Det er 2typer øl som virkelig har utmerket seg hos meg. Her it goes:
Fra lithauen. Vunnet flere priser verden over. Jeg startet med Carlsberg , Faxe også syvturys normal også syvturys extra. Og så glad jeg var for å finne ut at syvturys smakte så godt! Syvtury ekstra er meget godt og veldig lett å drikke (pga god smak. man får aldri nok). Smaker litt søtt
Tiger Beer. Ekte asiatisk lager. Drakk endel av det når jeg var i malaysia , singapore og korea. Gleder meg til jeg skal reise ditt igjen siden da skal det kjøpes et par kasser.
Ellers er det et par boblere (i riktig rekkefølge):
Castle - Sør afrika. Virkelig godt og lettdrikkelig øl som passer PERFEKT som utepils. Ganske lyst.
Heineken - Holland. Trenger ingen introduksjon skulle man tro.
San Miguel - Fra filippinene! (ikke spania). Her er det viktig å presisere at den som kommer fra filippinene er bedre enn den som blir brygget i spania.
Øl som jeg drikker mye av når jeg er i Norge:
-Turborg. Dette er voirsspiel ølet uten like. Ganske greit på smak, og veldig lettdrikkelig.
-Hansa premium. Helt greit øl. Mye mer smak enn turborg. Fint å starte kvelden med. Veldig fint siden du ikke drikker så mye som du gjør med Tuborg.
Øl som jeg synes er overrated:
Corona. Grunnen til at dette er populært er mye PR. Ølen er god , jeg går ikke på polet og betaler det dobbelte som jeg gjør for en Tuborg.
Grolsch. I mine øyne så er denne for bitter med en kjedelig ettersmak. Absolutt ikke noe jeg drikker hvis jeg har noe annet tilgjengelig.