HC4000 projektor starter ikke

19 Jun 2017
14
2
3
Hei,
Jeg skiftet nylig pære i min HC4000, og den har fungert bra i noen uker.
Jeg glemte å resette lampetimeren.

Nå har jeg følgende problem når jeg starter projektoren:
Den starter normalt, men grønne lys på power og status.
Etter noen sekunder slår viften seg av. Den er av i noen sekunder før den starter igjen.
Etter noen runder med det, blir powerlyset rødt, og statuslyset blinker grønt.
Slik er det et minutts tid før projektoren skrur seg av.
Det kommer aldri noe lys på lerretet, og heller ingen feilmeldinger.

Vedlagt er hva manualen sier jeg skal gjøre.
Når jeg trykker på powerknappen flere ganger, starter syklusen ovenfor igjen, uten at projektoren skrur seg av.
Men slutter jeg å trykke på powerknappen skrur den seg av etter rødt+blinkende grønt lys.

Jeg forstår ikke fra vedlegget hva som er feilen, og siden jeg har forsøkt å følge stegene er jeg usikker på hva jeg skal gjøre for å få projektoren til å fungere igjen.

Mvh,
Thomas

Vedlegg

• HC4000.jpg
    HC4000.jpg
    161,2 KB · Sett: 60

Ak

0
11 Des 2002
36.061
24
38
43
Det er alltid kjedelig når slike ting skjer. Kjøpte du originallampe?

19 Jun 2017
14
2
3
Hei,
Jeg kjøpte ikke originallampe som kanskje var en tabbe. Kjøpte DIAMOND lampe med hus fra Projektor-lamper.no som er det nest dyreste alternativet.
Er i kontakt med dem om dette er noe som kan gå på garantien.
Den ble kjøpt i slutten av oktober, og har fungert helt fint i 3 måneder.
Jeg har funnet at feilen skyldes "The protection circuit is working or the lamp is in an abnormal condition", så du har nok rett at det har med lampen å gjøre.

Er det noe som kan gjøres her, eller må jeg gå til innkjøp av en ny lampe?

Ak

0
11 Des 2002
36.061
24
38
43
Ja, det er nok lampen som er synderen her. Krysser fingrene for at det ordner seg.

19 Jun 2017
14
2
3
Takk for svar. Jeg har fått bekreftelse at jeg kan returnere lampen.
I desperasjon siden jeg ikke hadde projektor i 2 dager, har jeg kjøpt en Epson TW7000 som jeg tester nå.

Har et problem du kanskje vet noe om:
Jeg har en Nvidia Shield streamer som fungerte fint på min HC4000, men når jeg kobler til TW7000 er hele bildet lilla.
Har en Blurayspiller også og der er bildet helt fint.

Begge kobles til projektoren via min Marantz receiver.
Skal sjekke at alle kabler er ok osv, men hvis du har noen kjennskap til dette problemet setter jeg pris på hvis du sier ifra.

Thomas

• Like
Reactions: ekvals

ekvals

0
28 Jan 2005
46
1
8
Hei @Thomas79 .
Nesten snodig å lese denne tråden da jeg har eksakt samme issue med min HC4000, ikke etter skifte av pære, men det er vel sannsynlig at den er gåen.
Parallellt med å finne støtte har jeg kikket på ny prosjektor og har sett en del på Epson TW7000.
Er det denne du kjøpte?

To oppfølgingspørsmål i den forbindelse, fikk du ordnet HC4000 med å bytte pære?
Og er du fornøyd med TW7000?