Gardinløsning....:)

Burre

0
20 Apr 2003
8.532
0
0
43
avforum.no
Trenger litt hjelp til hvordan jeg skal løse dette.. lerrettet er nå festet 10 cm ut fra bakvegg, og filten rett bak. bruker 4:3 til PC og TV, og strekker bildet til 16:9 til film. planen er å dra gardinene til siden til film, men hvordan skal jeg feste gardinene i taket? er litt trangt, så det hadde vært best om jeg kunne dra dem til siden i en sving, på en måte. slik at de går bak frontene, og svinger ut, for å komme foran lerrettet. er litt trangt her, så skulle jeg hatt helt rette gardiner, ville høytaleren på høyre side kommet for langt ut til at man kommer seg in på soverommet på en normal måte.. :) noen tips til hvordan jeg kan maskere en hvite boksen, og listen nederst hadde også vært fint. går det an å male?

Vedlegg

• 100-0023_img.jpg
    100-0023_img.jpg
    74,4 KB · Sett: 399

Payen

0
10 Jun 2003
1.200
0
0
Hei, jeg skal også ha gardiner på lerretsveggen. Mitt lerret er så stort (eller helst veggen så liten) at jeg i wide-screen ikke får mer enn 10 cm fra enden av lerretet til sideveggene. I 4:3 blir avstanden større og jeg ønsker å maskere mitt 16:9 lerret.
Jeg har kjøpt skinner som jeg skal feste i taket. Disse skinnene har også skjøtestykker som kan bøyes i inntil 90 grader.
Jeg kan da dra gardinene litt forran sideveggene når jeg ser wide-screen.
Var dette svar på spørsmålet ditt?

Hvor har du kjøpt stoff til gardinene dine? Er stoffet så tungt at gardinene faller rett ned?

Burre

0
20 Apr 2003
8.532
0
0
43
avforum.no
Nei, Har lagt det prosjektet litt på is inntil videre.. (jul og greier)
10cm på hver side er jo ikke mye, om du skal ha maskering også, må du vel ha gardinene helt på sideveggen i 16:9..
Har ikke kjøpt stoff enda, men kommer til å gå for fløyel.
se på eidos' utstyrsside, han har akkurat hengt opp gardiner.

Payen

0
10 Jun 2003
1.200
0
0
Har kjøpt stoff i dag. Skinnene til taket er allerede i hus. Må få noen til å sy gardinene og jeg har fått beskjed om at man må sy inn et bånd oppe på gardinen hvor du kan feste kroker eller hemper. Båndene gjør det mulig å feste krokene eller hempene slik at selve skinnene ikke synes.
Jeg har ikke kjøpt fløyel. Har sett litt rundt omkring, men ingen har hatt sort fløyel.
Det billigste sorte stoffet jeg fant var på Ikea til 19 kr m. Dette stoffet var for tynt og jeg valgte til slutt et annet sort stoff som jeg kjøpte hos Ide Kim Tvedt for 90 pr m.