DENON produkter..

4 Aug 2009
3.948
0
0
Denon DCD-700AE

Melder meg inn her jeg :D

Jeg sitter med en Denon DCD-700AE. Er meget fornøyd med denne. Mye for pengene :D

19 Aug 2010
6.827
0
0
Fikk meg endelig en herlig PMA-980R her om dagen, og med på kjøpet kom en defekt DCD-1560. Forsterkeren er som ny, og cd-spilleren skal fikses før eller senere, så hvis det er noen i Hgsd-regionen som kan å skru på slike er det bare å melde seg.

18 Jan 2010
747
0
0
40
Lurt på å kjøpe meg asd-51n docking til avr2310, så jeg får brukt iphone.

Flere som har denne? Blir lyden dårlig? Noen sa asd51n tok lyden ut digitalt på denne dockingen?

Eller blir det dårlig og bassfattig lyd som ved pc og minijack kabel til reciver?

Gesel

0
18 Sep 2005
2.146
0
36
39
Er tilbake i Denon-leiren etter at jeg endte opp med en 3808(A) i går.

Men et spørsmål, har funnet litt forskjellig svar rundtomkring på nettet.. Så spør her:

Det er opprinnelig en 3808 som er oppgradert til 3808a. Hvis jeg resetter enheten/gjenoppretter fabrikkinnstillingene, må da oppgraderinga gjøres på nytt?

6 Sep 2007
1.727
0
0
Ostemannen skrev:
Akkurat nok tid til å gå tilbake i sofaen, ta opp kontrollen og åpne en øl.

Om det tar 20 eller 60 sekunder å laste, så driter jeg i det. Jeg nyter filmen.

Hadde en 2808, og det eneste som jeg følte manglet var mangel på HDMI innganger. Det er bare 2 stk. på denne. Dette er en super reciever for en som ikke trenger mer enn to hdmi. 2809 kan da være et bedre alternativt.

Syns Denon kanskje begynner å miste litt av deres gode omdømme med tanke på alle reciever de nå spytter ut. Eller er dette bare meg?

Jeg mener f.eks. 2808 kontra 4311, med tanke på all ekstra duppe ditter ++++ 4311 har, så er de nærmest like store og neste lik vekt.. Har dem gått ned i kvalitet på komponenter? Deres tidligere modeller føler jeg heller ikke er noe spes. dårligere lydmessig.

Flere som sitter igjen med samme inntrykket?

Ikke ta meg feil, er fornøyd med mine Denon produkter.
Har satset på de når jeg velger recievere..
Har hatt AVC-A1XVA, DVD-3910, AVR-2808,
Har nå avr-4311, dvd-3930

27 Nov 2007
1.763
0
0
Har en AVR-4308A, (og er på jakt etter en til om noen har en på lur) en PMA-500, DCD-700, og nå er AVR-4311 bestilt så jeg hører vel med i forsamlingen.

25 Aug 2011
1.466
0
0
36
Melder meg inn her! Har AVR-3806, og er rett og slett strålende fornøyd med denne gromgutten..

Har også hatt diverse Denon DJ komponenter.. helt knall!

Men, hvorfor er denne tråden såpass kort i forhold til mange andre "fan" clubs her inne?

25 Okt 2004
1.799
0
0
eriko86 skrev:
Men, hvorfor er denne tråden såpass kort i forhold til mange andre "fan" clubs her inne?

Fordi det ikke er så mange som har skrevet her enda :)

Har 3806 jeg også. Syns den stiller rimelig sterkt selv sammenlignet med dagens receivere. Må et stykke opp i pris for å ta rotta på den

25 Aug 2011
1.466
0
0
36
HiFi-nevøen skrev:
Fordi det ikke er så mange som har skrevet her enda :)

Har 3806 jeg også. Syns den stiller rimelig sterkt selv sammenlignet med dagens receivere. Må et stykke opp i pris for å ta rotta på den

Får bidra med litt aktivitet her, så vokser den nok fort :)

Det at du har 3806 i ditt oppsett, er jo et rent kvalitetstegn bare dèt!

