Det ble et nytt forsøk. Merket meg at mutterene til bryterne og portmeteret var i tommemål. Kom på tanken at settskruene kanskje var det samme. Sannelig! Jeg fikk endelig løsnet potmeterets alu-knapp. Ble litt lurt her. Lokkets umbrakoskruer er jo i millimeter og settskruene til de to andre knappene løsnet lett. Altså
husk: bruk umbraconøkkel i
tommer for knappene, før du ødelegger dem!
Resten gikk mye glattere en forventet,
ingen lodding er nødvendig

! Etter å ha løsnet de flate mutterene som fester bryterene og potmeteret til fronten, trekkes hovedkortet så langt bakover som mulig. Kortet er ikke fastmontert. Alle ledninger bøyer seg uten at det gir problemer. Kortet til bryterene og potmeteret trekkes så ut av hullene i fronten, etter at tomme-mutterene er løsnet. Også nå gir ledningene etter uten problemer.
Bryterene har et lokk som er festet med fire plastkroker til bunnen. På bildene kan du se lokket i svart og bunnen i hvitt. Disse krokene løsnes lett (men forsiktig) med et tynt lite flatt skrujern. Flott! Alle kontaktflatene og slepekontaktene er nå helt tilgjengelige!
Det er lurt å være
forskitig med lokket, for det inneholder to små stålkuler og en fjær. Om en dytter ut akselen av lokket, flyr de veggimellom. Går likevel tålig greit å få det på plass igjen, men det er ingen grunn til å ta det fra hverandre.
Jeg så med en gang at kontaktflatene var svarte. Jeg brukte Biltemas oksidrens (
Oksidrens - Biltema). Kom til med q-tips, slik at en fikk gnidd av skitten skikkelig. Avluttet med Biltemas kontaktbeskytter (
Kontaktbeskytter - Biltema).
Så enkelt er det å komme til kontaktflatene:
På det øverste bildet ses en ring med en tapp. Legg merke til hvilket hull tappen går inn i,
før den demonteres! Det bestemmer det andre stoppet for bryterens vandring (det første er gitt).
Potmeteret lot jeg være. Tror ikke det kan demonteres. Så likevel små hull på hver side, hvor man kan komme til med spruterøret på sprayen. Knitringen var så liten. Det kan vente til det blir værre. Merkelig, men etter monteringen av boksen, kunne jeg ikke høre skraping i det hele tatt

.
Etter dette ble bryterne helt fine. Ikke antydning til skraping. Håper det varer.
Vil tro det er en del 07-forforsterkere der ute, som har skrapeproblemer. Håper denne beskrivelsen kan være til hjelp!