Siden vi har en lang vinter foran oss, tenkte jeg vi kunne lage en forforsterker til denne effektforsterkeren http://avforum.no/forum/diy-do-yourself/53806-diy-forsterker-gainkloon-ir-switch-virker-ikke.html
Har satt meg noen mål over hva det bør innebære:
Alt dette bør være i en standard som passer effektforsterkeren i kvalitet, heller litt bedre, enn dårligere.
Da reiser det seg en rekke spørsmål om hvordan dette skal gjøres (tegninger osv), så da tenkte jeg det hadde vært fint med en idémyldring, for å få inn smarte løsninger.
Takk
Dette er handlelisten så langt (17.02.08 ):
Har satt meg noen mål over hva det bør innebære:
- Hovedsakelig analog, men ser også mulighetene for innebygd dac, om en finner gode tegninger, om det har noe for seg kvalitetsmessig (er sikkert ikke reelt i denne sammenhengen)
- Volumkontroll
- Treble / Bass justering –hva med en enkel eq for å begrense de dypeste tonene (f.eks. mulighet for kutte på 40zh), når det er nødvendig
- Switch mellom flere signalkilder (tror 3 holder)
- Prosessor-inngang/utgang
- Om ikke noe er glemt, så har jeg et siste ønske om kunne betjene dette med en fjernkontroll. Slik jeg tenkte en kunne løse dette på var å bruke motoriserte kontrollere til volum/bass/treble (får en lett tak i det?) som ofte er brukt på ”vintage”. Dermed å eventuelt Bruke en 15 kanals mottaker fra elfa (byggesett) Her tenkte jeg og 3+1 reléer til sterkstrøm kan kobles på.
Alt dette bør være i en standard som passer effektforsterkeren i kvalitet, heller litt bedre, enn dårligere.
Da reiser det seg en rekke spørsmål om hvordan dette skal gjøres (tegninger osv), så da tenkte jeg det hadde vært fint med en idémyldring, for å få inn smarte løsninger.
Takk
Dette er handlelisten så langt (17.02.08 ):
- Forforsterker - Hi-Fi Preamplifier
- Muting krets - Project 104 - Preamp/ crossover muting circuit
- RIAA - Hi-Fi RIAA Phono Preamp