Den Store Infinity Tråden

9 Okt 2008
2.324
1
38
Hedmark
nice

teddytusen skrev:
Da har jeg nedgradert litt på ht fronten. Høres stygt ut, men jeg gleder meg faktisk litt også. Hovedgrunnen er at rommet mitt suger eselba***, og da gidder jeg ikke å legge så mye penger i utstyr. Ut går JBL Ti10k og inn kommer Infinity SM155. Jeg kjøpte likegodt 2 par, for jeg har tenkt å bruke 3 stk i front bak et lydtransparent lerret. Lerretet kom i posten i dag, og ht-ene får jeg på mandag/tirsdag. :) Godt de er effektive (102db) slik at det går an å bruke receiver til å drive de. På sikt får jeg finne en gammel og god (les:skitbillig) effekt.

kjøre 3 stk i front var jammen meg ingen dum tanke, takk for den ideen. noen her som har hatt sm255? og levere et lite inntrykk av åssen de er i forhold til 155?

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Har litt tro på prosjektet egentlig. Uansett gjør det ikke så mye da lyden i rommet stort sett ikke kan bli værre. ;)

Billig prosjekt blir det også. Betalte 5k for to par SM155 (har sett billigere, og har sett dyrere), og det lydtransparente lerretet kjøpte jeg for 1800,- med frakt. Dette er B-vare fra AVshop. Så vidt jeg har forstått så er det ikke noe galt med selve kvaliteten på lerretet. Problemet er visst at de ikke passer i DreamScreen-rammen de er laget for. Uansett ikke noe problem. Lager ramme selv.

Testa ett par i stuen nå. Jeg er en enkel sjel-dette var morro. ;)

Tenkte jeg skulle åpne de og sjekke inni. Har lest om noen som valge å stive av kassen litt og dempe den litt med hell.
Det er litt susing i de, men mulig det har med den vanvittige følsomheten å gjøre...?

9 Okt 2008
2.324
1
38
Hedmark
susing

teddytusen skrev:
Har litt tro på prosjektet egentlig. Uansett gjør det ikke så mye da lyden i rommet stort sett ikke kan bli værre. ;)

Billig prosjekt blir det også. Betalte 5k for to par SM155 (har sett billigere, og har sett dyrere), og det lydtransparente lerretet kjøpte jeg for 1800,- med frakt. Dette er B-vare fra AVshop. Så vidt jeg har forstått så er det ikke noe galt med selve kvaliteten på lerretet. Problemet er visst at de ikke passer i DreamScreen-rammen de er laget for. Uansett ikke noe problem. Lager ramme selv.

Testa ett par i stuen nå. Jeg er en enkel sjel-dette var morro. ;)

Tenkte jeg skulle åpne de og sjekke inni. Har lest om noen som valge å stive av kassen litt og dempe den litt med hell.
Det er litt susing i de, men mulig det har med den vanvittige følsomheten å gjøre...?

disse har jo hakket høyere følsomhet

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1899

et byggesett over 20k er å betraktes som hig end, og er vel ikke susing i de regner jeg med. kunne tenkt meg de sm255, sett de et par sjeldne ganger.

27 Des 2005
24.925
0
36
Nordfjord
Det er godt mulig det er komboen Yamaha receiver og Infinity som lager sus. XTZ 99.36 er dønn stille på samme forsterker hvertfall. ;)

24 Feb 2010
33
0
0
Hei,
Er det noen som har Info om 15" elemente som står i Sm-152`?
Skulle gjerne vist watt og ohm? Om det er mulig å få tak i hva Volum dei bør ha og om dei spiller best i lukket eller portet kabinett?

Hva er forskjellen på SM-152 og sm-255`?

9 Okt 2008
2.324
1
38
Hedmark
Grumpyferal skrev:
Hei,
Er det noen som har Info om 15" elemente som står i Sm-152`?
Skulle gjerne vist watt og ohm? Om det er mulig å få tak i hva Volum dei bør ha og om dei spiller best i lukket eller portet kabinett?

Hva er forskjellen på SM-152 og sm-255`?

sm152 var den første i den serien, sm 255 er den siste, ville tro(uten at jeg har hørt de altså) at kvalitet på delefilter osv er muligens litt bedre på 255, sm serien er portet høytaler, så svaret ligger vel litt der.

9 Okt 2008
2.324
1
38
Hedmark
kappa tror jeg ikke har 2x8" i noen høytaler, det er referance 60 og 61i som har dette, jeg har begge disse versjonene, og referance 60 er bygget som en bedre høytaler enn referance 61i ville jeg sagt

26 Feb 2009
357
0
16
elementer til kappa 80/90

Noen som har emit-R eller mellomtoner liggende ? eventuelt noen defekte høyttalere med vifa M11mg-09-04 elementer/Emit-B ??

28 Feb 2006
691
0
0
Infinity Renaissance 90 vs kappa 90

Hei!
Jeg har hatt et par infinity Kappa 90 snart 2 år nå. Er godt fornøyd, men lurer på å prøve ut noe nytt. Jeg har blitt forelska i infinity lyden og tenkte kanskje jeg skulle prøve Infinity Renaissance 90. Lurer hva som egentlig skiller disse to høyttalerne. Håper det er noen infinity entusiaster her som har hørt begge og som kan fortelle meg hva jeg får mer eller mindre hvis man ser disse høyttalerne opp i mot hverandre.