Fra fredag kan BBC,ITV,C4,C5 ( HD&SD) mottas med små antenner i Norge

9 Okt 2006
1.097
0
0
Daffy skrev:
Jepp, det er ca Trondheim / Trondheimsfjorden.

Det var godvær både i går og i dag, og det fungerer fortsatt :)
Ipbox, nokia antenne(r), og litt forskjellig LNB og Diseqc-switcher.

Googla meg frem til at Sky Sports F1 HD (som jeg selvfølgelig ikke får bilde på) skulle ligge på 12363 v(?) 29500, der finner jeg signal, men ikke tilstrekkelig til at jeg klarer å søke inn kanalen, hvis den er der da. Har ikke funnet den noe annet sted.

Får du lock( bilde )på frekvensen 12051V CNN og SKY News på frekvensen
12207V.
Jeg har 7db signal på 12363 og rundt det samme på 12051 og 12207.
Har bilde på disse 2 i klarvær.
Disse ligger på Astra 2A southbeam.

5 Jun 2007
379
0
16
Daffy skrev:
Jepp, det er ca Trondheim / Trondheimsfjorden.

Det var godvær både i går og i dag, og det fungerer fortsatt :)
Ipbox, nokia antenne(r), og litt forskjellig LNB og Diseqc-switcher.

Googla meg frem til at Sky Sports F1 HD (som jeg selvfølgelig ikke får bilde på) skulle ligge på 12363 v(?) 29500, der finner jeg signal, men ikke tilstrekkelig til at jeg klarer å søke inn kanalen, hvis den er der da. Har ikke funnet den noe annet sted.

Sky Sports F1 HD starter ikke opp før i mars 2012.
Den er kodet som alt annet Sky sender, utenom Sky News.
Så hvis du ikke har sky kort no pic.

Starting in March 2012, Sky Sports F1 HD will get Sky customers closer than ever, with more action, analysis and information - on their TV, online and mobile devices - throughout the season.
The dedicated channel will be provided at no extra charge to all Sky TV customers who take both Sky Sports 1 and Sky Sports 2 or the HD pack of channels.

6 Sep 2003
2.398
0
0
Sonic76 skrev:
Sky Sports F1 HD starter ikke opp før i mars 2012.
Den er kodet som alt annet Sky sender, utenom Sky News.
Så hvis du ikke har sky kort no pic.

Starting in March 2012, Sky Sports F1 HD will get Sky customers closer than ever, with more action, analysis and information - on their TV, online and mobile devices - throughout the season.
The dedicated channel will be provided at no extra charge to all Sky TV customers who take both Sky Sports 1 and Sky Sports 2 or the HD pack of channels.
Du må nok ha Sky HD box også fordi Sky parrer box og kort.Jeg vet at det finnes DB som kan hanskes med dette men det sikreste er å kjøpe orginalboxen som du lett kan få tilgang til på nettet.Kort får du hos SkyNow.
Stølen

Daffy

0
31 Jan 2003
442
0
0
Jeg var vel mest interessert i om jeg kunne finne kanalen. Fant en tråd her.
Sky Sports F1 Channels
Og i følge den så er kanalen, eller i alle fall en kanal og logo oppe å går.
Er selvfølgelig klar over at den ikke er tilgjengelig, men det skal gå an å søke den inn, hvis signalet er der..
Men jeg får for lite signalstyrke på den frekvensen til å få inn noe, dermed vet jeg ikke om den er der :)

no66

0
30 Okt 2007
150
0
0
www.cedric-cornell.com
Tenkte istenden for å bytte ut eksistende skål men en dyre fancy sak, så skulle jeg slenge opp en billig ca 80cm skål som peker rett på.

Holder det med en Raven G85 eller en Biltema 80 x 75 cm ???

Holder til Sætre, mellom Oslo og Drammen

no66

0
30 Okt 2007
150
0
0
www.cedric-cornell.com
Hmmm,

etter litt jobbing og diverse sat finders etc så trodde jeg var i boks.

Får bl.a lock og ca 81% signal på 10773 H (BBC1 etc) men jeg får ikke inn noe bilde.

Får SID not found in PAT. Er på en VU Ultimo.

Har tatt søk etc...

no66

0
30 Okt 2007
150
0
0
www.cedric-cornell.com
Noen med noen ideer om hva jeg skal prøve.....?

Har lock og godt over 81% på boksens satfinder. (manual tune på 28.2, 10773 H)

Men prøver jeg å søke 10773 H som BBC etc ligger på manuelt, får jeg bare opp ANIXE HD, NICK/CC HD, N24 HD, QVC HD, HSE24HD og ASTRA PORTAL.

Trenger noe input, takk

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Du har nok søkt inn 19.2Ø istedenfor 28.2Ø. Du må desverre koble på igjen sat finderen og søke på nytt.
Kingofsat.net kan være grei å bruke for å sjekke at de kanalene du søker inn faktisk er på den satelitten du peiler deg mot :)

no66

0
30 Okt 2007
150
0
0
www.cedric-cornell.com
Jepp, akuratt kommet ned fra taket med kompasset og sat findern. Fant ut at jeg var 10 grader ut! Nå får jeg inn alt!

Trodde at sat motakere var mere smarte. Tar inn alt på 19 (parabol) selv om boksen er er på 28.

Man lærer hele tiden.

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Det er jo samme frekvenser på forskjellige satelitter.
Regner med at boksen din bruker nettverkssøk og derfor fant de andre frekvensene også.

20 Jun 2010
15
0
0
Oslo omr.

Så vad är status just nu ?
Kan vi få in BBC/Freesat kanalerna på en 60-80 cm i Oslo området ?

20 Jun 2010
15
0
0
tack

Tack bobben man....
Er det bara en kort period som det kommer att fungera ?

Bor i centrum-ghettot (Lökka) just nu så lite svårt att prova,hoppas flytta utt snart tro mig det första jag kommer att göra är sätta upp en parabol....

24 Sep 2006
8.123
0
36
Lunner/Hadeland
choudry skrev:
Tack bobben man....
Er det bara en kort period som det kommer att fungera ?

Bor i centrum-ghettot (Lökka) just nu så lite svårt att prova,hoppas flytta utt snart tro mig det första jag kommer att göra är sätta upp en parabol....

Det er ikke sikkert det vil vare siden det vil bli skutt opp en ny satellitt senere i år. Den satellitten kan ha et dekningsområde som er bedre tilpasset UK.

23 Jan 2007
449
0
16
Halden
Astra 2F

Bobben1 skrev:
Det er ikke sikkert det vil vare siden det vil bli skutt opp en ny satellitt senere i år. Den satellitten kan ha et dekningsområde som er bedre tilpasset UK.

Det blir ikke så veldig lenge til hvis vi skal tro denne meldingen i Broadband TV News. Det ser ut til at SES Astra har det travelt, og har flyttet både oppskytningstidspunkt og -sted. Ny dato er satt til 14. september 2012 og er flyttet fra Kazakhstan til ArianeSpace i fransk Guiana.

Hvordan UK-beamen fra Astra 2F vil se ut er ikke offentliggjort.

Mvh
Brumlebass 8)