Den ultimative DIY RIAA!?

KJ

0
18 Feb 2005
131
0
0
Ronny DD skrev:
Bump
Høst jul vinter påske og vår.
Rutær u ?
Vinter og vår, evigheten forgår .....

Jeg har vært på flyttefot siden sist, og alt mit skrammel har vært slengt rundt i pappesker. Oppussing av ny «casa» har også tatt sitt ... dvs bortsatt fra småpludring nå og da har det vært stillstand i snart ett år .... ahhhh ... Arbeidslyst kom og treng deg på, her skal du mostand finde!

Forhåpentlig går det ikke en ny runde med vinter og vår før jeg har litt mer orden i min nye bopel ...

mvh
KJ

5 Apr 2005
651
0
0
KJ skrev:
Vinter og vår, evigheten forgår .....

Jeg har vært på flyttefot siden sist, og alt mit skrammel har vært slengt rundt i pappesker. Oppussing av ny «casa» har også tatt sitt ... dvs bortsatt fra småpludring nå og da har det vært stillstand i snart ett år .... ahhhh ... Arbeidslyst kom og treng deg på, her skal du mostand finde!

Forhåpentlig går det ikke en ny runde med vinter og vår før jeg har litt mer orden i min nye bopel ...

mvh
KJ
Godt Nyttår !
Slike flyttesjauer kan sannelig ta på.

KJ

0
18 Feb 2005
131
0
0
Ronny DD skrev:
Godt Nyttår !
Slike flyttesjauer kan sannelig ta på.

Hei Ronny (og alle andre som følger med på utopien min),

Godt nytt år og alt det der … !

Flyttesjau tar på … jeg har flyttet, pusset, shoppet og møblert til … urk … og det er fortsatt noen «mindre» ting på lista over utestående i heimen … også her har tiltakslysten ebbet «litt» ut … en pisk og et par spark i hekken mottas med takk! ;)

Litt oppgradering på HiFi-fronten har det blitt tid til – Ny stereobenk! (vedlagt bilde) Den ble ferdig i våres og jeg er fortsatt meget fornøyd med produktet av mine tommeltotter og manglende snekkerferdigheter!

Det har også blitt oppgradering på datafronten, innimellom «ingenting» … bl.a. ny HD som har resultert i at jeg i «noe» tid har saumfart mitt pikkpakk etter installasjonskoden til EAGLE (PCB CAD programmet). Heldigvis var installasjonskoden til EAGLE ikke fortapt i flyttesjauet, og den dukket opp av «intet» her forleden, så nå har jeg ikke den unnskyldningen for å trekke beina etter meg … ;)

Før flyttinga så var jeg ikke tilfreds med framdriften og «resultatet» av PCB-designet til utgangsbufferen. Det var for stort og kronglete - rett og slett lite «elegant». Dette skyldes i stor grad bruken av komplementære dobble J-FETs sammen med et «differensielt» design. Jeg har derfor innimellom pludret litt med å gjøre J-FET delen av designet «single-endede» (kontra komplementært push-pull), dette gjelder bufferen (vedlagt «Simple Buffer JFET SE.GIF») og 2. Trinnet (vedlagt «OTA JFET SE.GIF») MERK prinsippdesignet av RIAAen er ikke endret, den er fortsatt gjennomgående differensiell, det er kun endringer i «bitene». Det er nesten litt «rykk til bake til start», jf. noen av dine første innspill til «utopien» min. Ved å gjøre J-FET delen «single-ended» så kan de enkelte byggeblokkene også deles opp til «mono», i stedet for å være to sammenvevde kanaler til differensiell forsterking. Det blir med andre ord enklere å legge ut PCB-designet i mindre blokker med mindre krysskobling, og at enkelte deler av designet enklere kan lages/bygges på innstikkskort (til et «mammakort») slik at total designet/kretsutlegget forhåpentlig blir enklere og mer oversiktlig, foruten mer kompakt. Ulempen med å bruke J-FETene «single-ended» er dårligere symmetri i forsterkingen mellom de to delene av det differensielle signalet, men jeg tror at bruken av «common mode servo» gjør denne ulempen ganske marginal. Fordelen er mindre DC-offsett. For øvrig virker det som ytelsesforskjellen mellom «single ended» og komplementær «push-pull» J-FET er heller marginal EDIT: med unntak av en økning av forvregning av like orden, som i stor grad undertrykkes av CM-servoene DOBBELTEDITdvs egentlig bare 2. harm.

