Egreat A5

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Jeg har ikke finlest på Egreat forumet, men har ikke sett noe om flere posters per side. Flott hvis noen allerede har nevnt det. Får legge inn en request selv slik at de ser at det er flere som ønsker det.

Jeg har installert den nyeste beta-versjonen. Etter å ha lagt inn den gamle versjonen som beskrevet i begynnelsen av tråden oppdaterte jeg via gui til nyeste versjon. Jeg måtte resette boksen for å får 23,976 til å spille av uten hakking. Tror ikke det er nevnt i instruksjonene.

Har ikke prøvd å bruke tastatur.

Sist redigert:

kenti

0
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
Bra tips, har selv også resatt boksen etter alle oppdateringer. Måtte oppdatere til siste software 1266 via menyen for å kunne spille av 4K-materiale. Gjør man ikke det får man lyd og tekst, men ikke bilde.

Har også innsett at selv om den interne spilleren EgreatPlayer er ganske så bra, så har den litt vel tynt med innstillinger foreløpig. Eksempelvis synes jeg teksten er veldig stor, selv om jeg setter den på smallest som er minste innstilling for tekst. Så tror nok at jeg vil gi KODI en sjanse, her er det en del flere justeringer, selv om det også her er noen irriterende bugs (feks at noen av lydinnstillingene resettes når man restarter spilleren).

Har testet med skin Aeon Nox i KODI, og da så ting fort en del bedre ut. Blant annet Movie Posters :)

Har også bestilt Rii MX3-M Air Mouse med tastatur på baksiden av kontrollen fra Ebay. Ser at den er populær blant mange som har en Egreat-spiller, og den koster jo nesten ingenting. Var forøvrig ikke noe problem å koble til et standard USB-tastatur for input av tekst, noe som uansett er mye mer behagelig enn å bruke fjernkontrollen.

Rii MX3-M Air Mouse hjemmeside

13 Mai 2010
1.854
45
48
Jeg har ikke finest på Egreat forumet, men har ikke sett noe om flere posters per side. Flott hvis noen allerede har nevnt det. Får legge inn en request selv slik at de ser at det er flere som ønsker det.

Jeg har installert den nyeste beta-versjonen. Etter å ha lagt inn den gamle versjonen som beskrevet i begynnelsen av tråden oppdaterte jeg via gui til nyeste versjon. Jeg måtte resette boksen for å får 23,976 til å spille av uten hakking. Tror ikke det er nevnt i instruksjonene.

Har ikke prøvd å bruke tastatur.

riktig må resettes

botdvd

0
30 Des 2008
85
0
0
Ettersom AVShop selger denne spilleren, dere har ikke vurdert og selge den oppdatert og klar til bruk? Som butikkene tilbyr kalibrering av tv, betale litt ekstra er kansje bedre for noen enn å styre på og kansje ikke få det til. Jeg kunne tenkt meg den muligheten, gjerne hjelp om noen har kjøpt og oppdatert i Bergen. Takker.

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Ettersom AVShop selger denne spilleren, dere har ikke vurdert og selge den oppdatert og klar til bruk? Som butikkene tilbyr kalibrering av tv, betale litt ekstra er kansje bedre for noen enn å styre på og kansje ikke få det til. Jeg kunne tenkt meg den muligheten, gjerne hjelp om noen har kjøpt og oppdatert i Bergen. Takker.

Det er ikke vanskelig å oppdatere. Det er bare å laste ned den spesifikke versjonen nevnt tidligere i tråden, legge den på en usb, plugge den i riktig usb Port og følge recovery prosedyren. Etter dette skal en resette den i menyen, og oppdatere via den oppdatering i menyen og så resette igjen.
Så det skal ikke være vanskelig så lenge en følger instruksjonene.

Kanskje du kan legge inn linker og info i den første posten. [MENTION=52196]didrik nilsen[/MENTION]

kenti

0
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
Er enig i at det ikke er så veldig vanskelig å oppdatere spilleren, men kan også forstå at det er folk som ikke er komfortable med det. Det er jo faktisk en mulighet for å "bricke" spilleren om noe skulle gå helt galt etter hva jeg har skjønt.

---

Nå har jeg selv testet og levd litt lenger med spilleren, og totalt sett jeg er fornøyd med den, i allefall for streaming av filmen opp til og med 1080P i hjemmenettverket. Og når det er sagt er det helt klart rom for forbedringer.

