Fargeforslag - Avstemming

roffe

0
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Bildemanipulering

Fikk lyst til å leke meg litt med bwa's hjemmekino-bilde.

Her har lerrettet fått en svart ramme:
bwa_1.jpg

Forsøk på vinrøde vegger:
bwa_2.jpg

Og med min forkjærlighet til grått, en grå variant:
bwa_3.jpg

Jeg synes med mine preferanser selvfølgelig den grå er best. Vet ikke hvordan jeg skal få øket matthet i bildet, så bildene er bare en indikasjon på hva man kan oppnå med andre farger...

Zamot

0
27 Mar 2003
2.508
0
36
Hvilket program og hvilke funksjoner bruker du for å fargelegge slik??
Jeg vil og teste nye farger hjemme :)

roffe

0
24 Apr 2003
25.146
0
0
www.invelos.com
Zamot skrev:
Hvilket program og hvilke funksjoner bruker du for å fargelegge slik??
Jeg vil og teste nye farger hjemme :)

Jeg bruker Paint Shop Pro (PSP), men regner med at dette er minst like enkelt i Adobe Photoshop. Trikset er å bruke "layers" (lag).

Det jeg gjorde var å kopiere lerretet til et eget lag (øverst). Deretter tegnet jeg den sorte rammen under som et annet lag.

Så laget jeg ytterligere ett lag der jeg brukte point-to-point selection for å merke et område som akkurat dekket veggen jeg skulle endre farge på.
Dette området farget jeg flatt med ønsket farge. Deretter satte jeg blend mode på laget til noe som heter "burn" i PSP. Det gir den ønskede "beis"-effekten.

Underste laget innholder det opprinnelige bildet.

Håper det hjelper.

jerudi

0
24 Aug 2003
615
0
0
www.home.no
Den vinrøde fargen din var vell litt vel rød, synnes jeg ivertfall! Min vinfarge er mye, mye dypere! skal sjekke fargekoden når jeg kommer hjem!

bwa

0
2 Jan 2003
3.908
0
36
www.bwa.no
For sent ! Jeg var på maxbo å kjøpte en 3 liter gråfarge litt mørk, men ikke helt mørkgrå. Regner med at det blir ganske mørkt når hele veggen blir malt. Skal prøve i ta fram malekosten i kveld.

Matthet ble 07. De hadde ikke 03 inne.

Kommer snart med mere info.

bwa

0
2 Jan 2003
3.908
0
36
www.bwa.no
Lagt ut en liten oppdatering av hjemmesiden min, nå har jeg malt halve rommet med en mørk blå-grå farge og det gjorde underverker med sortnivået. Gikk fri for maling, så resten av rommet blir malt ferdig de nærmeste dagene.

Sortnivået ble bedre, men var ikke fornøyd med detaljene i bildet. Bruker WinDVD Platinum 5. Men faktisk ble bildet bedre med TheaterTek.

http://217.118.42.73/ht/page8/index.html