Fjernstyring av dimmer ++

Jan I

0
13 Des 2002
2.160
1
38
Hei
Har nå en vanlig dimmer montert på vegg for mine taklys.
Lurer på om det finnes en dimmer e.l. for bruk med fjernstyring? Gjerne med fjernkontroll,event.til programerbar fjernkontroll.
Er det også noen som vet om biltemas 12v halogen takbelysning kan brukes med en dimmer?(den med 4 lys i en bue ,35-674 )
Noen som vet om nettsteder som selger slikt? fortrinnsvis i Norge.
Takker for svar på forhånd
Mvh Jan I

jorojo

0
12 Des 2002
1.101
0
0
Clas Ohlson har noen enkle og billige løsninger som fungerer helt greit. De bruker RF, altså radio-overføring istedet for IR. Da fungerer de rundt hjørner og gjennom vegger. De har løsninger med og uten dimmer.

John Roger

Jan I

0
13 Des 2002
2.160
1
38
Hei Jorojo
Takker for svar,skal sjekke chlas ohlson,men har sett på X10 systemet og dette frister veldig :p
Mvh Jan I

30 Des 2002
8.620
0
36
www.lundemo.com
Søk på "Radiostrømbryter" på http://www.clasohlson.no/

Foreldrene mine bruker 32-7141 med et par dimmere i stuen. Det fungerer greit, men jeg synes fjernkontrollen virker litt vel billig, men i likhet med Waveman så støtter det etter det jeg skjønner ikke transformatorer så jeg har enda ikke funnet noe system som er aktuelt. Hva er X10?

Noe annet som mangler på de systemene jeg har sett er at det ikke er vippe/dreiebryter som gjør at man raskt kan slå lyset av og på til samme nivå som før.

Om du har lavvolt lys bruker du transformator og må også ha en dimmer for transformater. Det er forskjellig type dimmere for jernkjernetransformator og for elektronisk transformator!

Robert-