juggalo86 skrev:mn skal du ha projektor fra epson i desse tider i prisklassen fra 10000 og oppover må du kjøpe en av di nye modellene. har selv vert i dilemma om hvilken projektor jeg ville ha, jeg styrte mg in på 4400 til epson. mn jeg er ei veke for sein, har vore i kontakt me epson forhandlere og dei sier d er no go på di gammle modellene til epson. utfasing av di gammle og inn me dei nye 3d modellene.
Gorm skrev:Skal prøve å få sett litt mer på TW6000 til uka.
Å strekke budsjette for en X3 i en lys stue, er vel strengt tatt bortkastede penger? Projektoren har sin absolutte styrke i dynamikk i mørke scener, og det vil du aldri kunne utnytte i et rom som reflekterer lys (lyse vegger/tak).
Gorm skrev:Oh my god!
Mine fordommer er gjort til skamme. Koblet akkurat opp TW9000 i hjemmekinoen, og fy flate for en bildedynamikk. Måtte ta en rask måling, siden jeg egentlig ikke trodde mine egne øyne (og det nye lerretet). Satte opp en KonicaMinolta T10 ca 90 centimeter fra linsen, og målte 4130 lux i hvitt, og 0.52 lux i svart. Dette er uten bruk av dynamisk iris, altså ren panel-kontrast. De som er kjappe i hoderegning har allerede funnet ut at kontrasten ligger på hele 7950:1, og med dette banker den det meste i sin prisklasse, og helt på nivå med HW30. Har ikke målt ANSI-kontrast enda, men den virker å være høy. Målingene er gjort i økonomi-modus.
I kjent Epson stil ser den bra ut rett ut av esken, og det er i tillegg alle mulighter for kalibrering.
Med andre ord, dette er en hardcore hjemmekino-projektor, som i tillegg har nok lysstyrke til å gi deg "sveise-blink" i 3D.
Nå har fruen kuppet hjemmekinoen - og TW9000 - for nå er det idol :roll:
EDIT: korrigert kontrast etter ny måling
Hvilke lerret er det snakk om da? Spesial lerret? Standard? Dyrt?Gorm skrev:Oh my god!
Mine fordommer er gjort til skamme. Koblet akkurat opp TW9000 i hjemmekinoen, og fy flate for en bildedynamikk. Måtte ta en rask måling, siden jeg egentlig ikke trodde mine egne øyne (og det nye lerretet). Satte opp en KonicaMinolta T10 ca 90 centimeter fra linsen, og målte 4130 lux i hvitt, og 0.52 lux i svart. Dette er uten bruk av dynamisk iris, altså ren panel-kontrast. De som er kjappe i hoderegning har allerede funnet ut at kontrasten ligger på hele 7950:1, og med dette banker den det meste i sin prisklasse, og helt på nivå med HW30. Har ikke målt ANSI-kontrast enda, men den virker å være høy. Målingene er gjort i økonomi-modus.
I kjent Epson stil ser den bra ut rett ut av esken, og det er i tillegg alle mulighter for kalibrering.
Med andre ord, dette er en hardcore hjemmekino-projektor, som i tillegg har nok lysstyrke til å gi deg "sveise-blink" i 3D.
Nå har fruen kuppet hjemmekinoen - og TW9000 - for nå er det idol :roll:
EDIT: korrigert kontrast etter ny måling
Funk skrev:Det var godt å høre
Har sett en del være litt skeptisk til denne, men ut av det jeg har lest så skulle den yte bra.
Har bestillt denne fra AVShop. Kan man da anta at AVShop har fått disse inn på lager nå. Eller har du en inne til testing fra Epson ?
Har lest det som er å finne av tester av de nye 3D projektorene til Epson, men finner ingen av TW9000, bare 5010 som visstnok er en litt strippet amerikansk utgave av vår TW9000.
Kanskje du kan svare meg på dette, er det THX moduser for 2D og 3D på TW9000 ? Og hvor bra kalibrert er de ?
Det har også vært snakk om en del input lag på de amerikanske modellene 3010 og 5010, 80ms til 100ms. Vet ikke om du har noen mulighet til å teste det på TW9000 ?
Jeg er vel egentlig på det punktet at det ikke vil påvirke kjøpet mitt lengre, har bestemmt meg for TW9000 uansett, men er alltids kjekt å vite![]()
zx300 skrev:Hvilke lerret er det snakk om da? Spesial lerret? Standard? Dyrt?
Da blir det nok et bytte imot min JVC DLA X3. Har ikke mørk rom(nesten hvite vegger og helt hvit tak), så jeg får ikke full utbytte av JVC`en min.
Gorm skrev:Har fått den direkte fra Epson Norge
Epson har vel aldri samarbeidet med TXH, så noe THX-modus er neppe aktuelt.