Denons nye flaggskip AVR: AVC-A1H.

Oekern

0
5 Jun 2007
402
88
28
33
Ja, det stemmer, egen mikrofon osv. Begynner jo tross alt å dra på åra den jeg har da så skuffelsen var vel egentlig forventet.

Det kommer enda et nytt program/system også ja, hehe. Newer ending story.

Jan B

0
13 Jan 2012
2.473
96
48
Ja, altså det er Dirac Live sin nyeste generasjon romkorreksjon som bruker alle høyttalere som aktive lydfeller for å korrigere lyden, som en slags noice cannelling funksjon:

Foreløpig kun tilgjengelig på Storm Audio sine produkter, men kommer på andre i løpet av året, og meget sannsynligvis hvertfall på toppmodellen A1H.

Jan B

0
13 Jan 2012
2.473
96
48
Sånn bare for å vise hvordan de to funker, her er litt REW kurver etter at begge kalibreringer er kjørt.

Her er venstre foran uten EQ(grønn), men Dirac(blå) og MultEQ-X(rød). Dirac har en Harmann kurve i bunn, derav forskjellen, men ellers gjør de mye likt:

FL aud off on v Dirac.jpeg

Høyre foran. Enda mer likt:

FR aud v dirac.jpeg

Her er LFE. Her vises også MultEQ-X med DEQ, og da er det temmelig like her også:

Aud v dirac.jpeg

Men seff kan jo begge systemer endre kurver etter hva du vil ha, så dette var bare kjørt uten endringer 😉😁

• Like
Reactions: Oekern

Oekern

0
5 Jun 2007
402
88
28
33
Tusen takk !
Jeg har ikke kommet i gang med REW selv enda, men forstår mer og mer at det er veien og gå.
Ettersom jeg ikke får oppgradert min nåværende Denon til X blir det nok en nyere Denon, hennholdsvis AVC X4800H og Dirac, time will show.

Har du, Jan B, mye akustiskt behandling av rommet fra før ? Om du har en tråd fra før må jeg bare beklage for mine dårlige søke egenskaper.

Jan B

0
13 Jan 2012
2.473
96
48
REW er et utrolig hjelpemiddel, så det kan være greit å få satt seg inn i ja 👍👍😁😁.

Mitt oppsett er i stua, så det er begrenset hva jeg får til av akustikk hjelpemidler. Jeg har et par DIY paneler, men det ar alt, bortsett fra det vanlige i en stue: møbler, gardiner, teppe, osv.

Her er tråden :

• Like
Reactions: Nemesis