GET IPTV via pc og/eller NAS? Mulig?

BigZ

0
9 Sep 2004
2.435
1
38
Hei,
Vi byttet til GET i vår, og fikk fiber inn i stua... fint og flott det, men savner mitt oppsett med tv-kort i PC og CAM fra Canal Digital Kabel.
Nå har jeg Huawei HG8245H fibermodem, og lurte på om det er mulig å koble til min HTPC (evt. min Asustor AS5002T NAS) og se tv via foreks Mediaportal, Kodi, DVBViewer (som jeg brukte via CD kabel) e.l.
Noen som kan forklare hvis dette er mulig? Hvordan koble, og hvordan søke kanaler. Evt. anbefale software.
På forhånd takk for hjelpen. :eek:
BigZ

BigZ

0
9 Sep 2004
2.435
1
38
I tillegg til GET-boksene så kan du bruke IPAD elelr Android app. se: Get TV app

Finnes ikke noen CAM løsning.
Takk for svar :)

Ja, vet det ikke finnes en CAM løsning med GET.
Det jeg lurer på om er om det er mulig å koble en nettverkskabel fra fibermodemet til pc eller NAS (evt til en switch/router som støtter vlan/vpn så til pc/NAS), og så få tv-kanalene på den måten. Har som sagt iptv, så jeg får kanalene gjennom samme modem som internett. Huawei HG8245H.
Har lest en del om dette, men lurer altså på hvordan koble/søke kanaler (har sett skrevet om tvheadend og annen software jeg ikke kjenner) osv..
Ja, og om dette i det hele tatt er mulig.

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Jeg bruker tvheadend her og det fungerer fint. Det eneste er at kortet må oppdateres manuelt hver gang. Jeg har ikke funnet en automatisk metode ihvertfall.
Hvis du har IPTV på alle porter på routeren skal det være så enkelt som at du legger til en mux (IP-addressen til en/flere kanaler) og så finner tvheadend kanalene som er på den mux'en automatisk.
Hvis du kun har IPTV på bestemte porter og når du kobler til de portene får en IP-adresse i et annet område, må du ha ett ekstra nettverkskort i NAS for mottak av IPTV og ett annet for å formidle tvheadend til det lokale nettverket.
Du må i begge tilfeller ha en usb kortleser som tar de små smartkortene som Get bruker og kjøre en softcam som klarer å lese kortet (Oscam)

Litt usikker på om Asustor kan brukes, men du burde få det til med HTPC'en.

BigZ

0
9 Sep 2004
2.435
1
38
Takk for svar!

Aj, det hørtes ikke lett ut :O

Huawei modemet tar imot iptv via port 3 (dhcp - vlan): (sånn står det under WAN i admin-grensesnittet)
3_TR069_R_VID_1515/0IPv4
Internett får jeg fra port 1.

Til info: Siden modemet har innebygd router som er meget ræva, så har jeg viderekoblet til ASUS RT-AC66U router for bedre wifi i leiligheten.

Dette betyr da at jeg må ha to nettverkskort i pcen? (Tror ikke jeg gidder å balle med NAS'en)

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Du må nok ha to nettverkskort i pc'en.
Regner med at du kun har TV på port 3? Får du bilde hvis du kobler get boksen på noen av de andre portene?
Det er litt komplisert, men hvis en tar seg tid og leser litt så finner en som regel ut av problemene :)