Erstatte gammel Technics CD spiller (SL-PG360A)

mkaut

0
3 Okt 2006
32
0
6
Vår Technics SL-PG360A har sluttet å funke - den reagere ikke i det hele tatt når man setter inn CD.
Vi har den sammen med Technics forsterker SA-GX170 og høyttalere "INFINITY Reference 10", som vi er begge fornøyde med, men de har nok lite verdi uten en CD spiller.

Jeg vurderer følgende alternativ:
  • prøve å få den reparert
    • - vet ikke om det gir mening, spesielt siden reparatører vil ha minst tusenlapp før de har startet (bor i Trondheim)
  • kjøpe en brukt CD spiller av samme format (gjerne Technics, så jeg kan gjenbruke fjernkontrollen)
    • men risikerer jeg at den dør snart den også?
  • kjøpe en tilsvarende ny CD spiller
    • ser at det er en del å velge mellom rundt 4000 kroner (som er maks vi er villige å bruke på det)
    • er det noe jeg må passe på når det gjelder kompatibilitet med forsterkeren?
  • erstatte både CD-spilleren og forsterkeren, gjerne med noe litt mindre
    • + moderne forsterker, som betyr DAB radio og ofte også blåtann
    • - mindre utvalg; fant bare disse:
    • utfra det jeg fant på nettet har høyttalerne impedans 6Ω og "power output" på 15-75 W - hvor sterk forsterker bør jeg ha da?
  • annet forslag?
Vi er ikke akkurat hifi-entusiaster, så vi er fornøyd så lenge lyden ikke blir dårligere enn det vi hadde til nå.

Vedlegg

• 20231130_064839.jpg
    20231130_064839.jpg
    378,3 KB · Sett: 8
Sist redigert:

LL

0
15 Jul 2003
8.213
30
48
Sandnes
Personlig ville jeg sett hva som var tilgjengelig brukt. Du finner kanskje noe Technics brukt også. Det kan umulig koste så veldig mye. Kjøp brukt, hygg deg med det til det ikke funker lenger. Så kan du alltids plukke opp en brukt spiller eller to til senere. Det er neppe snakk om noen store summer.

Det er nok en del spillere som ikke lar seg reparere grunnet mangel på reservedeler. En del ting kan fikses med lodding og bytting av komponenter, men dersom drevet er gåent så får du neppe tak i erstatningsdrev. Jeg tror ikke det er verd å reparere på med mindre du har sterke følelser knyttet til akkurat dette produktet.

mkaut

0
3 Okt 2006
32
0
6
Takk. Jeg hadde i mellomtiden fått tips til å åpne CD-spilleren og prøve å rense "linsen" til laseren - og det hjalp, den funker igjen.
Da får den forhåpentligvis et par år til...