Egreat A5

24 Okt 2006
9.368
9
38
Drammen
Jeg har ikke testet veldig utstrakt, men det ser sånn ut. I de tilfellene kildematerialet ikke har disse HDR-flaggene (nedlastet materiale), så blir bildet alt for mørkt. De filmene der projektoren detekterer MaxCLL/MaxFALL, så tonemapper den veldig bra/fornuftig

Hvis det er tilfelle er det jo helt fantastisk, da vil jo HDR funke bra med tanke på lysstyrke hvis mappingen gjøres korrekt, men jeg har mine tvil på at den auto tonemapper i forhold til Max CLL/MaxFALL. Finnes det noen displayer i konsumentmarkedet som gjør det? Finnes det noen som gjør det i promarkedet? Hva skal vi ta utgangspunkt i kalibreringsmessig hvis den auto tonemapper?

13 Mai 2010
1.854
45
48
Sammendrag av Egreat A5 og A11
Her er det ikke noe å lure på, det aller beste jeg har testet med muligheter med appèr til alt du ønsker deg.
Har også sammenlignet med gode BD spillere som Sony, Oppo, Panasonic. Vil si mer eller mindre akkurat det samme billedmessig, da med all prosessering skrudd av.

Egreat A5

*Wifi trådløs og fast
*Må ha en oppgradering for å fungere optimalt dette kommer det sikkert en fiks på fra importør
*Fungerer på absolutt alt jeg har prøvd av lyd og bildefiler
*Kan koble til flere harddisker bruk USB3.0 til film
*Enkle bildejusteringer (anbefaler alt av)
*lett å koble opp mot eksterne styringssystemer da av på og styring av spiller.
*Bråker ikke i det hele tatt
*Meget god konvertering fra UHD/HDR til SDR. Også med en justerings slider for ønsket nivå

Kort sagt den aller beste media spiller jeg har prøvd noen gang. pris 2000.-

Egreat A11

*Wifi trådløs og fast
*Trenger ikke noe oppgradering før den kan tas i bruk.
*Fungerer på absolutt alt jeg har prøvd av lyd og bildefiler lik som A5
*Kan koble til flere harddisker bruk USB3.0 til film, samt har egen matestasjon for disk i selve spilleren
*Enkle bildejusteringer (anbefaler alt av)
*lett å koble opp mot eksterne styringssystemer da av på og styring av spiller.
*Bråker ikke i det hele tatt, kan høres når vifte slår inn, men meget stille.
*Meget god konvertering fra UHD/HDR til SDR. Også med en justerings slider for ønsket nivå
*Denne er best hvis man ikke har server og ønsker stor disk i spiller.
*Har 2 HDMI en for bilde og en for lyd.

Kort sagt den aller beste media spiller jeg har prøvd noen gang. pris .- 5999.-

tor

0
2 Mar 2003
2.151
5
38
www.70mm.no
Har du sammenlignet egreat a5 eller a11 med f.eks popcornhour?. Jeg har hatt A500 ettpar år nå, men tenker å kjøpe meg en egreat.

13 Mai 2010
1.854
45
48
Har du sammenlignet egreat a5 eller a11 med f.eks popcornhour?. Jeg har hatt A500 ettpar år nå, men tenker å kjøpe meg en egreat.

Har ikke sammelignet disse du nevner sammen, men etter det jeg hører rundt er det ikke å sammenligne I det hele tatt.
Mest for penga er helt klart A5 men A11 har også noen gode sider som kan veie den veien, da hvis man ikke har server eller ønsker disk I spiller.
Har sammenlignet A5 og A11 side ved side da med foto. Kan ikke si at jeg ser noe forskjell da bildemessig.

Kan bare si LØP OG KJØP :)

tor

0
2 Mar 2003
2.151
5
38
www.70mm.no
Har ikke sammelignet disse du nevner sammen, men etter det jeg hører rundt er det ikke å sammenligne I det hele tatt.
Mest for penga er helt klart A5 men A11 har også noen gode sider som kan veie den veien, da hvis man ikke har server eller ønsker disk I spiller.
Har sammenlignet A5 og A11 side ved side da med foto. Kan ikke si at jeg ser noe forskjell da bildemessig.

Kan bare si LØP OG KJØP :)

Høres bra ut :). Da løper jeg å kjøper.

10 Jan 2004
3.301
0
36
Denne anbefales fremfor HiMedia Q10Pro?
Fungerer Canal DIgital sin T-We app på denne, med brukbar navigering? Den fungerte mildt sagt dårlig på Q10Pro'en..

Gorm

0
13 Des 2002
40.114
102
63
55
Jessheim
Det vil vel eventuelt være en Android app, så da kommer det vel an på hvor flinke Canal Digital har vært med app-en sin?

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Er det mulig å forandre antall rader med movie posters i den interne avspilleren?
Ser ut fra reviews at det er kun 2 rader, og det er smått irriterende med projektor.

6 Jan 2018
9
0
0
Fins det noen måte å bruke denne uten å bruke skrive/lese rettighet på shares ! av en eller annen grund så kom den opp med dobble bilder/ikoner på filmene igår å når jeg enderlig fikk dem vekk så hadde Egreat slettet filene på servern også :(((( har en følelse at det kan skje igjen .. Tips ønskes Cue..

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Fins det noen måte å bruke denne uten å bruke skrive/lese rettighet på shares ! av en eller annen grund så kom den opp med dobble bilder/ikoner på filmene igår å når jeg enderlig fikk dem vekk så hadde Egreat slettet filene på servern også :(((( har en følelse at det kan skje igjen .. Tips ønskes Cue..

