Har fått testet litt nå og postet på facebook, men glemte helt om posten her. Kopierer inn fra facebook her.
Har flyttet subben bak etter posten og fått bort dippen rundt 60Hz. Har og fått testet litt mer og det er bra trøkk nå
Har fått inn like subber i kinoen og tenkte jeg skulle legge ut resultat fra hva Storm ISP med Dirac Bass Control gjør med oppsettet.
Frontene er AS Monitor og det er 5 stk JBL 4645 (1 A, 3 B og 1 C) hvor det er 3 4645B i front og de to andre 4645 stablet liggende ca midt bak. Har en bred dipp på 50-70Hz i sitteposisjon og håpte noen subber bak skulle klare å fikse opp det området. Må nok flytte subben bak litt lenger til høyre da det kan ses på Dirac-målingen at det er dipper i 50-70Hz området bak også.
Jeg kjørte på med full bass control valget i Dirac og delte på 130Hz. Har lagt ved målinger fra REW med og uten smoothing.
Alle subber var individuelt justert til likt nivå som resten av høyttalerene. Hvis jeg justerer subbene samlet til samme nivå som resten av høyttalerene drar Dirac ned nivået på resten ca 10 db.
Som dere ser av grafene klarer Dirac å justere subben bra. Fikk dessverre ikke testet om bassen ble fysisk nok, slik jeg har hatt problemer med før med subber bak, men tok en rask lytt til litt musikk og Blade Runner 2049 og det hørtes lovende ut.
Får håpe naboen ikke sov...
Grafene uten Dirac er helt uten delay eller annet oppsett, kun nivåjusteringer i sluttrinn.