DOXA Klubben

25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
Millmaker skrev:
Flotters!! Da venter jeg spent.

Har ikke fått svar enda, men kom over noe da jeg søkte etter et godt bilde av 8.1.

8.1 Signature levert med Scan speak diskant.
8.1 silver signature limited edition levert med Dynaudio diskant. Få laget av disse.

Har forresten lyst på et par 8.1 Revelator nå :)

11 Jul 2008
364
0
0
Testing av Doxa 74? på B&W 800 serien

Er det noen som har efaring med Doxa M 74 og 800 serien av B&W.
På Torsdag henter jeg meg noen 802 S3 Matrix og er meget spent om Doxan gjør jobben sin på disse.

14 Nov 2012
21
0
0
Darthmaniac skrev:
Er det noen som har efaring med Doxa M 74 og 800 serien av B&W.
På Torsdag henter jeg meg noen 802 S3 Matrix og er meget spent om Doxan gjør jobben sin på disse.

Jeg har kjørt 70 SE/805 Matrix og 73b/802 S3 Matrix. Den første kombinasjonen i mange år i forskjellige rom/bosted.

Der jeg bor nå ble det for "analytisk" - begge kombinasjonene - som i dette tilfelle betød for hard diskant. Jeg gir rommet mesteparten av skylda for det (for SE/805, som jeg har hatt mange steder, har alltid tidligere lått bra). Likevel må jeg si at kontrollen i bassen var imponerende fra en såpass "watt-svak" forsterker, tørt/stramt, kontrollert, men likevel med "slam". Skulle også høyere enn mitt lyttenivå for å bli kortpustet.

Så liker du Matrix, liker du Doxa og har rom som passer, kan det gi mye musikalitet og musikkglede.

30 Jun 2012
1.542
0
0
Har kjøpt en doxa 70b som ble oppgradert og solgt i høst.Gleder meg veldig til å koble den til anlegget.

11 Jul 2008
364
0
0
Skal hente Matrix i morgen

RoyVidar skrev:
Jeg har kjørt 70 SE/805 Matrix og 73b/802 S3 Matrix. Den første kombinasjonen i mange år i forskjellige rom/bosted.

Der jeg bor nå ble det for "analytisk" - begge kombinasjonene - som i dette tilfelle betød for hard diskant. Jeg gir rommet mesteparten av skylda for det (for SE/805, som jeg har hatt mange steder, har alltid tidligere lått bra). Likevel må jeg si at kontrollen i bassen var imponerende fra en såpass "watt-svak" forsterker, tørt/stramt, kontrollert, men likevel med "slam". Skulle også høyere enn mitt lyttenivå for å bli kortpustet.

Så liker du Matrix, liker du Doxa og har rom som passer, kan det gi mye musikalitet og musikkglede.
Skal hente de i morgen gleder meg som en unge på julekvelden,Har mer barne glede nå end da jeg henta Harlyen for 2 år siden allerede.:mrgreen: Kan jo bytte den in i 800D det blir kansje litt drøyt satser 802 gjør bot på min oppgraderings syke en stund.

30 Jun 2012
1.542
0
0
harman/kardon skrev:
Blitt no liv i den eller ?

Har fått prøvd den litt i går. Det var som å få nye høytalere! Alt er bedre en det hvar før. Spesielt er Vokal mye mer "avslappet og nøytral". 70ben som jeg har ble mekket sammen av doxa i høst, og de har massevis av mikro/makrodynamikk . Hørtes også ut som jeg fikk en liten sub med på kjøpet. 70B har stålkontroll over bassene til 684. Genialt enkel effektforsterker som jeg definitivt kommer til å anbefale andre.

10 Jun 2009
9
0
0
Kjekt å høre at du ble fornøyd! Har akkurat fått min model 72 i hus, og det har manifestert seg i mer bass - akkurat hva Rega'ene mine trengte :)

10 Jun 2009
9
0
0
Det passer godt med hvordan jeg opplever den! Hvordan er det originale Signturene (mkII) i forhold forresten?

30 Jun 2012
1.542
0
0
lelunde skrev:
Kjekt å høre at du ble fornøyd! Har akkurat fått min model 72 i hus, og det har manifestert seg i mer bass - akkurat hva Rega'ene mine trengte :)

Fint å høre at du ble fornøyd med ditt kjøp også! Meget fornøyd med oppsettet mitt generelt. Skal foksusere på å gjøre mere med akustikkbehandlingen.