jokris skrev:
men til hvilken delepris? og hvorfor kontinuerlig forandre samme forsterker?
jeg kommer på ett svar, selger man ikke nok nye bokser så få folk til å oppgradere eksisterende. synes prisnivået på en boks man oppgraderer innmaten på i det uendelige er stivt med tanke på hvor få salgsledd det er her
kan ikke klage på griske importører og butikker når det gjelder pris
håper du får hakeslippet

men det er litt suspekt hvis det kun skal 5 k til for å få ett nytt hakeslipp.
nok ot fra meg
Det er ikke gjort noe med Doxa 73 før, dette er første oppgradering som er mulig.
De har hatt diverse oppgraderinger av den gamle 70 modellen, og jeg har ikke hørt om noen som ikke har vært fornøyd.
Hvorfor skal jeg vite deleprisene? De driver butikk som alle andre merker og forhandlere. Om delene koster 15 øre eller 4899,- spiller liten rolle for meg. Oppgraderingen koster det den koster, og det er fritt valg om man vil dette. Jeg har valgt å gjøre det, får samtidig en sjekk av den mtp at alt er i orden.
Doxa selges ikke over disk noen plass såvidt meg bekjent, alt går via Doxa.no eller på telefon. På samme måte som Emotiva som mange har lagt sin elsk på, så kommer det rett fra fabrikk på en måte. Forskjellen er at hver eneste Doxa er håndlaget, intet samlebånd der. Det bærer de preg av også når det er sagt, skulle ikke tro innmaten kunne lage godlyd.
Sikkert noen som kan dette bedre enn meg, men det virker ikke som de har vært veldig opptatt av å selge produktene sine i hopetall. Virker på meg som om at Lauvland har vært mer opptatt av kvalitet kontra kvantitet.
Jeg har andre steder prøvd meg på at deleprisene på Doxa må være latterlig i forhold til pris, men har fått passet påskrevet for å si det sånn.
Nok om det.
Her er svaret jeg fikk av Lars hos Doxa:
"Ja, det stemmer at vi har oppgradert 73 til en 73b. 73b er ikke endret med hensyn på tekniske målespesifikasjoner i forhold til 73, men er endret en del lydmessig. Bedre dynamikk (musikken får lov til å eksplodere friere, når det trengs) og mer karakter på detaljene og litt mer definert bass. Endringen er skifte av en rekke komponenter og den må innbrennes på nytt over 3 døgn med finjustering. Pris NOK 4900,-."