Filmer med bra lyd!

Arendal

Medlem
14 Feb 2003
10.513
0
36
The hunger games har fantastisk bra lyd.

Da snakker jeg ikke kun om bass men "hele pakka".

Vi snakker om svært detaljert lydbilde hvor alle kanaler er i brukt til riktig tid.

Helikopteret i begynnelsen fikk min hjemmekino til gynge, samtidig som fuglekvitringen i skogen kom frem med en utrolig klarhet og svært retningsbestemt.

Filmen var dessuten bedre enn forventet:-D

runefalk

Medlem
2 Jun 2010
3.530
0
36
48
Så Iron Sky igår,sykt med bass igjennom hele filmen8)
ironskybd.jpg

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
harman/kardon skrev:
Lynvingen har jeg ikke sett.
Og Avatar er jeg usikker på hvor jeg vil plassere. Fantastisk bilde. Men det er filmer med bedre lyd en Avatar syns jeg.

Lynvingen? Vanskelig å slå avatar på lyd ogsåspør du meg 8) bilde er #1

Sven1978

Medlem
27 Nov 2008
6.334
0
36
Så nettopp I am number 4.
Liker veldig godt lyden i denne. Man kan spille høyt gjennom hele filmen fordi dialog og alt annet er så behagelig kontra mange andre filmer som jeg synes kan bli litt skarpe. Dypbassen i enkelte scener er også veldig bra. Man kjenner lufttrykket på klær osv.
Anbefales.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Underworld - Awakening har referanselyd all the way. Enorm dypbass filmen igjennom, god dynamikk i lyden og generelt superb lydkvalitet. Anbefales.

En film som skuffet litt lydmessig er Battleship. Hvor var dypbassen?

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
Arendal skrev:
The hunger games har fantastisk bra lyd.

Da snakker jeg ikke kun om bass men "hele pakka".

Vi snakker om svært detaljert lydbilde hvor alle kanaler er i brukt til riktig tid.

Helikopteret i begynnelsen fikk min hjemmekino til gynge, samtidig som fuglekvitringen i skogen kom frem med en utrolig klarhet og svært retningsbestemt.

Filmen var dessuten bedre enn forventet:-D

Enig der.

Er en del steder som setter luft i bevegelse og mye små detaljer som nevnt fugelkvitter.

runefalk

Medlem
2 Jun 2010
3.530
0
36
48
Ultima skrev:
Underworld - Awakening har referanselyd all the way. Enorm dypbass filmen igjennom, god dynamikk i lyden og generelt superb lydkvalitet. Anbefales.

En film som skuffet litt lydmessig er Battleship. Hvor var dypbassen?
Enig med at Battleship manglet litt dypbass:(

Dimacruz

Medlem
17 Feb 2003
2.619
0
36
Man blir bortskjemt med svs. Jeg bruker cerwin vega sub og merket overhodet ikke at battleship manglet dypbass :D

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Har store forventninger Prometheus som lanseres 3 oktober. Nærmere bestemt lyden på hjemmekinoen. Det var en film som imponerte stort lydmessig på kino, så her snakker vi om en mulig ny referansedisk.

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Ultima skrev:
Har store forventninger Prometheus som lanseres 3 oktober. Nærmere bestemt lyden på hjemmekinoen. Det var en film som imponerte stort lydmessig på kino, så her snakker vi om en mulig ny referansedisk.

Det var mye god lyd der ja, fikk subben min til å vandre godt og langt. Ellers var denne filmen årets skuffelse, komplett hærverk overfor konseptet den er basert på.

Driver x

Medlem
15 Nov 2010
480
0
16
Trondheim
runefalk skrev:
Så Underworld - Awakening igår,meget bra lyd i den filmen,enormt trykk
i bassen igjennom hele filmen8)
underworld4bluray.jpg

Helt enig, har nå kanskje sett rundt 10-15 filmer i ny kinoen, og denne filmen er uten tvil bra lyd i, generell lyd, men også som nevnt over ett trykk igjennom hele filmen som jeg ikke har opplevd makan til (enda ihvertfall)

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
Driver x skrev:
Helt enig, har nå kanskje sett rundt 10-15 filmer i ny kinoen, og denne filmen er uten tvil bra lyd i, generell lyd, men også som nevnt over ett trykk igjennom hele filmen som jeg ikke har opplevd makan til (enda ihvertfall)

Lyd i Ultra klassen :-D

Ikke sikkert det er noen film som slår den på rå underholdene bassrik lyd.

Og ikke for og glemme er Underworld-4 en fantastisk 3D demofilm.

Selv om det er filmer som ikke er kommet på blu-ray enda.
Som Prometheus og kansje Wrath Of The Titans. Husker ikke flere i farta uten og måtte goolge de opp.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Selv om Prometheus har sine logiske brister - og mange ubesvarte spørsmål, så er blu-ray disken en oppvisning teknisk sett på lyd -og bildesiden.

Denne legger seg helt på topp sammen med Transformers 3, eller kanskje den fortjener førsteplassen alene. Ord kan ikke beskrive hvor god lydmiksen er på denne filmen, det må oppleves. Vil du demonstrere lydkvaliteten på hjemmekioen din, gjør det med Prometheus!

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
harman/kardon skrev:
Lyd i Ultra klassen :-D

Ikke sikkert det er noen film som slår den på rå underholdene bassrik lyd.

Og ikke for og glemme er Underworld-4 en fantastisk 3D demofilm.

Selv om det er filmer som ikke er kommet på blu-ray enda.
Som Prometheus og kansje Wrath Of The Titans. Husker ikke flere i farta uten og måtte goolge de opp.

Værken Prometheus eller Wrath of the titans svarte til forventinger lydmessig :-/ selv om de hadde sine små øyeblikk.

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
harman/kardon skrev:
Værken Prometheus eller Wrath of the titans svarte til forventinger lydmessig :-/ selv om de hadde sine små øyeblikk.

Det virker som alle anmeldere er enige om at Prometheus er en ny referanse på både lyd og bilde. Enig med dem i dette.

Hva er du ikke fornøyd med - og hvilke filmer mener du er bedre på lyd?

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
Ultima skrev:
Det virker som alle anmeldere er enige om at Prometheus er en ny referanse på både lyd og bilde. Enig med dem i dette.

Hva er du ikke fornøyd med - og hvilke filmer mener du er bedre på lyd?

http://avforum.no/forum/showpost.php?p=1875732&postcount=6100

Bedre lyd:

* Underworld-4
* Transformers-3 ( muligens også Transformers-2 )
* Battleship
* Art of flight
* The hunger games
* Die Hard-4
* Rambo-4
* Harry Potter " deathly hallows del 1 og 2 "
* Hot Fuzz
* Ringens Herre " atter en konge " Special extended edition

Det er de jeg kommer på i farten som har en morsomere og bedre lyd en Prometheus.

Bilde kan være for at det er umulig og få til og kalibrere 3D bilde uten at det finnes en kalibreringsplate for det. Så 3D er ikke spessielt kalibrert.