Det beste er vel å sette opp rettigheter på serveren til å ikke gi skriverettigheter til alle, og heller dele ut til de brukerene som trenger det.
Hvilket operativsystem bruker du?

6 Jan 2018
9
0
0
Er ikke rettighetene som er greia her du kan ikke legge inn et share på Egreat A5 uten skrive/lese rettighet å når den kom opp med dobble ikoner sletta den faktisk filene når jeg da trykkte på ikone som var igjen så var det ingen ting å spille for filen var slettet .. :/ så lager jeg en bruker som kun har lese rettighet funker ikke egreat spillern

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Er ikke rettighetene som er greia her du kan ikke legge inn et share på Egreat A5 uten skrive/lese rettighet å når den kom opp med dobble ikoner sletta den faktisk filene når jeg da trykkte på ikone som var igjen så var det ingen ting å spille for filen var slettet .. :/ så lager jeg en bruker som kun har lese rettighet funker ikke egreat spillern

Det høres ut som dårlig design av software at den må ha skriverettigheter for å fungere.
Slettet den filene ved å klikke på de?

Gorm

0
13 Des 2002
40.114
102
63
55
Jessheim
Hvis en media-spiller ikke har skriverettigheter, så får man jo ikke en katalog med filmposters og info som den kan bruke til katalogisering. Den opprettes jo i samme mappe der spilleren finner filmene, ergo må den kunne skrive til disken. Jeg har ikke noe problem med doble oppføringer, og jeg syns det er veldig greit å kunne slette en film fra serveren direkte i media-spilleren. Slik har det fungert på alle de media-spillerne jeg har hatt. Doble oppføringer har du muligens fått ved å opprette samme katalog to ganger?

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Hvis en media-spiller ikke har skriverettigheter, så får man jo ikke en katalog med filmposters og info som den kan bruke til katalogisering. Den opprettes jo i samme mappe der spilleren finner filmene, ergo må den kunne skrive til disken. Jeg har ikke noe problem med doble oppføringer, og jeg syns det er veldig greit å kunne slette en film fra serveren direkte i media-spilleren. Slik har det fungert på alle de media-spillerne jeg har hatt. Doble oppføringer har du muligens fått ved å opprette samme katalog to ganger?

Ja det er greit at den trenger å skrive filmposters og slikt i samme folderen, men det burde være mulig å lagre denne infoen en annen plass. I en database for eksempel, slik som i Kodi eller emby.
En annen ting er at en kanskje har filmposters og info allerede liggende, og da vil en kanskje ikke at spilleren skal begynne å rote med de.

Når det gjelder sletting av filer så er det greit med filmposters og slikt, men sletting av film bør vel ikke være aktivert som standard.

Det beste hadde vært om Egreat støttet kobling mot en Kodi database.

6 Jan 2018
9
0
0
Ja jeg vil si dårlig software design jeg . (spillern fra helvete ) Den lager filmposters og egen info filer i egen mappe kalt .Vidon noe som er helt greit . men når du fjerner en poster som i mitt tilfelle var blitt dobbelt hvorfor skal den fysisk inn å slette selve filmen også da ?? den filen ligger jo i en annen mappe for seg selv uanasett . Spillern linker jo bare til filene den behøver ikke å slette filene når du kun skal slette posterne for så å skanne på nytt

Ja det er greit at den trenger å skrive filmposters og slikt i samme folderen, men det burde være mulig å lagre denne infoen en annen plass. I en database for eksempel, slik som i Kodi eller emby.
En annen ting er at en kanskje har filmposters og info allerede liggende, og da vil en kanskje ikke at spilleren skal begynne å rote med de.

Når det gjelder sletting av filer så er det greit med filmposters og slikt, men sletting av film bør vel ikke være aktivert som standard.

Det beste hadde vært om Egreat støttet kobling mot en Kodi database.

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28

Var innom AVShop i går og kjøpte en A5 og har fått testet den med ett NAS share. Spilleren lagrer alt av info i en .vidon mappe i roten av NAS share'et og det synest jeg er helt greit. Da slipper en at den overskriver andre posters og info fra for eksempel Kodi eller Emby.
Så jeg trekker utsagnet mitt angående dårlig design :)

Lurer på hvordan du klarte å slette filene på serveren din? Du har ikke forklart i detalj hva du gjorde. Jeg har satt opp ett test share, så jeg kan prøve å gjøre det samme som deg og se om jeg får samme resultat.

6 Jan 2018
9
0
0
Sletta kun den dobble mappen i menyen gikk så tilbake til filsøk .. Da var alt borte .. :/
Var innom AVShop i går og kjøpte en A5 og har fått testet den med ett NAS share. Spilleren lagrer alt av info i en .vidon mappe i roten av NAS share'et og det synest jeg er helt greit. Da slipper en at den overskriver andre posters og info fra for eksempel Kodi eller Emby.
Så jeg trekker utsagnet mitt angående dårlig design :)

Lurer på hvordan du klarte å slette filene på serveren din? Du har ikke forklart i detalj hva du gjorde. Jeg har satt opp ett test share, så jeg kan prøve å gjøre det samme som deg og se om jeg får samme resultat.

Saarg

0
3 Apr 2007
723
52
28
Sletta kun den dobble mappen i menyen gikk så tilbake til filsøk .. Da var alt borte .. :/

Så du gikk på Video i hovedmenyen og på Files og valgte "Delete file" på den ene av de doble mappene?
Eller var du på Posters og valgte "Delete Poster" eller "Delete File"?

Hvis du har valg "Delete File" på kun den ene, så har du kanskje klart å legge til samme source mappe to ganger?