Har alle receivere med innebygget Chromecast forsvunnet samtidig?

ribtin

Medlem
25 Feb 2013
75
1
8
www.cultcinema.net
For 2 år siden kjøpte jeg en Sony STR-DN1080 receiver med innebygget Chromecast, og jeg likte denne så godt at jeg tenkte å kjøpe meg en til. Men så viser det seg at den er tatt ut av produksjon. Så da begynte jeg å se på andre receivere med innebygget Chromecast isteden, og vurderte å kjøpe Pioneer VSX-933. Men så har den blitt tatt ut av markedet den også. Javel, da får jeg vel kanskje se på OnkyoTX-NR676E da... men så har jommen den forsvunnet også!

Riktignok så viser Prisjakt fortsatt at det finnes 9 forsterkere som fortsatt har built-in Chromecast, men den billigste av disse koster 8000,- og de fleste flere ganger mer.

Da jeg først kjøpte min Sony STR-DN1080 for bare noen år siden, var det et helt annet marked og det var flust av receivere med innebygget Chromecast, så jeg brukte lang tid på å bestemme meg. Men idag er altså nesten alle borte.

Hva skjedde?

Sist redigert:

muuh

Medlem
10 Jun 2008
1.296
12
38
det samme som skjedde med 7.2 pre-out på receivere i 4-6k klassen antar jeg, produsentene ønsker at du skal kjøpe en dyrere modell og fjernet funksjoner på dem billige