Jeg har også puslet litt med designet av spenningsregulatoren (jf. vedlagt kretsskjema for den positive reg.), den har lagt på seg med en hel transistor som buffer til «spenningsreferansen» => enda bedre ripple undertrykking og lastregulering. Det var vel egentlig ikke behov for noen endringer her men like vel ;)

På PCB-siden så er designet av den uregulerte forsyningen med gyrator antagelig så godt som ferdig (jf. forenklet kretsskjema for gyratoren). Det er egentlig unødvendig med egene kretskort til denne delen, men jeg bruker det som en «svenneprøve» i design og produksjon av PCB. Jeg skal ikke produsere kretskortene selv men helst bestille dem fra et sted som «tåler» prototyp-ordrer fra ufaglærte DIY-pillfingre. OLIMEX er dem jeg har på plakaten. Bøygen er å konkludere med at siste revisjon og «kvalitetssjekk» av PCB-designet er hva det er, og sende bestillingen!

Jeg har også dillet en del med PCB-designet på regulatorene og utgangsbufferen (før flyttinga), men har hatt veldig mange tilfeller av «slik eller slik», jf. endringen over fra komplementær til single ended og har i mellomtiden grublet enda mer på «slik eller slik». Jeg grubler også litt om jeg skal ta sjansen på å bruke SMD-komponenter til regulatorene, bufferen og strømspeilene, dvs. de delene som jeg tror det er mest hensiktsmessig å ha på innstikkskort til et «hovedkort». Fordelen, foruten et svært kompakt kretsutlegg for de bitene, er muligheten for å bruke transistorparene i BC847/-57 serien med god termisk kobling og matching.

Håper jeg kan grave opp til tiltakslyst før påska kommer ramlende … ;)

… å dæven … snart 8 500 visninger av tråden min !!

mvh
KJ

Vedlegg

• Husalter-n2.jpg
    Husalter-n2.jpg
    80,2 KB · Sett: 135
  • Regulator V3.GIF
    Regulator V3.GIF
    7,3 KB · Sett: 138
  • Gyrator.GIF
    Gyrator.GIF
    5,1 KB · Sett: 138
  • OTA JFET SE.GIF
    OTA JFET SE.GIF
    11 KB · Sett: 136
  • Simple buffer SE.GIF
    Simple buffer SE.GIF
    16,4 KB · Sett: 142
5 Apr 2005
651
0
0
Vel det må main si er ett stykke på vei og noen erfaringer rikere.

Regner med det er prinsippet for glattingen du har i 2. skisse; prinsippet for gyratoren sjø, som dom si hær i regionen.. Siden basen til Q7 i prinsippet kan være høyere enn inngangen... da klipper'n vettu.

Om jeg ikke tar feil har jeg flyttet ca 4 ganger siden trådstart (NTGT første bokstav). Det går i billig IKEA og flapptopp pc. Jeg skal da ikke bo hær evig heller... flytting = bah! Jobben har vørri fra miksoskop, mikrowatt, spektrum, smd til kraftigere saker i Megawatt området "Cowboy" som det ble sagt under en samtale, æ måtte flire da den kom! Flaggermus hadde passet berde siden det blir litt mye fly innimellom.

Hær har æ leita fram nån panela æ hadd tænkt å aktiviser me ti å stoind, main skal da finn roen først, saint ja ?

Åssen slår jeg av padden under skriving ? tomlan e så høveli kvilanes rætt nedom spaisebaren serru sjø! Dirækte plagsåmt ja!
Noen på DIYaudio.com anbefalte disse lenkene mtp pcb:
ExpressPCB - Free PCB layout software - Low cost circuit boards - Top quality PCB manufacturing
PCBCART, Prototype to Production PCB supplier from China

Appropo pcb: elprint gikk konk mens jeg bodde på G, men nå er dem på beina igjenn ser det ut til ?

Æ lika nyby'n !

2 Mar 2007
13
0
0
sjostromaudio.com
Pcbcart är väldigt bra att ha göra med. Kineserna kan bra engelska och de kollar underlagen och påpekar brister. I mitt senaste projekt hade jag jordplan för nära kortkanten vilket de uppmanade mig att flytta.

Kvaliteten på korten är "dregel" eller som en på diyadio sade "As soon as I can stop drooling all over them, I will start assembling."

Jag valde röda kort med guld där guld inte kostar speciellt mycket.

diyAudio Forums - Power Amp PSU Board (for e.g. LYNX Amp) - Page 18
diyAudio Forums - Power Amp PSU Board (for e.g. LYNX Amp) - Page 15

KJ

0
18 Feb 2005
131
0
0
... men var han inte død ... nei han rør på seg ...