Den interne Egrat Playeren fungerer som nevnt tidligere ganske greit, men det er en ting som er veldig irriterende (som jeg også har lest at andre på Egreat sitt forum klager på), og det er at scraperen oppdaterer veldig sjeldent når man legger til ny media i eksempelvis filmbiblioteket. Og det mest håpløse er jo at det ikke er noen måte å trigge dette på manuelt. Kan ikke annet enn å forvente at dette fikses i neste oppdatering.

Ellers har jeg testet litt 4K via nettverk. Dvs via PC/Server til Egreat over det kablede hjemmenettverket (Samba). Dette har fungert litt delvis (har også HDFury Linker i kjeden, men det bør ikke ha noe å si).

1. Film1.mkv (31.54 GB): 4K, 30.2 Mb/s, 23.976fps, 10 bit, BT.2020, TrueHD+Atmos
2. Film2.iso (78 GB, full BD-meny): 4K, --, 23.976fps, 10 bit, BT.2020, TrueHD+Atmos
3. Film3.mkv (42.2 GB): 4K, 53.8 Mb/s, 23.976fps, 10 bit, BT.2020, TrueHD+Atmos

Lydmessig og synk mellom lyd og bilde har fungert uten problemer.

Film1.mkv
Fungerte helt fint uten problemer. Litt bufring i starten, men holdt seg bra gjennom hele filmen.

Film2.iso
Med full BD-meny, her fungerte menyer fint. Men filmen bufrer og stopper hele tiden. Fungerte særs dårlig, og ikke mulig å se videre.

Film3.mkv
Standard 4K mkv-film. Antok at dette skulle fungere bra som Film1.mkv, men det gjorde det ikke. Bufret og hang så det ikke gikk å se videre. Det kablede nettverket skal ikke være problemet, men mistenkte at det kanskje var det siden denne streamen var mer krevende enn den første filmen.
Prøvde derfor å sette skaleringen til 1080P 24hz i spilleren. Dette burde også hakke og føre til samme mengde bufring dersom nettverket var problemet, men det fungerte helt fint uten et eneste lagg eller bufring gjennom hele filmen. Så her må det være noe med dekodingen i spilleren som ikke fungerer optimalt.

De samme problemene oppleves både med Egreat Player og med KODI-spilleren. Har også kjørt rensing av buffer osv på spilleren mange ganger uten at det hjalp noe.

Har ikke testet problemfilmene via USB-stick eller via tilkoblet HDD direkte i spilleren, så det står på planen i nærmeste fremtid.

13 Mai 2010
1.854
45
48
Jeg bruker min egrat hele tiden uten de problemene du snakket om.
iso har jeg ikke prøvd, men har lest at dette ikke fungerer optimalt.
merkelig.

Dette høres for meg ut som feil i oppgrdering av android og oppgradering etterpå.
Begge må gjøres.

kenti

0
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
Begge er utført, Didrik. Skal jo ikke utelukke at det er et nettverksissue her heller, så skal ikke være for bastant i påstandene.

Det er forsåvidt bra du ikke opplever de samme problemene, da kan jeg håpe på at det ikke skyldes spilleren. Problemet med at biblioteket ikke oppdateres fant jeg ut av, i allefall hvordan man gjør det manuelt. Det var bare veldig lite intuitivt.

Skal som sagt få testet de samme filene direkte, og ikke via nettverket her.

Btw, hvilken hastighet vises hos deg om du gjør en test av nettverket via spilleren?

Vedlegg

• 20180304_224732.jpg
    20180304_224732.jpg
    75,6 KB · Sett: 113
13 Mai 2010
1.854
45
48
Merkelig, samme uten kodi også? Kan være noe med net siden den buffrer hele tiden, eller server du bruker.
Dette har aldri skjedd noen gang at den Bufret I det hele tatt hos meg da mens film har gått.
Jeg bruker ikke kodi, men tviler på at det er det.

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Jeg kan ikke huske å ha hatt noen problemer her heller med hakking på 4k mkv filer. Den har plutselig stoppet avspillingen, men startet der den stoppet. Det har vel skjedd 2 ganger.
I går begynte den å hakke og stoppet helt opp på Guardians of the galaxy vol. 2 slik at jeg måtte stoppe og starte på nytt. Men det var 1080p.

