Dimplex elektrisk peis, enorm prisdiff, er det mulig???

12 Sep 2003
259
0
0
Holder på å pusse opp leiligheten min, har forlengst murt igjen pipa og har i dag bare en liten oljefylt ovn. Vurderte om jeg skulle få meg en elektrisk peis istedet for. Den har både bra desing, kan henge på veggen og pynter opp. Besøkte derfor Dimplex forhandleren i Kristiansand og fikk demo av SP8 som så elegant ut. Denne kosta 12990,- og han sa at prisen var rimelig pressa allerede. Jeg er ikke helt ferdig i leiligheten, så jeg tok med meg brosjyren hjem og sa jeg kom tilbake når jeg var ferdig.

Bestemte meg da får å se om jeg fant noe mer info om denne ovenen på nettet (han sa den var fra England). Det var da jeg til min store overraskelse kommer over en side som angivelig selger denne til ca 300£. (fant mange forhandlere mellom 3 og 400 pund) Dvs i underkant av 4000 norske kroner og under en tredel av prisen i Norge.

DIMPLEX SP8 [SP820] - £399.00£304.00 : Online fires fireplaces stoves firesurrounds uk

Hvordan i huleste kan dette være mulig, og kan jeg bruke den engelske varianten her til lands, dersom noen av de er villige å sende til Norge?

3 Des 2004
30
0
0
Det du forteller er fullstendig feil. Jeg tok kontakt med leverandøren og fikk dette til svar: "Hi, We only deliver to mainland UK. We can deliver to a shipping company but you would need to organise that from there. Regards Andrea"

Disse leverer bare til fastlandet i England slik at det er ikke mulig å bestille fra dem. Etter litt reaseach fant jeg ut at de billigste på elektroniske peiser er Norgeskjøp, ditt varehus på nett. Norgeskjøp sender det også helt fraktfritt rett hjem på døren. Helt kung!!

Norgeskjøp - Glen Dimplex Nordic

Ta kontakt med norgeskjøp om du vil ha billige peiser, den engelske ville ikke sende til meg.

De engelske sidene er ikke relevant å se på siden de ikke kan levere til Norge engang!!!

pirium

0
1 Mai 2006
4.184
0
0
dyrhaug skrev:
Det du forteller er fullstendig feil. Jeg tok kontakt med leverandøren og fikk dette til svar: "Hi, We only deliver to mainland UK. We can deliver to a shipping company but you would need to organise that from there. Regards Andrea"

Disse leverer bare til fastlandet i England slik at det er ikke mulig å bestille fra dem. Etter litt reaseach fant jeg ut at de billigste på elektroniske peiser er Norgeskjøp, ditt varehus på nett. Norgeskjøp sender det også helt fraktfritt rett hjem på døren. Helt kung!!

Norgeskjøp - Glen Dimplex Nordic

Ta kontakt med norgeskjøp om du vil ha billige peiser, den engelske ville ikke sende til meg.

De engelske sidene er ikke relevant å se på siden de ikke kan levere til Norge engang!!!

Les svaret du selv har sitert, så ser du da at de kan sende, du må bare gå via et spedisjonsfirma alà jetcarrier.

3 Des 2004
30
0
0
pirium skrev:
Les svaret du selv har sitert, så ser du da at de kan sende, du må bare gå via et spedisjonsfirma alà jetcarrier.

Det er jo klart de kan sende, men det er ingen automatikk i det. Du må selv ordne med en spedisjonsfirma som skal sende varen for deg, enten med fly eller båt. Så kommer dette med mva og toll.

Poenget er at du ikke kan bestille på nettbutikken og få det levert direkte til deg i Norge uten at du må gå gjennom mye jobb.

Enkelheten med å kjøpe det i Norge selv om totalt må betale noen tusenlapper mer er uten tvil verdt det. I tillegg har du dette med garanti og kundeservice om det skulle skje noe med peisen.

Har du ikke råd til å kjøpe peis i Norge, mener jeg en burde la vær.

20 Nov 2003
12.211
0
0
Litt av et påslag i forhold til Norske forhandlere da... Ser ikke noe problem i å spare noen tusenlapper i forhold til Norge. Det er ikke toll på elektriske artikler, men mva må man betale uansett. Hvis man får den til halv pris ferdig inn i Norge så kan man gjerne kjøpe en til hvis det viser seg at den slutter å virke etter 2.5år. Da kan man vurdere en annen type samtidig.

/S

Stinesang

Medlem
12 Mai 2020
1
0
1
Hei. Ja, det blir mye styr om du skal gå gjennom et spedisjonsfirma. Jeg er kjempefornøyd med min elektriske peis, og jeg betalte bare rundt 4500 kr! Hvis du vil teste en billigere versjon kan jeg anbefale å gå inn her. De har masse forskjellige elektriske peiser, til forskjellige priser. Kanskje du finner noe som er litt mer i din prisklasse. Jeg har ihvertfall god erfaring med de. Elektrisk peis er veldig kos assa. Og enkelt! :) Lykke til med kjøp.

Sist redigert: