Epson TW6700 Har tatt kvelden, hvilken skal jeg kjøpe nå?

16 Feb 2012
7
0
1
Kjøpte en Epson TW6700 for 2 år siden som begynte å tulle fælt. Leverte den inn til butikken sen ble kjøpt og fikk beskjed nå at denne kan ikke fikses. Så nå får jeg enten pengene tilbake eller kan velge en ny. Er litt skeptisk til å kjøpe den samme hvis neste også bare skal holde i 2 år.

Vi har bare 3.5 meter fra vegg hvor projektor henger til lerret med 120" og det klarte denne fint.

Kan få igjen 8500kr hvis jeg ønsker å kjøpe et annet sted. (Syns det nesten er skummelt å kjøpe brukt hvis det bare går i stykker fort).
kan vurdere å gi et par tusen ekstra oppå dette hvis det er verdt det.

Tips til kjøp av projektor som ikke er dårligere enn denne jeg har hatt,klarer 120" på 3,5 meter og som kanskje ikke er kjent for å ta kvelden så fort:)?

16 Feb 2012
7
0
1
Noen som har innspill?
Ser at Hifiklubben selger Optoma og ble anbefalt enten UHD 35 eller UHD 42 av de. De sier at man har 6 års garanti på absolutt ALT utenom selve lampa, men dette er maks 2000kr da de gjør jobben gratis og betaler da bare for selve lampen. Syns det høres digg ut at hver minste ting som kan gå galt er inkludert i prisen utenom at man må bytte lampa 1-3 ganger.

Fint å fått noe tips og råd her:)

oes

0
18 Nov 2006
274
7
18
@Mr.Ekeberg Du er heldig som kan få igjen pengene. Hvis du er fornøyd med den du har så kan du jo bare få ny. Hva er bruken din? Kino i mørklagt rom? - da kan du få projektorer med bedre sortnivå enn både Epson (med mindre du går opp til 9tusen serien) og Optoma - sjekk i så fall bruktmarkedet på Finn før du bestemmer deg. Jeg har selv hatt Epson TW9100 med ganske bra sortnivå, og har sett Sony HW40/45 som også har ganske bra sortnivå. Litt mer risiko med mindre du velger ganske ny - som TW9300/9400 eller HW45/65

16 Feb 2012
7
0
1
Brukes mest til film, men også til PlayStation på barna i huset. Tenkte vel egentlig å holde meg til maks 10.000kr, men kan strekkes til 15.000kr (men da må det virkelig være verdt de ekstra pengene). Rommet er malt i mørk farge og ikke noe lys utenom det lyset man selv velger å skru på. Var veldig fornøyd med den Epson jeg hadde, men var visst en kjent feil på de sa han når jeg leverte den. Derfor jeg lurer på å kjøpe fra Hifiklubben for å få garantien. Optoma er kanskje ikke de beste skjønner jeg, men likevel om det er verdt å kjøpe for garantiensskyld?
men de kan vel ikke være altfor dårlig når det selges på Hifiklubben?

oes

0
18 Nov 2006
274
7
18
I det prisleiet får du nok grei kvalitet, men du må velge mellom å kjøpe brukt med bra sortnivå (altså ikke garanti), eller nytt med mindre bra sortnivå. Jeg vet ikke hvilket merke som da blir best av f.eks Epson eller Optima. Sjekk ut tester på f.eks projectorcentral.com