Den store tråden for Klassisk musikk

Tronic

0
28 Feb 2006
6.976
8
38
Danke, du må skaffe deg denne!
Jeg synes iallfall dette er den aller beste versjonen av de 4 årstidene.
91s4hIoOVvL._SX522_.jpg

24 Jun 2010
14.737
6
38
Danke, du må skaffe deg denne!
Jeg synes iallfall dette er den aller beste versjonen av de 4 årstidene.
91s4hIoOVvL._SX522_.jpg

Hmmmmmm. Denne må jeg sjekke ut. Synes du den er bedre enn Budapest Strings eller Janine sine utgivelser?

Sist redigert:

Tronic

0
28 Feb 2006
6.976
8
38
Hmmmmmm. Denne må jeg sjekke ut. Synes du den er bedre enn Budapest Strings eller Janine sine utgivelser?
Det kan helt sikkert diskuteres, og mye er vel subjektivt. Men jeg er jo en svoren fan av Karajan. Og av Anne-Sophie, som jo også er æresdoktor fra 2010 ved NTNU, som er like borti gata her..:)

Edit: Nå har jeg nettopp sammenlignet! Med respekt å melde - så er min størst!:)

Sist redigert:
5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Lytter stadig på klassisk musikk, da særlig i discrete surround. Isao Tomita, som dessverre døde i våres, har jo laget noen spennende elektroniske versjoner av velkjente klassiske stykker. Noe av det kuleste er jo at han elsket surround og mange av hans album er utgitt i surround, gjerne 4.0 Quad - fett å høre på.

Men jeg lurte litt på noe da jeg i dag lytter til "Ultimate Planets" - spor nummer 3: Mercury. Som Yamaha AV-receiver- eier kjenner man jo igjen visse lyder her?????

Isao er/var utvilsomt meget stor i Japan - er dette en hyllest fra Yamaha?

Forresten er det lyder i andre av hans "låter" man også kjenner igjen.

Danke

0
4 Aug 2007
12.386
224
63
Lytter stadig på klassisk musikk, da særlig i discrete surround. Isao Tomita, som dessverre døde i våres, har jo laget noen spennende elektroniske versjoner av velkjente klassiske stykker. Noe av det kuleste er jo at han elsket surround og mange av hans album er utgitt i surround, gjerne 4.0 Quad - fett å høre på.

Men jeg lurte litt på noe da jeg i dag lytter til "Ultimate Planets" - spor nummer 3: Mercury. Som Yamaha AV-receiver- eier kjenner man jo igjen visse lyder her?????

Isao er/var utvilsomt meget stor i Japan - er dette en hyllest fra Yamaha?

Forresten er det lyder i andre av hans "låter" man også kjenner igjen.

Hvilken blurayspiller har du? Eller avspiller, rekognoserer ikke noe i signaturen din?

Danke

0
4 Aug 2007
12.386
224
63
Det er en Denon spiller jeg har lyst på når tiden for SACD kommer for meg, har alltid hatt slike, og liker de godt selvom de bruker litt tid på oppstart, og så koster de litt ekstra også da.. Men god byggekvalitet.

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
God byggekvalitet er jo greit å ha, men utviklingen går jo så fort at jeg ikke legger særlig penger i avspillere. Kjører digitalt via hdmi til AV Prossessor allikevel, selv for DSD (SACD). I tillegg så legger man jo for tiden alt inn på pcen. Avspilleren blir kun brukt for filmer/konserter for tiden - men lurer på å få slikt inn på pcen etterhvert også.

Danke

0
4 Aug 2007
12.386
224
63
God byggekvalitet er jo greit å ha, men utviklingen går jo så fort at jeg ikke legger særlig penger i avspillere. Kjører digitalt via hdmi til AV Prossessor allikevel, selv for DSD (SACD). I tillegg så legger man jo for tiden alt inn på pcen. Avspilleren blir kun brukt for filmer/konserter for tiden - men lurer på å få slikt inn på pcen etterhvert også.

Jeg er vel Denon fanboy, fornuftig hadde vært å kjøpt en Pioneer eller noe, men hjertet banker for Denon spillere.

Dessuten er de jo rimeligere enn Oppo og Cambridge...

Tronic

0
28 Feb 2006
6.976
8
38
Er vel ikke sånn veldig typisk trønder, ass. :)
La fort om til Oslo/Blærumsdialekt da jeg bodde der engang tilbake i Silurtiden.

Denne SACDen skal visst være veldig bra, Supertramp.
5881.jpg

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
Selv jeg (noob) har et par varianter av Quattro Stagiano, selv om det egentlig får meg mest til å tenke på min favorittvariant av pizza :)

Har jo Tacet sin (dvd audio) og i tillegg den dvd audio saken som også inneholder double orchestra stykket - begge to i fantastisk, diskret og aktiv surround.

https://www.amazon.com/Vivaldi-Seasons-Concertos-Double-Orchestra/dp/B00005JJ3R

Herlig stykke musikk. Pøser på med dsu og du er dirigent!

Danke

0
4 Aug 2007
12.386
224
63
Årstidene får deg til å tenke på pizza. Ikke Grandis håper jeg. :p
Årstidene får meg til å tenke på vær. Samt at det er noen uberheftige solostykker...

Tronic

0
28 Feb 2006
6.976
8
38
Årstidene får deg til å tenke på pizza. Ikke Grandis håper jeg. :p
.
Grandis er langt unna Quattro Stagioni!
Pizza quattro stagioni is typically prepared using artichokes, tomatoes or basil, mushrooms and ham or prosciutto, or olives. The artichokes represent spring, tomatoes or basil represent summer, mushrooms represent autumn and the ham or olives represent winter.
Page_2.jpg

Sist redigert: