og slet så bra at en bare *må* ha dem, for meg så hadde det vært Transformers. Heldigvis er jeg så heldig at jeg slipper å tenke økonomi, jeg har råd til begge deler uansett. Men jeg er ikke "formatnøytral" allikevel, jeg velger HD DVD på de filmene som er ute på begge formater. Og er kanskje litt kjappere på avtrekkeren når det kommer HD DVD filmer jeg er i tvil om jeg vil ha.
Poenget var bare at det er ingen skam å kjøpe en film som Transfomers, evt. andre filmer du føler er viktig å ha i HD, og så velge Blu-Ray på resten.
Transfomers rett og slett skriker etter å bli vist i HD, noe annet blir bare dårlige kompromisser..![]()
K.Larsen skrev:Ja, jeg må nok skaffe meg en Sone A LG eller Samsung kombispiller i tillegg til min Sone B PS3, så får jeg hele BD-arsenalet tilgjengelig og mulighet for enkelte må-ha HD DVD-titler i samme slengen.
Ja, selvfølgelig så syntes du det!Andy_Dandy skrev:Synes HD DVD-dama var søtest.......
Appeti skrev:RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!
HD DVD-omsetningen i september var på knappe 50.000 kroner, mens det ble omsatt Blu-ray Disc for over 700.000 kroner.
Blu-ray Disc har nå 80% av omsetningsverdeien i det norske High-Def markedet, viser splitternye tall fra Norsk videogramforening (NVF). Dette er tall som viser innkjøpsverdi- og volum fra NVF-medlemmene inn til norske butikker.
Etter årets første ni måneder, er altså totalsalget av Blu-ray Disc i Norge på 80% av markedet for High-Def, mens HD DVD altså har 20%, Dette er i innkjøpsverdi. HD DVD-omsetningen i september var på knappe 50.000 kroner, mens det ble omsatt Blu-ray Disc for over 700.000 kroner.
Ser vi på volum, antall titler, er fordelingen 78% til BD og 22% til HD DVD. Dette gjelder hele 2007 frem til utgangen av september. I klare tall er det solgt inn 30005 BD-eksemplarer til norske butikker, og 8341 HD DVD-eksemplarer.
Det kom svært få nye High-Def-titler i begge format i september. Kun fem nye BD-er og tre nye HD DVD-er. Salgsomsetningen tyder da på sterkt innkjøp av katalogtitler, og da i BDs klare favør.
For året under ett er det per utgangen av september lansert 111 BD-titler og 90 HD DVD-titler.
PS! Ifølge PROFFILM, her på Release.no, viser det seg at det nå i oktober og de påfølgende to siste måneder i 2007, vil komme 119 High-Def-utgivelser, med et klart flertall i BD-formatet.
For året under ett er det solgt Blu-ray Disc-plater fra distributører inn til butikker for nesten 4,5 millioner kroner, i løpet av perioden januar-september 2007. Til sammenligning er det solgt inn HD DVD-plater for i underkant av 1,1 millioner kroner.
Appeti skrev:RELEASE.no – 1997 - 2007: 10 år som videobransjens fagblad!
HD DVD-omsetningen i september var på knappe 50.000 kroner, mens det ble omsatt Blu-ray Disc for over 700.000 kroner.
trondmm skrev:Whoa!
Hva i helsike skjedde i september? Her er det jo full bråstopp for HD DVD-salget.
93,3% markedsandel for Blu-ray i september, mot 68,7% i august.
Det ble altså solgt 380 HD DVD-er til alle butikkene i Norge tilsammen i løpet av en hel måned. Det er ikke noe å skryte av, akkurat.
Noe kan sikkert forklares av at det bare ble gitt ut tre titler i september, men HD DVD hadde altså 88% nedgang i omsetningen mot BD som "bare" hadde 24% nedgang. (Til sammenligning hadde DVD-markedet en nedgang på 22,7%)
Jeg lurer litt på om dette kan være et tegn på at mye av HD DVD-omsetningen er fra folk som nettopp har kjøpt spiller, og som må ha noen filmer å teste/demonstrere spilleren med. Nå i det siste har det fulgt med fem filmer med spillerne, så da har all omsetning fra nye HD DVD-eiere forsvunnet. Men allikevel - 88% nedgang i omsetning på en måned er så absolutt ikke bra.
Det går jo i riktig retning men hvis ti gangeren på dollarkurs kan brukes på denne også så er det fremdeles 10K for en kombispiller.tklev skrev:Denne multi-spilleren ser iallefall ut til å bli bra:
HD Guru Exclusive- First Review of Samsung’s BD-UP5000 Combo HD DVD/Blu-Ray/DVD Player 9/15/07 » HDGURU.Com
Reon, HDMI 1.3 og 1080p24 høres unektelig imponerende ut. Ikke dumt å få alt dette inn i en kombinert HD DVD/Blu-Ray/High end DVD spiller..
Counterpointer skrev:Det går jo i riktig retning men hvis ti gangeren på dollarkurs kan brukes på denne også så er det fremdeles 10K for en kombispiller.
Det er fremdeles over min terskel for en slik.
tklev skrev:![]()
Hehe, heia HD DVD!![]()