Finnes en rimelig phonokabel som passer på Klipsch?

17 Aug 2014
14
0
1
Som headeren antyder leter jeg etter en phonokabel for å kople på min effektforsterker til min Marantz SR5013.
Klipsch RF7 MK2 i front. Har svidd av litt vel mye på oppgraderingen av hjemmekinoen så det stopper på et par lapper. Tips til å mykne opp toppen litt?

Vedlegg

• A5599515-5E3F-40B1-9A0D-68F546F378DE.jpeg
    A5599515-5E3F-40B1-9A0D-68F546F378DE.jpeg
    1,4 MB · Sett: 78
23 Okt 2005
1.046
85
48
35
Ørsta, Møre og Romsdal
Bruke kabel for å dempe diskanten?
Har du noen lydabsorbenter i rommet? Kan vurdere noe diskret for å dempe litt i øvre frekvensområdet, om du lager de selv blir de ikke mange lapper

17 Aug 2014
14
0
1
Bruke kabel for å dempe diskanten?
Har du noen lydabsorbenter i rommet? Kan vurdere noe diskret for å dempe litt i øvre frekvensområdet, om du lager de selv blir de ikke mange lapper
Har lest at kabler kan påvirke slikt litt(mulig bare for folk med gullører) så når jeg først skal kjøpe tenkte jeg å sjekke ut litt.
Har velourteppe bak lytteposisjon og teppe foran HT samt tømmerpanel så rommet er nok ikke helt håpløst slikt sett. Men, har vært inne på tanken så får se hva som trengs når alt er ferdig

Danke

0
4 Aug 2007
12.347
198
63
Som headeren antyder leter jeg etter en phonokabel for å kople på min effektforsterker til min Marantz SR5013.
Klipsch RF7 MK2 i front. Har svidd av litt vel mye på oppgraderingen av hjemmekinoen så det stopper på et par lapper. Tips til å mykne opp toppen litt?
Nei det går nok ikke på en så frempå høytaler som Klipsch, det er effekten din du må titte på, Marantz tror jeg ikke er skarp.. Du må ha oppsettet til å fungere sammen, synergi. Kabel kan nok være en liten tweak. Men ikke på så store forskjeller som dette.

hva heter effektforsterkeren din?

Tage

Medlem
23 Jan 2021
62
21
8
Velour stopper nok ikke noen refleksjoner, ikke tømmerveggene heller. Samme med flisegulvet, denne kombinasjonen av første refleksjoner vil gjøre at den direkte lyden fra høytalerene vil nesten ikke høres. Med en såpass lys høytaler som du har vil dette resultere i skarpe lyder, du kan jo prøve og vinkle høytalerene litt mere mot hverandre, da flytter du hvertfall litt på refleksjonene. Om det vil hjelpe vet jeg ikke men et billig forslag og prøve.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Danke

0
4 Aug 2007
12.347
198
63
Har lest at kabler kan påvirke slikt litt(mulig bare for folk med gullører) så når jeg først skal kjøpe tenkte jeg å sjekke ut litt.
Har velourteppe bak lytteposisjon og teppe foran HT samt tømmerpanel så rommet er nok ikke helt håpløst slikt sett. Men, har vært inne på tanken så får se hva som trengs når alt er ferdig
Jeg har troa på kabler jeg, men det er selvfølgelig hvordan/hva som er satt opp som teller mest og rom som nevnt.

Men kabler så synes jeg dyrere sølv er skarpere, men det er bare min erfaring.
Hva heter Ampen din?