Hakket opptak på Grundig 8860

ecberg

0
6 Aug 2009
315
0
0
tja, er ikke imponert over det jeg faktisk har ventet lenge på.

* Serieopptak fungerer ikke dersom kanalen sender repriser, da får man alt av repriser også. Ta f.eks. Hotell Cæsar, der får man de første sesongene som går i reprise på dagtid, reprisen som er i 18ish tiden og 19:30 episoden. Hvor vanskelig kan det være å sette slik at man f.eks. kan definere at programet må gå mandag-fredag mellom 18-23 f.eks. Finner den serien i det tidsromet så gjør den opptak.... Evnt. grepe etter (r) (reprise) eller lignende i epg-teksten.

* Opptak på tid, en funksjon jeg har savnet, men hvorfor sette ett tak på 25 opptak?

Men ikke bare negativt:
* Det som var litt gøy var Nett-TV via NRK MHP, ligger bare 3 filmer ute nå, men kan bli bra.

* Kanalbytter skipper ikke kanaler lenger.

* De har fikset slik at man ser kanalen man er på i EPG modus, slik at den ikke bytter kanal når man blar.

* Opptak av to kanaler samtidlig, ikke testet, men det blir bra.

VOD har jeg ikke testet og det blir vel ikke testet heller, ikke en tjeneste jeg har behov for. Da fyller jeg heller opp med 500 GB barne-tv. :)

Mics

0
7 Sep 2009
348
0
16
Mine første kommentarer;

* De opptak jeg hadde satt opp før oppdateringen, dvs ikveld - ubrukelige. Kunne ikke ta opp pga signal. Begge opptak 0.00 timer.
* Ser ut som nye opptak funker
* Kjappere respons, ikke noen tvil om det

Får se ellers imorgen

1 Okt 2009
126
0
0
Mics skrev:
* De opptak jeg hadde satt opp før oppdateringen, dvs ikveld - ubrukelige. Kunne ikke ta opp pga signal. Begge opptak 0.00 timer.
Det forklarer saken når jeg ikke klarer dual opptakk. De andre opptakene satt opp før oppdateringen virker OK så lenge.

Stiane

0
3 Mar 2010
54
0
0
Mics skrev:
Samme her, alle opptak før oppdatering er waste, men fungerer fint etterpå når de er lagt til igjen..

1 Okt 2009
126
0
0
Ganske misfornøyd med opptaklisten:

Hvordan listen kommer er unaturlig – best å ha fortiden opp der man blar/skroller tilbake i tiden og fremtiden nede, der man blar/skroller ned/videre. Det var bedre før, nemlig for to episoder rett etter hverandre, var det bare å trykke på ”neste” pilen.
Jeg forstår ikke engang hvorfor de måtte endre på det. Finnes det en måte å ha det som før?

Ellers er det mange programmer som jeg lagt som serieopptak som ikke kommer opp på listen av fremtidige opptak. Jeg får konfliktproblemer på dual rekorder der det bare gjelder 2 programmer med en som begynner 5 minutter før den andre blir ferdig.

På en av disse konfliktene var kun et av de programmene som kom på listen. Jeg kunne jeg ikke endre på prioriteten, heller kunne jeg avlyse det programmet. :(

Og enig, seriesopptak som ikke tar vekk repriser er veldig uheldig. Mange av de konflikene ville vi ikke møte, da.

Det hadde vært også bra å kunne avlyse bare en episode av en seriesopptak direkt fra EPG, i stedet for å måte gå inn i opptaklisten.

Vedlegg

• grundig2.jpg
    grundig2.jpg
    142,1 KB · Sett: 72

Petol

0
9 Feb 2010
129
0
0
Fortsatt ingen oppdatering fra Kongsvinger senderen i Hedmark. Fikk SMS fra Rikstv i går, som fortalte at oppdatering var klar for nedlasting.

tt85

0
30 Sep 2010
225
0
0
Fikk oppdateringen i natt..men..

etter at jeg la inn VOD..ble den utrolig treg..så jeg fjernet VOD..Da ble den Frisk i gjend...Flere som kjenner seg i gjend?

21 Jan 2007
42
0
0
Da har jeg i hvert fall fått bekreftet på mail i dag fra Rikstv at siste SW versjon er 904.388

Det pussige er at denne SW har jeg hatt en stund... Trodde det var Beta 2 men men..

VOD har jeg vært testkunde på i flere måneder og det virker bra.
Filmutvalget kan man jo diskutere samt at det kun er 2-4 filmer i s.k HD kvalitet (Er usikker på hva Rikstv definerer som HD - Uansett filmene ser imidlertid bra ut på min tv)
Men teknisk fungerer det greit - sett bort fra at det etter min erfaring medfører en litt tregere boks.

Men det er allikevel noen bugs igjen etter 904.388 men boksen blir bedre og bedre :)

TytnII

0
10 Okt 2007
144
0
0
Heller ingen oppdatering i Bergen, etter å ha stått i standby natt til i dag. Til tross for SMS fra RTV i går.

:cry:

1 Des 2010
114
0
0
tt85 skrev:
etter at jeg la inn VOD..ble den utrolig treg..så jeg fjernet VOD..Da ble den Frisk i gjend...Flere som kjenner seg i gjend?
Hm... hvor mye ledig plass har du igjen?
Og bruker du det digitale tekst-tv forresten?

1 Des 2010
114
0
0
torlight skrev:
Er i Bergen området og fikk oppdateringen...
Jeg skal oppklare dette en gang for alle:
Alle Grundig PVR 8860 skal få inn ny programvare, samme om du er i Finnmark eller Kristiansand. Er du tilkoblet en sender som ikke er feil på (kan sjekke feilmeldte sendere her) så skal programvaren lastes ned når mottaker står i standby om natten. Viss det ikke gjør det, og du har bra signaler, så er dette en feil på mottakeren mest sansynlig. I det tilfellet ville jeg henvendt meg til RiksTV kundesenter (09595 / post@rikstv.no).

Scandi

0
16 Mai 2009
92
0
0
Er det bare mulig å oppdatere den om natten og i standby? I så fall, hva er da poenget med oppdateringsfunksjonen?

1 Des 2010
114
0
0
Scandi skrev:
Er det bare mulig å oppdatere den om natten og i standby? I så fall, hva er da poenget med oppdateringsfunksjonen?
Som jeg har skrevet over, det varerer om det trenger å være natt. Men oppdateringsfunksjonen får nok en nytte, men no for øyeblikket ser jeg ikke nytten i den.

tt85

0
30 Sep 2010
225
0
0
Freakshow skrev:
Hm... hvor mye ledig plass har du igjen?
Og bruker du det digitale tekst-tv forresten?

Har 94% ledig før jeg la in VOD....kan være at den drev og lastet inn filmer osv som gjorede treg..tenkte og prøve til i gjend litt senere i kveld:0) Bruker ikke Tekst tv nei..,mest Epg

1 Des 2010
114
0
0
tt85 skrev:
Har 94% ledig før jeg la in VOD....kan være at den drev og lastet inn filmer osv som gjorede treg..tenkte og prøve til i gjend litt senere i kveld:0) Bruker ikke Tekst tv nei..,mest Epg
Vurder også å slå av MHP (tror jeg) da? Har hørt om folk som har fått raskere mottaker av å gjøre det. (Slår da av digital tekst-tv) Og mottakeren laster kontinuerlig ned filmer fra du aktiverer VOD, så kan være den gjør mottakeren litt treg, men finner det litt merkelig at den blir irriterende treg. Prøv i alle fall å slå av MHP.