Endelig kan det se ut som sperra på kretskortdesign begynner å lette litt. Jeg har lagt inn bestilling på min svenneprøve på kretskort design hos PCBCart i dag! Det er et kretskort til «råforskyningen», dvs positiv og negativ spenningsforskyning med likeretting og en spenningsregulator («pre-regulator»). Etter litt om og menn så blir det ingen gyrator (to never transistorer er billigere enn noen få kondensatorer). Det blir en variant av «superregulatoren» designet tidligere, med en snap-inn kondensator hhv før og etter. Som (sic.) gambler har jeg lagt inn bestilling på 10 kort (europakortstørrelse). Marginal prisen pr kort er kun litt under 6 euro, mes «tooling cost» er 36 Euro, merkost for å bestill 10 i stedet for 5 kort var også svært beskjeden. Jeg krysser fingrene på at jeg har tenkt, tegnet og kvalitetssikret hele skiten mer enn tilfredsstillende ... whish me luck ... cause I am gonna need it. Vedlagte PrtScr viser kortet slik det er bestilt, det er i utgangspunktet et «universelt» design som kan tilpasses ulike spenninger o.l. RNFF av en eller annen grunn får jeg ikke lastet opp bilder ...

Jeg har forsåvidt gjort flere forsøk tidligere på PCB-design, men har ikke helt kommet i gang (+ at en del arbeid har forsvunnet i et par HD-kræsj). Bare tanken har vært et ork ...

RIAA designet i denne tråden er ganske omfattende og sammensatt. Hver kanal krever antagelig et europakort, med en del innstikkskort for bl.a. buffer trinn (2X per kanal), OTA (2X per kanal), strømspeil (2X per kanal) regulatorer mm. Det skal litt mer enn «tegning form og farge» til for å få det til å passe sammen. Jeg har rett og slett behov for litt mer erfaring med kretsutlegg/PCB-desig før jeg begir meg ut på den videre vandringen med denne RIAAen. Jeg har derfor bestemt meg for å ta et lite steg til siden og kommer til å gjøre noen innledende øvelser med en enklere RIAA, også denne med differensiell strøm inngang, men med OPAMPer i forsterkingen uten om inngangstrinnet og uten differensiell utgang (dvs tradisjonell «ubalansert» utgang). Hele sulamitten for dog god plass på et europakort (for to kanaler). Jeg tror jeg oppretter en egen trå på HFS om dette når jeg er litt nærmere å bestemme meg for hvordan det blir.

mvh
KJ

PS ... Dæven døtte 10 937 visninger ... ??!

KJ

0
18 Feb 2005
131
0
0
Jubalong!!! Da er 10 stk dobbeltsidede og gjennompletterte kretskort mottatt! Bestillingsprosessen mot PCB-cart var overraskende enkel og grei. Support var glimrende. Foreløpig lærdom til neste gang er: 1) at tekst på silketrykket skal være i «vektorfont» iht Eagle (ikke proporsjonal), da fontkonverteringen til «gerber» tydeligvis gir det fontformatet. Kontrollsjekk av «gerberplottene» bør gjøres i faktisk størrelse (PCB-cart sendte PDF-filer hvor plottene var blåst opp i en ukjent skala, og jeg fikk ikke til å skrive ut «referansen» i eksakt samme skala). PADene som PCBcart lagde var litt på kryss og tvers, men det gikk kjapt å be dem om å rette opp det meste. En visuell sjekk av kortene gir et overraskende «profesjonelt» inntrykk (på inegn måte feilfritt men ...). Jeg skal se om jeg får lagt ut et bilde av kortene om litt.

Jeg har også vært på ELFA og hentet en pose tingeltangel, så da kan jeg lete fram loddebolten og rydde skrivebordet til helga. Helga vil vise om heimen blir fylt med blå røyk eller om det mot for modning virker.

Nå fikk jeg forresten til å laste opp grafikk igjen så vedlagt følger PrtScr bilder av både skjema fra Eagle (det ser grisete ut) og kretskortutlegget. Det er ingen komponentverdier på kondensatorer og motstander da dette tilpasses de aktuelle spenningene (m.v). Av motstandene er det tre stk pr. spenningshalvdel som er spenningssbestemmende de øvrige er stort sett faste, med unntakt av mostandene for bias til lysdiodene. Ift utlegget/designet har jeg glemt å sette inn en «revers bias» diode for å lade ut avkoblingskondensatoren til referansespenningen (C5 og C10 i cedlagte skjema) ved spenningsutfall. Det er sikker et par andre lure ting jeg også skulle ha tenkt på ... Full bestykking av hvert kort kommer på omkring 800 kr trur eg det var (ekskl trafo), det er med andre ord ingen fattigmannsløsning.

