Høyt stereorack med hjul på...?

Jamez

0
28 Apr 2003
1.320
0
0
Hei...

jeg trenger et "rack"/stativ som jeg kan putte stereoutstyr i.
Skal bygge alt i høyden...

Har vel ca 1meter met utstyr nå, men er fint om racket er mellom 150 og 200 høyt...

Hjul på bunnen er et must, slik at det hele kan dras fram når man skal komme til koblinger og sånt bak...
max bredde 57cm

trenger ikke være spesielt pent... funksjonalitet er stikkordet.

Noen som har sett noe sånt`?

Jamez.

17 Feb 2003
5.337
0
0
48
Dette snikrer du sjølv for ein liten sum med penger, så kan du lage den akkuratt slik at den passer inn der den skal :lol:

4 hjul får du på clasohlson for under 50,-

Gorm

0
13 Des 2002
40.115
102
63
55
Jessheim
Sjekk med forhandlere av kontor og industrimøbler. De har sikkert en stålreol som kan bygges ut i høyden etter eget ønske. Du har muligens et problem med bredden, da slike møbler gjerne er 60 cm brede.
Lykke til. :)

Jamez

0
28 Apr 2003
1.320
0
0
hmm... det blir et litt "klumpete" rack da om man bygger i 2 tom...

Dessuten så vet jeg ikke om det vil bli solid nok.
En meter med forsterkere veier fort 100kgs... 8)

Solid stålkonstruksjon er nok tingen...

Får vel data-rack... og PA-rack. Men, disse er jo langt fra gratis, og ikke spes dekorative... ikke det at det betyr noe når det ikke vises...

Jamez...

Gorm

0
13 Des 2002
40.115
102
63
55
Jessheim
Jamez skrev:
Får vel data-rack... og PA-rack. Men, disse er jo langt fra gratis, og ikke spes dekorative... ikke det at det betyr noe når det ikke vises...

No pay, no play vet du. :wink:

Jamez

0
28 Apr 2003
1.320
0
0
true...

Snakka me en fyr som jobber på futura i trondheim.
De hadde vist noen racksystemer som kunne lages akkurat som man ville ha dem.
Kunne så-å-så mange units høy og kjøpe til hyller. Hjul var som tilbehør osv.
Startpris for ett på 1meter høyt var vel rundt 4000kr...
Får se litt nøyere på det.

Noe må man ha... og jeg skal ikke bygge noe i treverk... Det blir bare dårlig greier uansett!

Blir fint å få alt på ett sted med ledninger og sånt HELT skjult.

Skal snart legge gips på veggene nå, så ting begynner å ta form :)
la ut endel bilder fra bygginga på:
www.stud.ntnu.no/~bondo/kinorom/

Er mest rivebilder foreløpig da :p
En stund siden jeg har tatt noe bilder,
men tar flere og lager en post når ting begynner å ligne på noe ;)

Jamez.

Ak

0
11 Des 2002
36.061
24
38
43
Det er sikkert bra saker han lager, men billig var det ikke.... :shock:

Mvh

AK

Jamez

0
28 Apr 2003
1.320
0
0
mente ikke at han lager det...
Du kjøper skjelettet og velger til ekstradeler lissom..

men, langt fra billig ja... :(

får lete litt... Må finnes noen greie løsninger.
Kanskje 19" datarack funker...?

Jamez.

Jamez

0
28 Apr 2003
1.320
0
0
du kan innrømme at det blir større og mere klumpete enn enn fin tynn stålkonstruksjon...
Skulle fått det til om jeg gidda legge litt arbeid i d ja... men...

Så fin ut den du sendte link på...
kan ha flere ting på toppen om det blir for lite med en meter :)
bedre pris også...
Må mekke bunnplate med hjul da...

Jamez.

17 Feb 2003
5.337
0
0
48
Enig i at den du kan ha tynnere dimmensjon med stål/aluminium enn tre ja :lol: men trur det kunne blitt fint og.

Såg ikkje så værst ut den hyllen nei, og hjul er fort gjort for ein nevenyttig mann som du :wink:

CS

0
29 Apr 2003
217
0
0
Hvis du ser i tråden som omhandler takfeste til AE300 i dette temaet her, så er det en link til en svenske som selger et takfeste han lager selv, han har også et rack han selger hvis man skal tro siden. Det er ikke noen hjul på bildet han har lagt ut, men det kan han kanskje sette på. 1000 spenn tar han. Det er stål og tre konstruksjon og ser helt grei ut.
Tråden og bilder av sakene.

9 Jun 2003
4.048
0
36
Spørs på hvor tunge forsterkerne dine er, men HiFi Klubben har noen stilige glasshyller som skal tåle opp til 20 kg per hylle. Du kan jo f.eks. kjøpe ett gulvstativ og sette hjul under og så montere hyller på veggen over dette (hvis det er mulig) og så plassere enkle komponenter med få tilkoblinger på vegghyllene som ikke kan dras fram...

Prisen er ikke så aller verst heller: http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=63

Et annet forslag er å henvende seg til en blikkenslager eller metallverksted el.l. og høre om de kan sveise sammen et stativ. For mange år siden når jeg kjøpte vekttreningsutstyr til å ha hjemme fikk jeg gjennom butikken jeg kjøpte utstyret laget et sortlakkert stativ til å henge vektskivene på for ca. 3-400 kr. Jeg bare sa akkurat hvordan jeg ville ha det.

Er også interessert hvis du finner noe, selv trenger jeg et stativ til senterhøyttaler (bredere enn vanlige høyttalerstativer, helst et med 4 bein) og et stativ til å henge en 28" tv i taket.

-Audun

Jamez

0
28 Apr 2003
1.320
0
0
En av mine bestekompiser er utdannet sveiser, men han har inget utstyr.
Hadde han fått lånt noe, hadde han helt sikkert klart å sveise sammen noe brukbart...

Det hadde ikke vært dumt.
Trenger jo bare noe helt enkelt jeg.

Sånne fancy møbler fra hifiklubben blir tull når det skal stå i et skap.
Dessuten er de for små og tåler ikke nok.
Har som sagt totalt 1 meters stabel med utstyr på ca 100kg, og litt luft imellom er en fordel. I tillegg tenkte jeg ha inn datan der, og man ser jo ikke bort ifra at det kommer mere utstyr senere.

Å sveiset 4 stolper på ca 1.5meter høy sammen med 5-6 perforerte hylleplater som er ca 45dype og 50 breie skulle blitt perfekt.
Skal høre med kompisen.

Ellers så fant jeg denne:
http://www.nicro.no/pdf/servicereol_951.pdf
180 høy og med hyller som er 535 breie.

Har også snakket med noen som selger butikkinnredning, men det smaleste var 63cm inkl. stolper. Blir noen få cm for mye.
Kostet dessuten ca 2500+moms for et slikt system med 6 hyller.

Den som leter finner, så jeg finner vel noe bra tilslutt :)

Jamez.

Jamez

0
28 Apr 2003
1.320
0
0
hvis jeg hadde funnet et L-system med hyller som ikke er for breie,
så hadde jo det vært supert...!
Ikke pen, men det bryr meg som sagt ikke da den ikke vil vises...

system_reol.gif

som den der, bare smalere. Har ikke funnet slike i mindre enn 90bredde.

17 Feb 2003
5.337
0
0
48
Har du vært hos byggmakker eller noken lignende steder :?: kanskje du får kjøpt slikt i lause deler der du kan bygge sjølv det du vil ha