Endelig så har jeg fått min Nec-HT1000

Ak

0
11 Des 2002
36.061
24
38
43
Gratulerer....!!!!

Håper du blir fornøyd, og gi rapport...:)

Mvh

AK

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Ja, gratulerer! Du er en av de svært få som har fått den!

Ser frem til rapport, så får vi håpe du blir fornøyd!

12 Des 2002
1.043
0
0
Ja, nå har jeg fått testet den så vidt.

Det virker som at PAL-tearinga er på denne modellen.
Hvis jeg kjører wide ut ifra DVD spilleren, og kjører Cinema (16x9) Slik at projektoren skalerer ned, så henger bildet igjen nederst...

Er det slik på din også Lygren?

Men det er bare i denne modusen dette skjer, men det er vell i denne modusen jeg burde kjøre, særlig når jeg kjører på en Pioneer DV717.

Det er en mengde av innstillinger, som jeg ikke har helt kontroll over enda :) Så jeg tror at det er mulig og finjustere bildet litt mer til min smak.

Men jeg kan ta en oppsumering enn så lenge:

1. Regnbue på PAL; Ja litt men det plager ikke meg lenger. Etter å ha hatt Infocus SP 110 en stund har jeg blitt vendt meg til det, og Nec'en har mye mindre regnbue.

2. Sortnivå... Utrolig bra! Holder lenge for meg (kanskje helt til jeg ser noe bedre :) )

Totalt så er jeg også veldig fornøyd, flotte farger, lavt støy nivå, og jeg tror at jeg kommer til og få MYE bedre bilder når jeg får min Philips DV963SA (Bestilte den gjemmom Elgiganten i drammen, Pris 4495 ink frakt).
Da kan jeg også kjøre skaleringen i DVD spilleren siden den har samme Farudija chip som Nec'en.

Nei, nå må jeg teste videre (Julaften kom litt seint i år :) )

12 Des 2002
3.432
0
0
Jeg er også spent på om man får tearing hvis man kjører progressivt komponent inn. :) Regner med du mente det i stedet for skalering.

Angående tearing-problemet så hadde den første Hitachien min det problemet med NTSC. Men den andre jeg fikk, som hadde oppdatert firmware (og T etter navnet) hadde ikke tearingen. Så det er nok bare en firmwarefeil.

Begynner å bli drittlei chromafeil fra min Denon DVD-2800, håper Philipsen er en perle så kanskje jeg bytter!

Tor Arne

dvdjan

0
20 Des 2002
2.994
0
0
57
www.invelos.com
"dirtyboy" Du mener vel at julen kom veldig tidlig for deg i år :D

Gratulerer og håper du blir fornøyd med ditt valg.

Selv er jeg foreløpig fornøyd med min Panasonic AE 300, men jeg må innrømme at jeg drømmer om en ny Marantz i min stue :roll:

dvdjan :)

12 Des 2002
1.043
0
0
Merket en annen snodig ting.

Så tilfeldigvis på NRK2, når det går musikk videoer etc. der er det en scroller ganske langt ned.

Det som var så rart er at noen ganger så hakket den skikkelig, så ut som deinterlaceren ikke virket. Mens andre ganger så gikk den skikkelig pent... Det virket som hvis jeg gjorde noen ting i menyen og valgte annen bildemodus så blei den bra en liten stund, men plutselig slo den over til skikkelig hakking igjen.

Noen som kan ha noe svar på hvorfor dette skjer?

BTW. Det blir nok en lang natt for meg i dag, klarer ikke og sove nå :)

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.477
283
83
45
www.avforum.no
Hei!

Jeg har testet min NEC i svær begrenset grad mot vanlig PAL kilder... Imidlertid kunne jeg ikke se noen tearing når jeg benyttet projektorens 16:9 mulighet fra Pioneer DV737. Jeg benytter uansett HTPC, og med TheaterTek kan jeg skalere helt som jeg ønsker fra kilden, og det passer meg egentlig utmerket.

Kan du ikke eventuelt benytte projektorens blanking funksjon og flytte bildet litt opp, eller henger tearingen med nederst uansett?

Hakket bildet på projektoren uansett, dvs. uten bruk at 16:9 funksjonen med NRK?

30 Des 2002
5.632
5
38
"Det som var så rart er at noen ganger så hakket den skikkelig, så ut som deinterlaceren ikke virket. Mens andre ganger så gikk den skikkelig pent... Det virket som hvis jeg gjorde noen ting i menyen og valgte annen bildemodus så blei den bra en liten stund, men plutselig slo den over til skikkelig hakking igjen."

Kildematerial er enten film eller video. Hvis det du ser på er orginert fra film og de har lagt på f.eks tekst scrolling som video-generert så vil de-interlaceren(Faroudja) velge film for bildet og du vil få hakking på scrolling. Hvis du kan kontrollere de-interlaceren i menyen så kan du velge (video/DCDI) så vil du se at vil få bra scrolling men ikke optimal de-interlacing for bildet.