Hvor finner man nettverkstesten?

eksu

0
15 Sep 2006
6.669
0
36
Har fått et problem etter at jeg oppdaterte spilleren til v1.2.6.6, nå vil ikke spilleren koble seg opp på Wifi. Har slettet connection og lagt den inn på nytt flere ganger, men får connection failure hver gang. Wifi fungerte fint før jeg oppdaterte. Har prøvd å søke litt om dette, men finner ingen med samme problemet. Er det noen som har erfart det samme problemet?

29 Feb 2008
1.899
3
38
Hmm, har ikke hatt noen problemer med min HI-Media Q5 men nå er jo ikke jeg den som oppdaterer mest heller.

@aksu, kan du prøve å refreshe ip-adressen og be om ny fra DHCP/Ruter?

Sist redigert:

eksu

0
15 Sep 2006
6.669
0
36
Fikk tatt en restart av routeren idag, og nå er spilleren nå nett. :)

bluBOT

0
22 Jun 2014
20
0
0
Er det noen i Bergen som har kjøpt denne og klart og oppdatere dent komplett til å spille av alt? Kjøper LG OLED til uken og trenger en bra spiller til filmene mine.

Om du hjelper meg oppdatere min får du en 500 lapp, bedre det enn slitet. Takk for hjelpen.

13 Mai 2010
1.854
45
48
Begge er utført, Didrik. Skal jo ikke utelukke at det er et nettverksissue her heller, så skal ikke være for bastant i påstandene.

Det er forsåvidt bra du ikke opplever de samme problemene, da kan jeg håpe på at det ikke skyldes spilleren. Problemet med at biblioteket ikke oppdateres fant jeg ut av, i allefall hvordan man gjør det manuelt. Det var bare veldig lite intuitivt.

Skal som sagt få testet de samme filene direkte, og ikke via nettverket her.

Btw, hvilken hastighet vises hos deg om du gjør en test av nettverket via spilleren?

Har ikke testet, skal gjøre det neste gang jeg skal slå på anlegget.

25 Mai 2015
57
0
6
skal instalere NRK super app til guttungen.. I A5en er det en App Store , men der finner jeg bare NRK-app og ikke NRK-super..

spørsmål: Hvordan kommer jeg inn på google play app store fra A5en

leste på en engelsk forum att den skulle være forhåndsinstalert, men jeg finner den ikke
(er ikke noe techWiz, men det er kanskje mulig å laste ned appen på en USB og så få den inn på den måten ?

men tilbang på Google app store fra A5en hadde jo vært det beste

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Google play skal ligge der så vidt jeg husker. Men du må inn i listen med andre apper en egreat sine. Den må også få oppdatere seg og få installert nyeste versjon av Google play.

Du kan også finne NRK super på nettsidene til Google play og logge inn og velge hvilken enhet som den skal installeres på.

29 Feb 2008
1.899
3
38
Bra tips, har selv også resatt boksen etter alle oppdateringer. Måtte oppdatere til siste software 1266 via menyen for å kunne spille av 4K-materiale. Gjør man ikke det får man lyd og tekst, men ikke bilde.

Har også innsett at selv om den interne spilleren EgreatPlayer er ganske så bra, så har den litt vel tynt med innstillinger foreløpig. Eksempelvis synes jeg teksten er veldig stor, selv om jeg setter den på smallest som er minste innstilling for tekst. Så tror nok at jeg vil gi KODI en sjanse, her er det en del flere justeringer, selv om det også her er noen irriterende bugs (feks at noen av lydinnstillingene resettes når man restarter spilleren).

Har testet med skin Aeon Nox i KODI, og da så ting fort en del bedre ut. Blant annet Movie Posters :)

Har også bestilt Rii MX3-M Air Mouse med tastatur på baksiden av kontrollen fra Ebay. Ser at den er populær blant mange som har en Egreat-spiller, og den koster jo nesten ingenting. Var forøvrig ikke noe problem å koble til et standard USB-tastatur for input av tekst, noe som uansett er mye mer behagelig enn å bruke fjernkontrollen.

Rii MX3-M Air Mouse hjemmeside

For du satt spilleren til Passthrough/bitstreaming når du bruker Kodi?

Hjelper en komis og sette denne opp men må si det er langt igjen til den slår HI-Media boksen min som nærmest spilte alt rett utav esken selv med Kodi som biblotek, coverart syntes jeg også ser bedre ut igjennom Kodi.

13 Mai 2010
1.854
45
48
Jeg har også market at MKV ikke blir helt opptimalt.
Det blir noen rare gjennomsiktige rundt I objekter ved panoreringer. Dette er ikke på full BD eller UHD.