Høyttalerkjøp i Sverige!

Little

0
7 Mai 2003
399
0
0
Hei!!

Vurderer å kjøpe høyttalere i Sverige siden de selger dem veldig billigt der!

Det gjelder et par Audio Pro Black Diamond til 5700,- (pris i Norge) som kan leses om på www.lydogbilde.no - kjøpsguide - søk pro audio!

Høyttalerne kan kjøpes her:
http://www.onoff.se/online/onoff/grundinfo.nsf/toPage?openform&PAU26

Dette er en svensk butikkjede som jeg OGSÅ er veldig usikker på om sender varer utenfor sveriges grenser. Er det noen som vet mer om hvor langt de sender varene sine, så si i fra, for det er komplett umulig å ta kontakt med dem utenom telefon.

Prisen for dette høyttalerparet er 3999 Svenske Kroner (SEK) som med dagens norske kurs kommer på 3.594,7 NOK. Med frakt på 300-350 kroner, ender totalprisen på ca 3900 NOK.

Det jeg lurer på, er om det er noen andre faktorer jeg må ta hensyn til når jeg handler fra Sverige??? Noen som kan hjelpe meg der så jeg ikke får en "Sjokkskadet regning" med store tall?!?!?

Håper på svar fort siden dette haster litt.

Mvh. Kjell Ronny Haugen :?

Little

0
7 Mai 2003
399
0
0
Hvor stor er tollen da? andre ting? forskjellen på moms i norge og sverige vart nevnt...

Må vite dette sikkert før jeg kjøper!

Mvh. Kjell Ronny

Zulu

0
2 Jan 2003
2.681
0
0
Jeg mener at det du betaler i toll er momsbeløpet.

Butikken i Sverige trekker evt. fra svensk moms på kjøpesummen.

Og tollen legger på norsk moms. Altså 24%
Jeg tror ikke du må betale noe mer enn dette.

Correct me if I'm wrong

Little

0
7 Mai 2003
399
0
0
Jeg skjønner ikke hvordan de kan selge høyttaleren 2000 kroner billigere i sverige enn norge... er prisen uten moms? eller er prisen med moms? legger de AV den svenske momsen viss de sender den til norge, eller må jeg betale BÅDE svensk og norsk moms? det ville i såfall vært på trynet... om ikke, er det vanskelig for meg å få dem til å gi meg igjen svenske momspenger?

er bare å svare så godt en kan her ;)

Shyfer

0
15 Apr 2003
555
0
0
Svensk moms 25% av beløpet blir tatt av i tollen,og norsk moms(24%av varens verdi lagt på) Så utregningen din blir ganske riktig.Tror ikke det burde være en umulighet og få sendt til Norge.Apparat.se gjør ihvertfall det!

Little

0
7 Mai 2003
399
0
0
Altså for å få en klarhet i dette her!!!

Må jeg betale 3999 SEK + frakt + 24 norsk moms??? = ca 4500???

Eller 3999SEK + frakt - minus 25% svensk moms på 3999 + 24% norsk moms = ca 3900???

Dette er et ENKELT spørsmål, få et ENDELIG svar nåda :) Om noen klarer rekne ut AKKURAT hva jeg må betale fra jeg bestiller fra sverige for 3999 kroner til varene står på gulvet hos meg her i norge, skal dere få låv til det :)

Takk på forhånd!

Mvh Kjell Ronny

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.530
334
83
46
www.avforum.no
Du kan selvsagt få refundert det svenske mva beløpet, men det foreligger en del betingelser (bl.a. må du har vært en viss tid i Sverige tror jeg, er ikke sikker på hvordan en skal måtte "bevise" det men). I tillegg må du fylle ut litt skjemaer og diverse. Skal ikke være enkelt å bo i "utenforlandet" (og nei, jeg ymter ikke innpå at vi bør melde oss inn i EU, jeg sier bare at ting blir litt vanskeligere når vi ikke er med... :? )

DET var vel egentlig ikke stort BEDRE svar enn du allerede har fått, men jeg er iallfall helt sikker på at det skal være mulig! Ring tollkontoret i Norge og ev. Sverige, så får du sikkert de helt korrekt opplysningene. Du kan jo, hvis du gidder, poste hva som faktisk ER svaret, det er sikkert flere enn deg som lurer :D