Fra cd til streaming

tomu

0
10 Nov 2005
300
1
16
Hei! I hjemmet har jeg mistet litt av musikkinteressen etter at jeg har begynt å streame... Jeg streamer via en argon stream 2 eller hva den heter, men lydkvaliteten er milwvis bak kvaliteten fra min gode gamle cd spiller usher cd 7... Jeg elsker fleksibiliteten i spotify, men hater lydkvaliteten. Finnes det noen billige og gode oppgraderinger? Dac mellom streamer og forsterker? Funker de små mini dacene? Finnes noe med rør? Funker noe av det kinesiske fra aliexpress?
Godt nytt år, og takker for alle svar 😀🌞

• Like
Reactions: Solgaard
23 Okt 2005
1.045
83
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Hei! Jeg bruker Tidal og har de dyre abonementet, har ein chromecast ultra koblet i reciever og føler meg veldig fornøyd. Ser avogtil konserter på dvd og bluray, min erfaring her hos meg er at lyden sitter bedre når jeg ser på disc så jeg er usikker på om streaming rekker helt opp til toppen av kvalitet pr i dag

tomu

0
10 Nov 2005
300
1
16
Takk for svar♥️. Jeg er fornøyd med musikkatalogen til spotify. Rett og slett bra utvalg. Jeg har en krell stereo forsterker som jeg bruker til musikklytting. Kan jeg koble chromecast ultra til den? Det er vel bare analoge innganger på forsterker, tror jeg.

23 Okt 2005
1.045
83
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Chromecast ultra kobles til med hdmi så kan kobles til om krell forsterkeren din har de 😉
Jeg bruker chromecasten mest pga enkelthet og bra kvalitet med dagligdags streaming.
De hadde hvertfall tidligere en chromecast audio, men denne vet jeg ikke mer om en at jeg tror den finnes

tomu

0
10 Nov 2005
300
1
16
Chromecast ultra kobles til med hdmi så kan kobles til om krell forsterkeren din har de 😉
Jeg bruker chromecasten mest pga enkelthet og bra kvalitet med dagligdags streaming.
De hadde hvertfall tidligere en chromecast audio, men denne vet jeg ikke mer om en at jeg tror den finnes
Krell forsterkeren er noen år gammel. Ren stereo. Ikke hdmi. Den audioversjonen kan vel kanskje brukes, men dacen er vel like dårlig som den jeg bruker i dag.. Argon stream 2.

11 Jan 2007
6.034
60
48
Jeg bruker raspberry hifiberry dac pro fra kjell.no.. streamer til spotify connect fra ipad..

har også en diger cd samling , som desverre blir stående etter denne kom i hus!