Egreat A5

6 Jan 2018
9
0
0
Var der du legger til nettverks mapper for det var der det var dobbelt opp . Om det stod poster eller file vet jeg ikke sletta kun 1 av dem å den andre var igjen gikk så ut å da var alt vekk . Helt greit at den legger til posters å de kan slettes men å slette hoved share filer på en annen unit :( jeg er ikke single har unger som også liker å se på film å de trykker på mye rart derfor så er denna spillern kastet innerst i skapet for å ungå at en mister alt av film. musikk osv !

Så du gikk på Video i hovedmenyen og på Files og valgte "Delete file" på den ene av de doble mappene?
Eller var du på Posters og valgte "Delete Poster" eller "Delete File"?

Hvis du har valg "Delete File" på kun den ene, så har du kanskje klart å legge til samme source mappe to ganger?

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Var der du legger til nettverks mapper for det var der det var dobbelt opp . Om det stod poster eller file vet jeg ikke sletta kun 1 av dem å den andre var igjen gikk så ut å da var alt vekk . Helt greit at den legger til posters å de kan slettes men å slette hoved share filer på en annen unit :( jeg er ikke single har unger som også liker å se på film å de trykker på mye rart derfor så er denna spillern kastet innerst i skapet for å ungå at en mister alt av film. musikk osv !

Kanskje en ide å installere en app som begrenser tilgangen til filmene eller lære ungene å ikke slette de ;)

6 Jan 2018
9
0
0
Var ikke ungene som slettet nå men det kan skje igjen .. Å hva er vitsen med denna spillern hvis en må begrense ??? problemet er jo ikke hva dem ser på her egentlig . Hvis du maler huset ditt med en ny type maling og etter en dag flasser alt av Er det et bra produkt da ??? Den gamle malingen har funka fint i alle år .. :) GET MY POINT ??

Kanskje en ide å installere en app som begrenser tilgangen til filmene eller lære ungene å ikke slette de ;)

13 Mai 2010
1.854
45
48
Det er jo litt jobb å slette, hehe. Jeg klarte ikke å finne det før etter lang tid :)

Sist redigert:

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Var ikke ungene som slettet nå men det kan skje igjen .. Å hva er vitsen med denna spillern hvis en må begrense ??? problemet er jo ikke hva dem ser på her egentlig . Hvis du maler huset ditt med en ny type maling og etter en dag flasser alt av Er det et bra produkt da ??? Den gamle malingen har funka fint i alle år .. :) GET MY POINT ??

Det meste av mediespillere har mulighet for å slette filer, så det er nok opp til brukeren å enten sikre seg mot sletting på en eller annen måte eller ikke bruke den, som du har valgt.

I kodi kan du lage en egen bruker for ungene som er read-only i følge ett kjapt google søk. Det kalles også kiosk mode.
Eller du kan kontakte egreat og be de lage en kiosk mode.

6 Jan 2018
9
0
0
Helt greit med mulighet for sletting men det men den behøver ikke å slette hoved filer . Kun de filen oppretter i sin egen mappe .Det burde da vært en egen knapp osv for å slette filer i hoved mappen som den egentlig kun trenger lesing fra . for den gjør ikke noe annet en å lese fra hoved mappes .. Hadde skjønt det hvis det var en av dem første mediaspillerne på markedet men det er det ikke ,Så denna blir nok liggende å støve ned mens jeg bruker en annen mediaspiller

Det meste av mediespillere har mulighet for å slette filer, så det er nok opp til brukeren å enten sikre seg mot sletting på en eller annen måte eller ikke bruke den, som du har valgt.

I kodi kan du lage en egen bruker for ungene som er read-only i følge ett kjapt google søk. Det kalles også kiosk mode.
Eller du kan kontakte egreat og be de lage en kiosk mode.

eksu

0
15 Sep 2006
6.669
0
36
Er det mulig å slå av lyset på toppen av spilleren? Er litt irriterende når det ellers er mørkt i rommet. :p

eksu

0
15 Sep 2006
6.669
0
36
Ok, da ble det det på meg også. Synes det ble fryktelig dyrt da, hele 17,- inkl. frakt. :mrgreen:

kenti

0
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
Da jeg jeg også vært på hos Avshop å hentet meg en A5. Har ventet lenge på en spiller som kan overta for min PCH A400 som ikke koster en formue, og som kan alt det denne skal kunne :D

Har bare fått satt den opp og oppdatert med gammel FW, samt satt opp det interne video-biblioteket samt KODI med Samba.