I første omgang skal jeg bygge to versjoner til hhv +/- 20VDC som jeg planlegger å bruke til forforsterkeren som jeg har, og +/- 15VDC til tidligere nevnte «side-step-RIAA» (evt noe annet som går på OPAMPER).

Ronny_D du får en PM, men hva er Dynalite? (uten om lysstyringssystemer fra Phillips).

mvh
KJ

Vedlegg

• ACDC Dual SperPreReg.JPG
    ACDC Dual SperPreReg.JPG
    291,6 KB · Sett: 134
  • ACDC Dual SperPreReg sch.JPG
    ACDC Dual SperPreReg sch.JPG
    248 KB · Sett: 137
5 Apr 2005
651
0
0
Det skulle stå Dynalo ikke dynalite. se linker ovenfor.
Det er symetrisk diskret hodetelefonforsterker..... ta en kikke da vel, det kan jo være noen ideer der...

KJ

0
18 Feb 2005
131
0
0
Da ble det bilder også gitt! Tre bilder av kortene 1) overside, 2) underside og 3) med løs «halvveis» bestykking. De første tre små tabbene på kortet er også oppdaget - 1) det er ikke 100% match mellom sikringsholder og kort, 2) rent praktisk burde sikringsholderene være langs ytterkanten av kortet, og 3) «drill size» ble på et stadium normalisert til std racket til Olimex og en del hull er derfor i overkant vide. En utilsiktet bivirkning av det siste er en evt. mulighet for å montere kjøleribbene med 3 mm skruer i stedet for å lodde dem fast. En overlagt tabbe er at kjøleprofilene skal monteres med skiver mot kretskortet for å løfte den en halv millimeter opp slik at det ikke er noen sjans for at den kommer i konflikt med to kretskortbaner som går på oversiden av kortet

mvh
KJ

Vedlegg

• ACDC PSU Protoboard 1.JPG
    ACDC PSU Protoboard 1.JPG
    526,1 KB · Sett: 130
  • ACDC PSU Protoboard 2.JPG
    ACDC PSU Protoboard 2.JPG
    383,6 KB · Sett: 121
  • ACDC PSU Protoboard 3.JPG
    ACDC PSU Protoboard 3.JPG
    546,7 KB · Sett: 130

KJ

0
18 Feb 2005
131
0
0
peranders skrev:
Snyggt jobbat! Ska bli spännande och se hur det fungerar.
Tusen takk! En noe mer konkret oppdatering følger i løpet av helga, jeg håper helga ikke blir preget av for mye blårøyk.

Jeg er ubeskjedent nok ganske fornøyd selv med mitt første kretskort ... men tabbene tyter likevel ut av seg selv. Tabbe #4 er at mange av pad'ene, spesielt til de små plastkondisene og diodene, er noe i minste laget. Jeg har hittil egentlig ikke forstått hvordan jeg justerer dette i Eagle, og det så ikke så knapt ut på utskriftene. Det er en «kollektiv» måte å gjøre det i DRC sjekken. Det er mulig det også er en «individuell» måte som jeg ikke har funnet enda. Kortversjon 2 er på tegnebrettet med oppretting av tabbene, men jeg må få avsetting på versjon 1 før det blir noe av ... Før den tid har jeg forhåpentlig kommet et lite stykke videre med andre ting, resten av RIAAen f.eks.

mvh
KJ

KJ

0
18 Feb 2005
131
0
0
Omsider har «blytåka» lagt seg ... og det ble lys! Et Bilde av nesten helt ferdig kort er vedlagt med målepinner og strøm på. Utgangsspenningene er ikke helt i takt med «normalen» så noe feilsøking må gjøres de neste dagene. I iveren etter å samle kortet glemte jeg å matche transistorparene til spenningsreferansene, så jeg antar de er første etappe .... men det ble lys og ikke blå røyk!

mvh
KJ

Vedlegg

• ACDC PSU Protoboard 4.JPG
    ACDC PSU Protoboard 4.JPG
    394,2 KB · Sett: 133

KJ

0
18 Feb 2005
131
0
0
One step too far ...

