Er enig i at det ikke er så veldig vanskelig å oppdatere spilleren, men kan også forstå at det er folk som ikke er komfortable med det. Det er jo faktisk en mulighet for å "bricke" spilleren om noe skulle gå helt galt etter hva jeg har skjønt.
---
Nå har jeg selv testet og levd litt lenger med spilleren, og totalt sett jeg er fornøyd med den, i allefall for streaming av filmen opp til og med 1080P i hjemmenettverket. Og når det er sagt er det helt klart rom for forbedringer.
Den interne Egrat Playeren fungerer som nevnt tidligere ganske greit, men det er en ting som er veldig irriterende (som jeg også har lest at andre på Egreat sitt forum klager på), og det er at scraperen oppdaterer veldig sjeldent når man legger til ny media i eksempelvis filmbiblioteket. Og det mest håpløse er jo at det ikke er noen måte å trigge dette på manuelt. Kan ikke annet enn å forvente at dette fikses i neste oppdatering.
Ellers har jeg testet litt 4K via nettverk. Dvs via PC/Server til Egreat over det kablede hjemmenettverket (Samba). Dette har fungert litt delvis (har også HDFury Linker i kjeden, men det bør ikke ha noe å si).
1. Film1.mkv (31.54 GB): 4K, 30.2 Mb/s, 23.976fps, 10 bit, BT.2020, TrueHD+Atmos
2. Film2.iso (78 GB, full BD-meny): 4K, --, 23.976fps, 10 bit, BT.2020, TrueHD+Atmos
3. Film3.mkv (42.2 GB): 4K, 53.8 Mb/s, 23.976fps, 10 bit, BT.2020, TrueHD+Atmos
Lydmessig og synk mellom lyd og bilde har fungert uten problemer.
Film1.mkv
Fungerte helt fint uten problemer. Litt bufring i starten, men holdt seg bra gjennom hele filmen.
Film2.iso
Med full BD-meny, her fungerte menyer fint. Men filmen bufrer og stopper hele tiden. Fungerte særs dårlig, og ikke mulig å se videre.
Film3.mkv
Standard 4K mkv-film. Antok at dette skulle fungere bra som Film1.mkv, men det gjorde det ikke. Bufret og hang så det ikke gikk å se videre. Det kablede nettverket skal ikke være problemet, men mistenkte at det kanskje var det siden denne streamen var mer krevende enn den første filmen.
Prøvde derfor å sette skaleringen til 1080P 24hz i spilleren. Dette burde også hakke og føre til samme mengde bufring dersom nettverket var problemet, men det fungerte helt fint uten et eneste lagg eller bufring gjennom hele filmen. Så her må det være noe med dekodingen i spilleren som ikke fungerer optimalt.
De samme problemene oppleves både med Egreat Player og med KODI-spilleren. Har også kjørt rensing av buffer osv på spilleren mange ganger uten at det hjalp noe.
Har ikke testet problemfilmene via USB-stick eller via tilkoblet HDD direkte i spilleren, så det står på planen i nærmeste fremtid.