eima2

0
9 Sep 2010
267
0
0
Noen som har peiling? Trenger hjelp!
Hei!
Jeg tenkte jeg skulle prøve stereoen min sammen med familiens hjemmekino, så jeg koblet først Parasounden rett i pre out på Reciveren også frontene mine i effekten. Når jeg skrudde på effekten min kom det en hefitg susing i frontene. Jeg har sjekket alt. Jeg har koblet Parasound NC 2100 mellom denon reciveren og effekten, men susingen er der fortsatt.
susingen forsvinner ikke selv om jeg skrur av og trekker ut støpselet til reciveren.
så lenge effekten på noen måte er koblet sammen med reciveren, enten direkte eller gjennom HT bypass på forforsterkeren, suser det. uansett vilken input forforsterkeren står på.
jeg har prøv og spille uten reciveren for og sjekke at det ikke er noe galt med effekten, og da er det ingen susing. men så fort jeg kobler den i pre-out på reciveren, enten der er på eller ikke, eller tilkoblet strøm eller ikke, suser det. jeg har prøvd andre pre-out porter og, ikke bare front, men susingen er der hele tiden.
Håper noen kan hjelpe meg med dette! Irriterer meg noe grenseløst!
Hvis noe er uklart så vær grei og spør, vil virkelig bli kvitt dette!

Mvh Eivind

johno

0
11 Jul 2006
546
0
16
prøv og legg ut problemet på forsterker tråden slik at flere kan se problemet ditt. jeg synes det høres ut som støy på enten signalkabel eller effekt forsterker ?

Danke

0
4 Aug 2007
12.324
193
63
Har også Denon Bluray 2010 og er meget fornøyd med den. Har hatt Denonspillere siden jeg ble mer interessert i film og musikk. Få steder du får samme kvalitet.

Har også kjøpt en Denon integrert forsterker.

norcad

0
27 Nov 2005
10.553
0
0
Jeg hadde helt glemt denne tråden, men bedre sent enn aldri:
DVD-2500BT ble for en tid siden byttet ut til fordel for en DBP-2012 :-D

Gesel

0
18 Sep 2005
2.146
0
36
39
Har en 3808A og skal ha meg nye høyttalere. Har hatt Dali Ikon5mk2, og var forsåvidt fornøyd med de. Men lysten til å prøve noe nytt meldte seg.

Men hva passer med Denon? Har sett på Mentor (1,2,5,6), men hvilke andre høyttalere matcher? Prisklasse opp til 10-12 (og allerhelst brukt).

24 Mar 2011
6.830
0
0
Gesel skrev:
Har en 3808A og skal ha meg nye høyttalere. Har hatt Dali Ikon5mk2, og var forsåvidt fornøyd med de. Men lysten til å prøve noe nytt meldte seg.

Men hva passer med Denon? Har sett på Mentor (1,2,5,6), men hvilke andre høyttalere matcher? Prisklasse opp til 10-12 (og allerhelst brukt).

Personlig syns jeg Denons varme og fyldige spillestil passer godt til litt nøytrale og høyoppløste høyttalere, som for eks B&W. Har selv Marantz(låter mye likt som Denon) på B&W, som jeg er veldig fornøyd med lydsignaturmessig.

For meg blir Denon hakket for lyst og spisst på Dali høyttalere generelt sett. Personlig ville jeg derfor valgt noe annet.

Gesel

0
18 Sep 2005
2.146
0
36
39
Gilmour skrev:
Personlig syns jeg Denons varme og fyldige spillestil passer godt til litt nøytrale og høyoppløste høyttalere, som for eks B&W. Har selv Marantz(låter mye likt som Denon) på B&W, som jeg er veldig fornøyd med lydsignaturmessig.

For meg blir Denon hakket for lyst og spisst på Dali høyttalere generelt sett. Personlig ville jeg derfor valgt noe annet.

Vurderer CM8, men var såpass fornøyd med Ikon5mk2 at det fortsatt frister med Dali. Grunnen til salget var at jeg ville et steg opp, så Mentor 5 er jo et naturlig valg. Men vi får se hva jeg ender opp med, skal prøve å få tatt turen innom HFK når tiden strekker til :)

24 Mar 2011
6.830
0
0
Gesel skrev:
Vurderer CM8, men var såpass fornøyd med Ikon5mk2 at det fortsatt frister med Dali. Grunnen til salget var at jeg ville et steg opp, så Mentor 5 er jo et naturlig valg. Men vi får se hva jeg ender opp med, skal prøve å få tatt turen innom HFK når tiden strekker til :)

CM8 er jo magisk i mine øyne, en suveren høyttaler og spiller nydelig med Denon elektronikk av god kvalitet blant annet.

Men har forståelse for at du vil fortsette i Dali land når du var så fornøyd med Ikon5mk2, men da ville jeg valgt annen elektronikk enn Denon i tilfelle hvis jeg var i dine sko.

johno

0
11 Jul 2006
546
0
16
Noen som kan anbefale forforsterker evt surroundreicever fra Denon, evt vet om di kommer med nye modeller.