Plasmaboy skrev:Noen som har peiling på hva slags fargekode, kelvin, nyanse eller evt maling man skal bruke for å evt male sitt eget lerret?
Tomtom skrev:Poenget er vel å finne en maling uten farge i? (kun sort og hvitt)
Kelvin bør vel være 6500? Eller er jeg helt på jordet?
jorojo skrev:6500 Kelvin er en fargetemperatur og den er vel typisk i dettte området for lampene i en projektor.
For en LCD projektor er et lerret med en grånyanse et sted mellom S1000 og S2500 ganske gunstig for sortnivået.
John Roger
ChrisLia skrev:Nå ble jeg frista til å stille et "dumt" spørsmål.
Detta med å male sitt eget lerret? Det er kun for å spare penger? Det
å kjøpe et lerret, evt i løpemeter om man skal ha det på veggen, og
bygge en ramme rundt vil alltid være bedre enn å maleveggen?
Rolf Hult skrev:Lerret har da utrolig mye å si på hvor bra bildet blir over hele spekteret fra helt hvitt til helt svart...
Forskjellene på Goo og Lady matt hvit kan sees på min hjemmeside. Her er direkte link:
froderor skrev:Rolf Hult skrev:Lerret har da utrolig mye å si på hvor bra bildet blir over hele spekteret fra helt hvitt til helt svart...
Forskjellene på Goo og Lady matt hvit kan sees på min hjemmeside. Her er direkte link:
Er det Goo til høyre på bildet? Den ser jo ganske "blank" ut i finnishen.
froderor skrev:Rolf Hult skrev:Lerret har da utrolig mye å si på hvor bra bildet blir over hele spekteret fra helt hvitt til helt svart...
Er det Goo til høyre på bildet? Den ser jo ganske "blank" ut i finnishen.
Jeg har malt min 16 mm MDF plate med heftgrunn og 4 strøk lady matt 02 med fargekode S2000. Jeg benyttet rulle og fordriverpensel (malingen ble tynnet ut en del med vann). Til slutt pusset jeg ned overflaten med 180 papir. Den mattslipte overflaten er veldig matt (og uten noen form for struktur). Nå gjelder det bare at ungene holder de fettinfiserte gotterifingrene sine borte fra lerretet ;-)
Som nevnt lengre opp i tråden vil jeg også prøve ScreenGoo (har bestillt, men har ikke fått noen bekreftelse), men er idag fornøyd med mattslipt lady 02.
LL skrev:Rolf Hult: Ser veldig spennende ut. Hvor mye coat trenger jeg for en skjerm på ca 200x120. Hva var din erfaring med forbruket? Hvor lang var leveringstid til Norge? Var det noe tull med toll, frakt, etc?
Jeg brukte "kalkulatoren" som var på siden der. Den mente jeg burde ha Digital Grey Top og Base coat til PT-AE700. Jeg synes det høres fornuftig ut...