Den Store Infinity Tråden

1 Jan 2011
12
0
0
infinity reference 60, nye elemeter eller nye høytalere

Hei, min første post 8)

Jeg har 1 par med Infinity reference 60 høytalere som jeg var veldig fornøyd med i mitt 5.1 oppsett. men så har jeg gjort noen ganske idiotiske instilinger på forsterkeren som har endt med at jeg har sprengt 3 av 4 av 8" erne. så nå sitter jeg og lurer på om om jeg bare skal kjøpe nye høytalere eller kjøpe nye elemeter. Eventuelt skifte alle elementene.
:confused: :confused:
noe som jeg tar med i tanke rekken min er å bi-amp'e dem, har lest så mye på forumet nå at jeg er blit fristet til dette.

hvis jeg skulle ha kjøpt nye så så jeg på Dynavoice M-65 og DF-6, i hvertfall pris messig, Har skjønt at man får mye for pengene på disse.

Kommer gjerne med mere info om resten av systemet mitt. men er i forsvaret og kommer ikke hjem før i morgen.

9 Okt 2008
2.324
1
38
Hedmark
60

Prisoner skrev:
Hei, min første post 8)

Jeg har 1 par med Infinity reference 60 høytalere som jeg var veldig fornøyd med i mitt 5.1 oppsett. men så har jeg gjort noen ganske idiotiske instilinger på forsterkeren som har endt med at jeg har sprengt 3 av 4 av 8" erne. så nå sitter jeg og lurer på om om jeg bare skal kjøpe nye høytalere eller kjøpe nye elemeter. Eventuelt skifte alle elementene.
noe som jeg tar med i tanke rekken min er å bi-amp'e dem, har lest så mye på forumet nå at jeg er blit fristet til dette.

hvis jeg skulle ha kjøpt nye så så jeg på Dynavoice M-65 og DF-6, i hvertfall pris messig, Har skjønt at man får mye for pengene på disse.

Kommer gjerne med mere info om resten av systemet mitt. men er i forsvaret og kommer ikke hjem før i morgen.

kontakt tommyk inne på forumet her, han reparerte bassene på mine referance 60

26 Feb 2009
357
0
16
Prisoner skrev:
Hei, min første post 8)

Speakerexchange har elementer til en del infinity høyttalere, til en mer fornuftig pris enn Dalens, om det er interessant??
Handla der selv, og det var ingen problem. low value gift ;-)

26 Feb 2009
357
0
16
Prisoner skrev:
jeg siden var nede nå, men jeg skal se på den..:)
Jeg la dem til på skype, og prata med de der, ble det enkleste med tanke på døgnforskjell og sånn, tok litt tid å komme frem til hvilke elementer jeg sklulle ha. Mennår bestillingen var gjort gikk det kjapt unna.

1 Jan 2011
12
0
0
forandring i planene

ikke det at jeg ikke satte pris på oppfølgingen. men jeg sitter nå med noen nye Dynavoice DF6 8)

29 Jan 2008
106
0
0
Infinity RS 1B

Noen som vet hva disse går for? Har et par på handa, men er usikker på hva som er ca riktig pris.
De er strøkne og i lys eik. Lik kappa 9.2 bland annet.

9 Okt 2008
2.324
1
38
Hedmark
tottla

TheViking9 skrev:
Noen som vet hva disse går for? Har et par på handa, men er usikker på hva som er ca riktig pris.
De er strøkne og i lys eik. Lik kappa 9.2 bland annet.

ta en kikk på kino tråden hans. noen som vet noe om de han har??

Infinity composition serien. skulle gjerne vist hvor de solgtes

johno

0
11 Jul 2006
546
0
16
hei har ikke infinity akkurat nå, men skal ha meg ett par sorte kappa 8.2 tenkte jeg, har tidligere hatt sm 122 og sm 152 og kappa 80 :)

Ro0oG

0
13 Des 2005
291
0
0
36
rogstadinfinity skrev:
Godt med side med Infinity folk. Selv er jeg bare 20 år, men har siden jeg var 10 år hatt kun infinity høytalere. Stort sett på alle rom i huset. Store og små.
Men nå bor jeg alene, stor stue og ungkar, kan det blir bedre? kanskje!
Kjører 9.2 foran, 8.2 bak og video centeren fra infinity selvsagt. (drømmen er 7.2 på sidene) Men da har jeg et spm til dere ekspertene. Jeg sliter litt med at den ene 8.2 kutter mellomtonen og diskant. De er ikke sprengt eller ødelagt, for de funker av og til, og som mekanikker har jeg så vett at jeg faktisk har sjekke kabler, byttet til bedre og ting er gjort etter boka. Jeg finner ikke ut av hva det kan være, fordeleren ? Blir glad for alle svar jeg kan få.. For jeg er ingen ekspert, kino opplegget er kun for hobby og for å ta vare på infinity merket!

Mvh Roggy!

Finnes bare en Roggy, bror! ME ME ME! ;)

Messer

0
22 Feb 2011
54
0
0
Jeg har i dag skaffet meg et par Kappa 6 som har en del riper og ser litt slitne ut på toppen. Jeg planlegger derfor å pusse disse ned og olje dem opp igjen. Hvilken olje bør jeg bruke for å få dem opp til sitt gode gamle nivå? Det må da være noen som har gjort dette før og som har noen anbefalinger! :)

Det er altså ikke de svarte det er snakk om her..! :)

12 Jan 2008
1.494
0
36
minhjemmekino.no
Har et par Infinity SM 125. Utrolige høyttalere. Trøkk i massevis, og fint spiller dem og. Eneste er at bytteviruset har satt seg igjen, så skal selge disse. Hvilke andre Infinity høyttalere er å anbefale? 12-15". Og ikke i Kappa størrelse.

Messer

0
22 Feb 2011
54
0
0
Kappa 9.2 uten 6.5" mellomtone

Hei, jeg har et par 9.2 der ingen av de to 6.5" mellomtonene gir lyd fra seg. Er det noen som har opplevd dette før? Noen ideer om hvor problemet kan ligge? Har ikke åpnet de opp enda, men skal prøve å få det gjort senere i dag.

Alle tips tas imot med takk! :)

12 Jan 2008
1.494
0
36
minhjemmekino.no
Messer skrev:
Hei, jeg har et par 9.2 der ingen av de to 6.5" mellomtonene gir lyd fra seg. Er det noen som har opplevd dette før? Noen ideer om hvor problemet kan ligge? Har ikke åpnet de opp enda, men skal prøve å få det gjort senere i dag.

Alle tips tas imot med takk! :)

Kan hende de er sprengt. Trykk på dem forsiktig. Dersom det kommer skrape lyd er de mest sannsynlig sprengt. Dersom de beveger seg fint må det nok være en koblings feil. Da kan du skru ut elementet og se etter noe der.

Messer

0
22 Feb 2011
54
0
0
Takker for svar Magnus55! Det virker ikke som at elementet er sprengt. Det beveger seg helt fint. Har nå sett over kablingen men kan ikke se noe feil. Kablingen opp til mellomtonen er veldig enkel, så jeg begynner å lure på om det er noe feil med delefilteret... Håper ikke det! Skal skaffe meg et voltmeter og se over med det.. Tar fortsatt i mot tips! :)