Har i hovedsak bare erfaring med YAMJ (Eversion) fra før av, som i seg selv er ganske kålete å sette opp. Sånn sett gikk det veldig greit med både KODI og den interne løsningen.

Hva foretrekker folket her å bruke, KODI eller intern løsning for visning av Movie-posters osv? Synes faktisk den interne ser ganske grei ut, men det er kanskje andre muligheter som gjør at folk evt bruker KODI?

Vedlegg

• 20180219_153513.jpg
    20180219_153513.jpg
    228 KB · Sett: 111

lygren

Grunnlegger
Medlem av ledelsen
11 Des 2002
43.469
274
83
45
www.avforum.no
Ofte har bildekvaliteten vært bedre via KODI og/eller vært nødvendig for å spille av ymse lydformater. I dette tilfellet ser det ut til at front-end playeren har vel så god både bilde- og lydkvalitet - i tillegg til et veldig greit coverscrapingsystem, så ser ikke helt poenget med å bruke det mer knotete KODI-greiene p.t. Eneste aberet jeg har klart å finne så langt på disse spillerne er noe svak HDR -> SDR konvertering der sluttresultatet gir for mørke bilder selv med slideren på max lys. Dette er visstnok noe som skal forbedres fremover. Ellers er skarphet, respons / hurtighet osv osv helt rå på denne saken slik jeg ser det!

kenti

0
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
Man ønsker vel normalt sett ikke å gjøre for mye i forhold bilde, og samme hardware brukes vel uansett. Men mulig det historisk sett har vært noe i KODI som har gjort at det har fungert bedre.
Ut fra det lille jeg har testet foreløpig virker det som at front-end-playeren støtter det samme både lyd- og bildemessig. Men det er jo ikke tvil om at en har veldig mye å skru på i KODI for de som liker det... :)

Synes faktisk front-end playeren ser en del bedre ut mtp cover art osv for filmer enn KODI, men det er sikkert mulig med forskjellige skins i KODI også vil jeg tro.

Ser uansett fram til å forske videre på denne spilleren. Så langt virker det som veeeldig mye for pengene.

13 Mai 2010
1.854
45
48
Helt klart mye for pengene. Har helt sluttet å bruke andre avspillere. Blir meget bra og fungerer helt supert.

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
@Didrik, hvilken spiller foretrekker du? KODI eller den interne?

Kvaliteten på posters har mye med hvilken scraper en bruker i Kodi. Så det er mulig å få gode postere i Kodi også.
Nå har jeg brukt den interne spilleren for å spille av filmer da den fungerer utmerket. Jeg har brukt Kodi en god stund og brukt en database for alt av filmer slik at ikke hver klient har database over filmer/serier, men problemet med Kodi-versjonen som følger med er at den er gammel og da blir det flere versjoner i databasen slik at en må oppdatere fra forskjellige klienter. Og installerer en vanlige Kodi, så mister en HDR til SDR biten og 3D avspilling.

Minuset med den interne avspilleren er at det bare er to rader med posters og det tar litt tid å bla seg gjennom 600 filmer. En kan jo søke, men husker jo ikke hva jeg har...
Poster-søkingen er også litt spesiell til tider på noen filmer, men det blir vel bedre etter hvert.
Du har heller ingen watched status eller kobling mot Trakt (online lagring av sette filmer og serier som har API mot mange forskjellige avspillere).

Nå kjører jeg Emby som database for filmer og TV og der er det god kvalitet på postere. Det er mulig å konfigurerer ekstern avspiller der, men Egreat har ikke gjort det mulig å velge den interne avspilleren som en app.

kenti

0
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
Takk for oppklaringene, saarg.
Mistenkte at det var mer å hente mtp posters i KODI, men om den interne gjør samme nytten kommer jeg antageligvis til å fortsette med den selv. Og særlig når det er en eldre versjon av KODI som er implementert i A5. Miste HDR til SDR og 3D er en dårlig deal!

Ser poenget ditt med antall posters og visningen i den interne spilleren, men for meg er det ikke en deal-breaker. Om jeg ikke husker feil er det vel også spilt inn som ønske i egreat-forumet? Er en heldig kommer det kanskje med i en oppdatering i fremtiden.

Et par spørsmål, det første er ganske litt dumt, men:
1. Dere har ikke oppdatert FW-versjon etter at den gamle ble lagt inn?
2. Er det noen her som bruker trådløst tastatur på A5en, bluetooth e.l.?