Forlenge displayet fra reciever

Troppolini

Medlem
2 Apr 2021
7
0
1
Hei,dette blir muligens et tema de fleste av dere ikke har brydd dere om,men det har seg slik at jeg har en Onkyo tx nr-807 som lydmessig gjør jobben, da jeg pga familie ikke kan ha mer enn 5.1 at best, om jeg kjøper mange blomster og vasker huset mange nok ganger. Nå har jeg kun 3.0 med Dali Ikon 6 mk2 og Dali Inkon Vokal. Denne forsterkeren har ikke mulighet til 4k og arc, så jeg kjører toslink,og reciever er plassert i et annet rom da denne er for stor til å ha under tv. Problemet mitt er at jeg ikke får sett hvilken lydmodus jeg ender til uten å gå inn til det andre rommet og fysisk ser på reciever. Finnes det løsning på dette, annet enn å kjøpe ny reciever? Lever egentlig godt med 3.0 oppsettet, da jeg bruker høyttalere mest til stereo musikk. Finnes det en mulighet til å "skjøte" displayet på? Andre løsninger? Eventuelt, forsterker jeg bør spare meg opp til som støtter 4k 120 og spiller ok musikk?

Troppolini

Medlem
2 Apr 2021
7
0
1
Takk for et svar. Styre den kan jeg jo med en Harmony kontroll,men aner ikke hvilken lydmodus jeg setter den på.

27 Aug 2009
6.290
30
48
Min receiver står på straight 95% av tiden, da går dekoding av TV kanaler, Blu-ray eller fra apper på TV automatisk. Bruker sjelden Dolby upmixing. På musikk fra Spotify blir det selvsagt Stereo.

Sent from my iPad using New Forum mobile app

Troppolini

Medlem
2 Apr 2021
7
0
1
Takk Classic46, har brukt mye direct,men synes ofte jeg får et bedre lydbilde på film og serie ved hjelp av Dolby/DTS. Spesielt om man ikke spiller på et høyere volum.

27 Aug 2009
6.290
30
48
Hva slags kilde har du til bilde på film og serier? På parabol som jeg bruker, sender Nrk, SVT og TV3 Dolby Digital 2.1 og 5.1. TV2 og TV Norge kanalene kun Stereo. Samme med TV2 Play og Discovery +. Da kan man bruke Dolby eller DTS upmixing, som fungerer sånn greit….

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Troppolini

Medlem
2 Apr 2021
7
0
1
Hva slags kilde har du til bilde på film og serier? På parabol som jeg bruker, sender Nrk, SVT og TV3 Dolby Digital 2.1 og 5.1. TV2 og TV Norge kanalene kun Stereo. Samme med TV2 Play og Discovery +. Da kan man bruke Dolby eller DTS upmixing, som fungerer sånn greit….

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
Jeg bruker for tiden apper via Google/Android TV, så alt fra de kjente Netflix/TV2Play/NRK til Plex med diverse innhold med diverse kodingen da jeg har lagret alle blueray på maskinen min.