Dolby Atmos og streaming

lodbrok

Medlem
30 Mar 2019
28
6
3
Satte på filmen 'The good sam' på Netflix igårkveld da den hadde atmoslyd. Og i åpningsscenen (brannscenario) var det helikopter-aktivitet som kun hørtes fra taket! Første rene og klare atmoseffekt jeg har hørt på strømming(Appletv4K). Det var så heftig at jeg tenkte at denne åpnings-scenen skal jeg sette på når vi får besøk og de vil høre hva Atmos er for noe?... Forøvrig må det nevnes at det ble med denne åpningsscenen... resten av filmen var der ingen atmoslyd....men helt grei film å se for det.

Så til de av dere som nettopp har begynt med dette - atmosforsterker - appletv - etc. sett på denne filmen og guff på med lyd!

• Like
Reactions: americanFord

americanFord

Medlem
13 Aug 2009
4.383
33
48
Satte på filmen 'The good sam' på Netflix igårkveld da den hadde atmoslyd. Og i åpningsscenen (brannscenario) var det helikopter-aktivitet som kun hørtes fra taket! Første rene og klare atmoseffekt jeg har hørt på strømming(Appletv4K). Det var så heftig at jeg tenkte at denne åpnings-scenen skal jeg sette på når vi får besøk og de vil høre hva Atmos er for noe?... Forøvrig må det nevnes at det ble med denne åpningsscenen... resten av filmen var der ingen atmoslyd....men helt grei film å se for det.

Så til de av dere som nettopp har begynt med dette - atmosforsterker - appletv - etc. sett på denne filmen og guff på med lyd!
Det er slike utsagn som gjør at jeg gleder meg til Iota kommer med atmos-prosessor!

Ultima

Medlem
28 Mar 2007
3.504
0
36
Forøvrig må det nevnes at det ble med denne åpningsscenen... resten av filmen var der ingen atmoslyd....men helt grei film å se for det

Det er symptomatisk for hele Atmos-gimmicken.
Flere BD filmer jeg har skal visstnok ha Atmos lydpor, men det er som regel lite eller ingenting å høre - selv med høyt lydnivå på atmos-kanalene.. Lydmikserne har rett og slett ikke funnet ut av dette, hvordan de kan utnytte denne fine muligheten med lyd ovenfra, flere år etter at formatet ble lansert. Skuffende og frustrerende.
Har ingen filmer som kan sies å være godt mikset med atmos-lyd - og noe å vise for andre.

• Sad

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.991
31
48
Syns flere filmer jeg har på BD har meget bra Atmos spor. Mange filmer dette føles helt naturlig på. Syns også upmixing fungerer bra.

Atmos via netflix har jeg testet enda, da jeg foretrekker blu-ray når det er tilgjengelig.

lodbrok

Medlem
30 Mar 2019
28
6
3
Beste atmos-aktivitet på blueray (4K) jeg har erfart til nå er på Bladerunner 2049. Vi får begynne å kommentere dette på trailere og annet om filmene på Youtube etc. Så forhåpentligvis leses dette av lydteknikerne og andre innvolverte til div. filmstudioer som har med dette å gjøre.

• Like