fana audio kabler - erfaringer?

22 Mar 2011
30
2
8
Heisann. En kar som selger noe jeg tror er hjemmelaget kabler. Fana Audio. Noen som har erfaring ?

LL

0
15 Jul 2003
8.213
30
48
Sandnes
Ser greit ut på bildene som jeg fant. Prisen var heller ikke helt avskrekkene. Aldri hørt om akkurat dette før, men ser på HiFi Sentralen at det trolig er noen som lager kabler selv hjemme (ikke noe galt i det).

Når det er sagt så er kabler noe av det mist viktig å bruke penger på. Kjøp noe som er bra mekanisk konstruert og har grei dimensjon. Ikke kjøp noe som er stivt og tungt fordi det er sykt upraktisk. Det trenger ikke være mer fancy enn det. Utover det er mange kabler bare er "smykker/juveler" til anlegget. Det har ikke annet enn kosmetisk effekt.

• Like
Reactions: plasmaa
22 Mar 2011
30
2
8
Ser greit ut på bildene som jeg fant. Prisen var heller ikke helt avskrekkene. Aldri hørt om akkurat dette før, men ser på HiFi Sentralen at det trolig er noen som lager kabler selv hjemme (ikke noe galt i det).

Når det er sagt så er kabler noe av det mist viktig å bruke penger på. Kjøp noe som er bra mekanisk konstruert og har grei dimensjon. Ikke kjøp noe som er stivt og tungt fordi det er sykt upraktisk. Det trenger ikke være mer fancy enn det. Utover det er mange kabler bare er "smykker/juveler" til anlegget. Det har ikke annet enn kosmetisk effekt.
Har du noen kabler å anbefale? :)

LL

0
15 Jul 2003
8.213
30
48
Sandnes
Min mening er at du kan bruke omtrent hva som helst av høyttaler-kabler. Jeg ville valgt noe som er på rull. Da kan du kappe nøyaktig de lengdene du trenger, så unngår du kabelsalat bak racket. Det gjør ikke noe om lengdene er ulike til høyttalerne. Jeg ville valgt 2,5 kvadrat med OFC-kobber. Ser at f.eks. Kjell & Co. har dette. Clas og Biltema har det sikkert også.

Skal kabelen inn i veggen bør du bruke noe som er godkjent for dette. Tror denne kabelen er det: https://soundgarden.no/kordz/116382...der-sort-ofc-høyttalerkabel-2-5kvmm-82-strand. Litt dyrere, men sannsynligvis overkommelig.

LL

0
15 Jul 2003
8.213
30
48
Sandnes
Dersom du bare skal koble til en gang, så trenger du ikke spader eller bananplugger. Skal du koble til og fra mye, så anbefaler jeg bananplugger.