Som antydet i forrige post så var ikke første montering 100% vellykket, dvs monteringen var fin, men regulatoren oppførte seg ikke som forventet. Litt frem og tilbake med feilsøking har jeg konkludert med at det er en transistor for mye - for mye forsterking og for lite strøm ift. spenningsreferansen. Q8 og Q13 i skjemaet til kretskortet er herved «utradert» Ditto med R11, R13, R16 og R17. R13 og R16 er dog «optional» avhengig av valget av verdien på trimpot ift. spenning ut og ønsket reguleringsområdet.

Teoretisk ytelse lider noen og 20dB mht undertrykking av ripple. Fra utopiske bedre enn 155 dB opp til 200KHz til nesten like utopiske bedre enn 130 dB opp til ca 300KHz. Jeg tipper at teoretisk utgangsimpedans også har blitt litt dårligere. En liten fordel, bortsett fra forenkling, er (teoretisk) noe mindre støy på utgangen. «So far» for teorien ... det skal virke også ;)

Bilder av ferdig samlet forsyning kommer om litt.

EDIT: nå også med vedlegg!

mvh
KJ

Vedlegg

• SimpleSuperReg 15V Neg.gif
    SimpleSuperReg 15V Neg.gif
    11 KB · Sett: 148
  • SimpleSuperReg 15V Pos.gif
    SimpleSuperReg 15V Pos.gif
    9,7 KB · Sett: 130

KJ

0
18 Feb 2005
131
0
0
Vedlagt 2X15.00V - neste versjon blir ikke med multiturn-poter - inntil videre «rock solid». Pga avkoblingen av spenningsreferansen tar det en liten evighet å oppnå målsatt utgangsspenning ved oppstart, reaksjonen på justeringer på potene er også svært sakte.

mvh
KJ

PS Bildet er selvsagt mest «for show», jeg tipper at forskjellen i presisjon mellom instrumentene er slik at det er nesten meningsløst å sammenlikne med to desimaler etter komma. Jeg har ikke spec. for instrumentene tilgjengelig pt.

Vedlegg

• ACDC PSU Protoboard 5.JPG
    ACDC PSU Protoboard 5.JPG
    346,1 KB · Sett: 131

KJ

0
18 Feb 2005
131
0
0
Jeg har plundret litt med monteringen av +/- 20V versjonen av regulatoren. Etter noen mindre generaltabber i monteringen kan det virke som jeg likevel får den til å fungere med «full» bestykking dvs med Q8 og Q13, som ble eliminer i «feilsøkingen» ved forrige montering. Løsningen ser ut til å være reduserte verdier på base-emitter-motstandene til hhv Q10/Q8 (dvs R14/R11 = 100R/330R) og Q11/Q13 (dvs R15/R17). og dermed mer strøm igjennom spenningsreferansen/temperatur kompenseringen Det medfører også mindre emitter-motstand i temperaturkompensasjonen (R8 & R21 = 75R), foruten lavere motstander til å sette spenningen (R12+R13 & R16+R18, til sammen ca 45K-60K (++) for 20V). Jeg er ikke helt ferdig med å rydde opp i tabbene fra monteringen så jeg er ikke 100% på at det fungerer - pluss-spenningen virker god, mens minus-spenningen har fortsatt et par «bivirkninger» fra feil montering. (komponentreferanser gjelder kretsutlegget på kortet, jf svar #108 ).

En fordel med mindre verdier på motstandene på disse punktene er at støy-ytelsen teoretisk er på nivå med forenklingen jeg gikk på ifm +/- 15V utgaven ovenfor (dvs utopisk). Oppstartstiden ift. de opprinnelige motstandsverdiene blir også bli vesentlig kortere (fra en liten evighet til mere overkommelige 2-3 minutter med en avkoblingskondensator på 470 µF til referansespenningen. Det blir selvfølgelig raskere med mindre kondis til avkoblingen. Minste verdi på avkoblingen for maksimal undertrykking ved 100 Hz (dvs laveste ripplefrekvens) er omkring 22 µF. 470 µF er valgt for å minimere spenningsstøyen ut for frekvenser over ca 20 Hz, tilsvarende for 22µF er over ca 400 Hz - det er antagelig ganske «akademisk».

Neste oppdatering blir forhåpentlig med en fullt bestykket og fungerende forsyning for +/- 20V

mvh
KJ

5 Apr 2005
651
0
0
Tja det er nok lurt å redusere på antallet, her er det ikke snakk om stiv regulering i seg selv, men en "rippelundertrykker". Viktigere enn man skulle tro.

