Filmer med bra lyd!

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
Dredd har skikkelig rå macho lyd. Hobbiten har et utrolig bra lydbilde hvis du ikke er avhengig av den typiske overdrevne dypbassen som er i mange filmer. Realistisk lyd vil jeg si det er!

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
eddie skrev:
Dredd har skikkelig rå macho lyd. Hobbiten har et utrolig bra lydbilde hvis du ikke er avhengig av den typiske overdrevne dypbassen som er i mange filmer. Realistisk lyd vil jeg si det er!

Hobbiten manglet så og si alt under 30hz, så kan ikke si lydbilde er fullkommet på den hehe

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
harman/kardon skrev:
Hobbiten manglet så og si alt under 30hz, så kan ikke si lydbilde er fullkommet på den hehe
hehe for meg så har 90 % av filmer overdreven dypbass i MINE ører. Har tjenestegjort 3 år i forsvaret der jeg har hørt skudd/ sprengladninger på nært hold og det blir rett og slett for dumt! Den råeste bassen du føler på kroppen sitter faktisk i mellombassen...Men det er min mening :)

Sonique

Medlem
8 Apr 2009
494
0
0
Det blir god lyd på film den dagen det standardiseres lydformater for film som er i stand til å reprodusere fantomkilder 360 grader rundt lytter. Dagens Dolby Digital og DTS har blitt en middelmådig lavfrekvent effektsuppe uten stand til å holde stabile fantomkilder annet enn for frontrekken av høyttalere, men da selvsagt kun i en latterlig liten sweetspot. Forøvrig ødelegges også dette som regel av overdreven effektbruk i surroundkanalene. Forhåpentligvis vil Dolby og DTS komme med formater som innehar ekte 3D lyd med årene..

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
eddie skrev:
hehe for meg så har 90 % av filmer overdreven dypbass i MINE ører. Har tjenestegjort 3 år i forsvaret der jeg har hørt skudd/ sprengladninger på nært hold og det blir rett og slett for dumt! Den råeste bassen du føler på kroppen sitter faktisk i mellombassen...Men det er min mening :)

'det stemmer, men det er det lille ekstra som gjør det morsomt ;D

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
harman/kardon skrev:
Aha.. jeg som trodde den kinoen jeg var på manglet en dl på sub wooferne...

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
1
36
harman/kardon skrev:

Den har dypbass ned rundt 20 hz, men ikke der du kanskje forventer det mest som ved steinkjempe scenen som alle fokuserer på.

s-wiuls

Medlem
25 Des 2010
474
0
0
42
Pi

Filmen PI. Fantastisk bilde og lyd! Scenen i starten med stormen som sender ned båten var helt rå!! Følte vannet skylle over meg! :)

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
Hobbiten

Fått svar fra John Neill som er head of sound: Park Road Post Production på Hobbiten.

" Thank you for your interest. We are having this looked at by the studio "

Noe som tyder på de er noen som muligens har gjort en liten blunder der under lydmix for blu-ray / DVD

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
Sonique skrev:
Det blir god lyd på film den dagen det standardiseres lydformater for film som er i stand til å reprodusere fantomkilder 360 grader rundt lytter. Dagens Dolby Digital og DTS har blitt en middelmådig lavfrekvent effektsuppe uten stand til å holde stabile fantomkilder annet enn for frontrekken av høyttalere, men da selvsagt kun i en latterlig liten sweetspot. Forøvrig ødelegges også dette som regel av overdreven effektbruk i surroundkanalene. Forhåpentligvis vil Dolby og DTS komme med formater som innehar ekte 3D lyd med årene..

Det er kommet format som nå trekker langt mot en helt ny standar for opplevelse av filmlyd på kino. Dolby Atmos

Vil tro DTS leiren jobber på spreng for og kontre dette store spranget fra Dolby :-D

21 Feb 2013
1.257
0
0
Vil vel si at "The art of flight" har det beste lydsporet, og ikke langt ifra det beste bilde heller. Første gang jeg så denne ble jeg stum. Hadde også demo for en DIY høytaler bygger med massevis av erfaring. Tre ord: He was blown away

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
NorwegianGoose skrev:
Vil vel si at "The art of flight" har det beste lydsporet, og ikke langt ifra det beste bilde heller. Første gang jeg så denne ble jeg stum. Hadde også demo for en DIY høytaler bygger med massevis av erfaring. Tre ord: He was blown away

Art of Flight er er kort og greit en Demo film (dokumentarfilm) hehe

Også en ISF referansefilm ;)

Sonique

Medlem
8 Apr 2009
494
0
0
harman/kardon skrev:
Det er kommet format som nå trekker langt mot en helt ny standar for opplevelse av filmlyd på kino. Dolby Atmos

Vil tro DTS leiren jobber på spreng for og kontre dette store spranget fra Dolby :-D

Oisann, dette var jeg ikke klar over. Spennende nytt! Ser ut som dette er teknologi som er en avart av Ambisonics og bølgefeltsyntese. På høy tide at filmindustrien utnytter denne teknologien, Ambisonics er tross alt teknologi som ble oppfunnet av særdeles smarte hoder på 70-tallet. At denne teknologien ikke er en brukt standard både for stereo og flerkanals lyd er meget synd.

Uansett, dette må bli bra. Aldri hørt Ambisonics på fullkomment dedikert oppsett (eller bølgefeltsyntese), men teorien rundt dette er solid og resultatet i praksis er trolig noe i nærheten av det man kan oppleve av binaural opptak (HRTF, type det populære barbershop opptaket). Dette betyr at kilder kan plasseres i rommet, og problemet med sweetspot reduseres drastisk. Hvis Dolby Atmos tilbyr dette for film åpner det seg en helt ny verden. Jeg gleder meg!

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
NorwegianGoose skrev:

The art of flight er en absolutt referanse innen bildekvalitet. Kan ikke klage på lyden heller. Vsr så heftig å se den hos Andreas.

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
IRONMAN 3 :D enkelte scener der jeg på kinoen ble overrasket! sinnsvakt fet lyd, når de sprang huset av Tony Stark var lydsporene imponerende bra :mrgreen:

joakimpatos

Medlem
24 Nov 2011
5.945
0
0
eddie skrev:
+1 der, har hatt min xtz 12.18, og kjenner jeg blir lei når jeg ikke får det trøkket isteden for den skamtørre dypbassen :( KK 12012 gir deg det du trenger, dypt, men også høyt i freq :D

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
Halo " Forward until Dawn "

Det er het vanvittig bass på slutten av denne filmen, som overgår hva annet jeg har hørt fra film.

Det er snakk om Fra 50 minutter og ut filmen da angrepet starter.

runefalk

Medlem
2 Jun 2010
3.530
0
36
48
Bra lyd og mye bass i Jack The Giant Slayer:)
1528471136.jpg