Nja får se om jeg gidder å kjøpe rør. Skal høre med noen entrepr. som kan ha noe liggende. Hvis ikke kjøper jeg.
Hei,
Ja jeg tar inn 2E hele døgnet bortsett fra ca 20:00 til 24:00 litt nord for Bergen. Du skulle da få inn både 2F og 2E I Oslo området med en Gb 125, lbn eller kabel vil ikke hjelpe hvis du ikke har antenna I fokus for uk beam.
Generelt så er det kun større antenne som hjelper hvis du ikke får signal på 2E og 2F uk beam med en 125 cm antenne.
Bor du I østfold eller vestfold?.
Da er rør forankret og støpt fast til fjellet. Støpt idag så må vente noen dager før selve montering av tallerken kan starte.
Blir spennende å se om det blir noe bilde på TV etter at jeg har flyttet tallerken, etter kyndig veiledning/råd ifra sunco.
Jeg ser at tråden har glidd noe ut i forhold til tittel:
Fra fredag kan BBC,ITV,C4,C5 ( HD&SD) mottas med små antenner i Norge
Men det er nok mange som ønsker å se hva som skal til for å ta in UK footorint.
Spennenede å se hvor stor parabol som skal til.
![]()
Så byttet heg til mitt gamle LNB TRIAX QUAD for morroskyld, og da fikk jeg enda bedre S/N på mitt meter: 11.1
Men da jeg sjekket tuner var signal strength lavere på selve tuner. Vet ikke hva som er best jeg.
Så byttet derfor tilbake til det nye LNB, og tenker at det får duge selv om meter viser 1dB S/N lavere, mens tuner viser bedre signaler.
Pent montert antenneHvilke
men vet ikke hva jeg eventult kan klare å få inn på den her i Haugesunds området.
Da var tallerken montert og stilt inn.