I skjemaet over kan man se at strømmen i Q10 nesten speiles i Q6. Det betyr at strømmen i Q10's kollektor er veldig like med strømmen i Q6's kollektor.
Som igjen gjør at forskjellen med å fjerne Q10 og Q6, samt erstatte Q6 med VR1 og C1 ikke vil være veeeeldig stor.
Ett alternativ er å sette inn spenningsreferansen i stedet for Q6.

Så neste; Q2 som er strømbegrenseren :
Jeg ville nok brukt en PNP som ville bety ombytte på Q4E og R3.
Så ville jeg latt kollektor til Q2 gått til basis på Q9.
For å unngå at strømgeneratoren Q4 og Q5 ble koplet mot utgang gjennom Q2.

kikker og kikker. takker for pcb's .

KJ

0
18 Feb 2005
131
0
0
Så, da er generaltabbene fra andre montering sortert ut og to kort ferdig montert og tilsynelatende velfungerende. Vedlagt bilde - 20V versjonen, fult bestykket og med lys på. Da gjenstår det bare å «finne» noe å bruke dem til. Det får bli på den andre siden av nyttår.

Første etappe blir å ta i bruk 20V versjonen som ekstern strøm forsyning til forforsterkeren min (Acurus L10). Neste runde blir å lage en prototyp på en «ny» differensielt «null» impedans MC-PU stepup-trinn som skal ha +/-15V. Dersom den fungerer tilfredsstillende blir det en komplett «enøyd» OPAMP basert RIAA, som en mye enklere variant enn denne tråden, delvis for å trene meg opp på PCB-design. Jeg tror et nytt evt. RIAA-design blir en egen tråd, for å ikke rote til denne mer enn nødvendig. Så kommer denne tråden forhåpentlig til livet igjen når jeg har blitt litt varmere i trøye på PCB-design (evt at jeg mot formodning klarer å holde begge deler i livet samtidig ...).

Vedlagt følger justerte kretsskjema til simulering for 20V utgaven med «full» bestykking og komponentverdier. Beklager at det blir litt rotete med komponentref. ift kort. Strømkildene på 70µ i skjemaene er for å simulere lekkasjestrøm i avkoblingskondisene til ref.spenning/tempkomp.

Ronny:
Tja, i min bok er det er en regulator. Prioriteringene avviker dog litt fra de vanlige løsningene: 1) undertrykking av ripple + 2) minst mulig egen-støy = 3) minst mulig støy på utgangsspenningene ved jevn last.

God lastregulering/lav utgangsimpedans (iht simuleringen) er mer en heldig bieffekt. I praksis tror jeg utgangsimpedansen kan settes lik kontaktmotstanden for tilkoblingene og en liten cm med kretskort fra «reguleringspunktene» til kontaktene.

Absolutt presisjon og stabilitet i utgangsspenningene har ikke vært prioritert. Dvs med en liten korreksjon for den enkle/primitive temperaturkompenseringen i Q7 & Q15. Alle spenningsreferanser jeg har sett på har betydelige bidrag mht støy

Jeg er ikke helt sikker på om jeg følger deg på forslagene, jeg får tygge litt mer på dem. Er det noen fordeler å bytte om på strømbegrensningen som du foreslår (dvs utenom å redusere effektavsettingen i strømgeneratoren ved feil). Den strømbegrensningen jeg har lagt inn er den jeg har syntes var enklest å få til å fungere, men jeg her ikke prøvd så mange alternativer.

Håper du får kortene til å fungere, og at tilnærmingene mine ikke er alt for kryptiske og uforståelige.

mvh
KJ

Vedlegg

• ACDC PSU Protoboard 6.JPG
    ACDC PSU Protoboard 6.JPG
    475,1 KB · Sett: 129
  • SuperReg 20V Negativ.gif
    SuperReg 20V Negativ.gif
    10,3 KB · Sett: 134
  • SuperReg 20V Positiv.gif
    SuperReg 20V Positiv.gif
    10,8 KB · Sett: 129
5 Apr 2005
651
0
0
Her sees kortene sammen med noen andre kort med akkurat samme størrelse. Stabelen settes for tiden sammen, bare ett av kortene har foreløpig blitt testkjørt.

Vedlegg

• DSC00328.JPG
    DSC00328.JPG
    251,9 KB · Sett: 131
  • DSC00333.JPG
    DSC00333.JPG
    223,5 KB · Sett: 129