Gamle linker fungerer ikke?

13 Aug 2009
4.384
33
48
Søker rundt på nytt og gammelt utstyr og det er klart at med den massive mengden tråder det har blitt her på AVForum opp igjennom årenes løp, er relevante informasjon ofte å finne her. Men eldre forumtråder som dukker opp i søkemotor (f. eks Google) fører ikke frem til innholdet. Hvorfor?

Setter pris på at forumet er oppe å går igjen. Faktisk ubeskrivelig digg! Men kjedelig om tidligere innhold ikke er tilgjengelig lengre gjennom google-søk?

240223

240224

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Jeg skriver litt om dette på mine profilupdates, men dette jobbes det med. P.t. skal stort sett alt av generelle lenker virke, mens lenker til konkrete poster fremdeles ikke virker. Hvilken URL er det spesifikt som ikke virker?

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Her er siste update på problemet i vår dialog med XenForo support:

UPDATE:

OK, I guess that´s a good thing as it confirms that the overall redirect works. So, this one does not work:

while this one works:
-> redirecting to:

So, this means that the issue is with redirecting to a specific post, in the above example -post1324194. Any idea if this is caused by the overall XenForo redirect, or is this related to the SEO rewrite?

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Hmm, snodig... Er dette lenken du har funnet på Google? Ser denne uten tvil er feil her ja, er lagt til /forum to ganger så denne vil jo aldri virke... Prøvde selv å søke på "den store XTZ høyttalertråden" på Google, og fikk opp f.eks. følgende URL på Google: http://avforum.no/forum/klubb-entusiasttr-der/68740-den-store-xtz-yttaler-tr-den-140.html, som da redirectes til https://avforum.no/forum/index.php?threads/den-store-xtz-høyttaler-tråden.207931/page-140. Mulig det er en delay av et slag som korrigeres fortløpende...

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Da skal også lenker direkte til poster være fikset, men meld gjerne fra (ASAP) om noen finner lenker som ikke virker da vi nå har (kortvarig) tilgang på en superdyktig ressurs!

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Takker så mye @americanFord. Du har nok da funnet en gammel URL eller noe, når jeg søker på dette temaet på Google får jeg opp følgende URL: "http://avforum.no/forum/h-yttalere/135368-xtz-99-w8-16-blokkleilighet-evt-10-16-a.html", som redirected til https://avforum.no/forum/index.php?threads/xtz-99-w8-16-i-blokkleilighet-evt-10-16.272444/. Takker i alle tilfelle for rapportering, sjekk gjerne flere søk og tråder! :)

13 Aug 2009
4.384
33
48
Takker så mye @americanFord. Du har nok da funnet en gammel URL eller noe, når jeg søker på dette temaet på Google får jeg opp følgende URL: "http://avforum.no/forum/h-yttalere/135368-xtz-99-w8-16-blokkleilighet-evt-10-16-a.html", som redirected til https://avforum.no/forum/index.php?threads/xtz-99-w8-16-i-blokkleilighet-evt-10-16.272444/. Takker i alle tilfelle for rapportering, sjekk gjerne flere søk og tråder! :)
Mulig jeg misforstår, men kan ikke helt se at redirecting er i orden? Den første linken du har lagt ved redirecter jo ikke til den andre linken?

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Mulig jeg misforstår, men kan ikke helt se at redirecting er i orden? Den første linken du har lagt ved redirecter jo ikke til den andre linken?

Det er mulig du har en cache liggende i browseren din som sender deg feil, prøve å rense søkehistorikken din eller prøv eventuelt en annen browser. Husk da også å søke via Google, ikke bruk de gamle lenkene da de aldri vil fungere ettersom de har en feil syntax i URL´en.

13 Aug 2009
4.384
33
48
Det er mulig du har en cache liggende i browseren din som sender deg feil, prøve å rense søkehistorikken din eller prøv eventuelt en annen browser. Husk da også å søke via Google, ikke bruk de gamle lenkene da de aldri vil fungere ettersom de har en feil syntax i URL´en.
Har slettet loggen/cache nå og link 1 redirecter nå til link 2 (y)

Men opplever fremdeles at noen gamle linker ikke fører dit det faktisk skal. Skyldes nok gammel URL som du er inne på, men fremdeles litt irriterende. Ingen big deal tross alt, men går det an å fikse?

• Like
Reactions: lygren

Danke

0
4 Aug 2007
12.386
224
63
Liker veldig mye det nye forumet, Nice funksjoner for bilder av anlegg osv, og fin flyt.

Vil bare kommentere at Tapatalk linkene ikke fungerer optimalt, noen åpnes ikke og eller andre bringer deg til feil tråd. Sikkert fordi mye er flyttet til andre avdelinger tror jeg.

• Like

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Har slettet loggen/cache nå og link 1 redirecter nå til link 2 (y)

Men opplever fremdeles at noen gamle linker ikke fører dit det faktisk skal. Skyldes nok gammel URL som du er inne på, men fremdeles litt irriterende. Ingen big deal tross alt, men går det an å fikse?

Har du noen eksempler på gamle lenker som ikke virker? Hvis vi ser noe som ikke funker kan vi prøve å lage en regel som videresender riktig...

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Liker veldig mye det nye forumet, Nice funksjoner for bilder av anlegg osv, og fin flyt.

Vil bare kommentere at Tapatalk linkene ikke fungerer optimalt, noen åpnes ikke og eller andre bringer deg til feil tråd. Sikkert fordi mye er flyttet til andre avdelinger tror jeg.

Ja, har sett det har vært litt kaotisk, har kjørt en rebuild av tapatalk appen nå, ser ting bedre ut?

Danke

0
4 Aug 2007
12.386
224
63
Ja, har sett det har vært litt kaotisk, har kjørt en rebuild av tapatalk appen nå, ser ting bedre ut?
Ja det meste funker nå, eneste jeg ikke kommer inn på eller kommer feil nå er musikk-trådene. Jeg vet at de er flyttet til en annen avdeling på forum. Mulig det er årsaken.

Kommer feks inn på film forum når jeg klikker på musikk tråd på Tapatalk.

Men alt annet Tapatalk relatert funker nå.

• Like

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Ja det meste funker nå, eneste jeg ikke kommer inn på eller kommer feil nå er musikk-trådene. Jeg vet at de er flyttet til en annen avdeling på forum. Mulig det er årsaken.

Kommer feks inn på film forum når jeg klikker på musikk tråd på Tapatalk.

Men alt annet Tapatalk relatert funker nå.

OK, håper det går seg til snart da, eventuelt får vi kontakte Tapatalk og be de nullstille fra sin side, tydelig at de forholder seg til gamle data...