Den Store Infinity Tråden

johno

0
11 Jul 2006
546
0
16
sm 155 skrev:
hei, har eit par infinity sm 155 høytalere med ein forsterker som er forliten for dei, når eg skrur opp volumet så mykje så forsterkeren klara kommer de ulyder i bass elementa , kan de vere på grunn av forsterkeren ? skal ikkje vere elementa , kjøpte nye element no får ca ein mnd sida .:-D mvh meg ..

hei får du en smell i bassen ala (blopp) lyd så er forsterkeren for liten, jeg brukte en hk avr 7000 og en 8500 på slutten .. disse er strømsterke da slipper du at forsterken mister taket på bassen

9 Okt 2008
2.324
1
38
Hedmark
Trenger forslag til erstatnings elementer til bassene i infinity referance 60. Den første og beste versjonen med emit-R diskant og lukket kasse.

sm 155

0
25 Mar 2012
15
0
0
infinity sm 155

Er de noken som selger infinity sm 155 i deler for ein billig penge ?. har ett sprengt bass element :( takker for alle svar :-D

22 Feb 2013
24
0
0
infinity renaissance 90

Hei, skal bytte ut mine gamle Patos B-500 som har vært oppgradert av moen audio med nytt delefilter og lyric mellomtone/diskant.
Som jeg har vært knall fornøyd med.

Planen var egentlig å kjøpe helt nye høyttalere, men har begynt å se på finn.no etter brukte.

Kommer jo da ikke utenom Inifinity;)

Hvilken Infinity høyttaler ville dere anbefalt i prisklassen 4-10000kr på brukten?

Har kikket litt på Infinity renaissance 90 med byttet emim til nyere type, disse mangler forøvrig front deksel, er det vanskelig å finne?
Har også sett en del på infinity kappa 90-100 og 8.2i/9.2i

Har en Doxa 70SE effektforsterker fra år 2000 og en Doxa 012 forforsterker fra 2000. Mener den har en strømforsyning på 750w og 2x70 stereo watt ut.

Er dette nok til å drive de?

Hvis ikke har jeg lurt på å bytte ut til en doxa signature med 1500w strømforsyning med 2x70 watt ut.

Noen som har erfaringer med doxa+ infinity?

Mvh

9 Okt 2008
2.324
1
38
Hedmark
hmmm

BBrovig skrev:
Hei, skal bytte ut mine gamle Patos B-500 som har vært oppgradert av moen audio med nytt delefilter og lyric mellomtone/diskant.
Som jeg har vært knall fornøyd med.

Planen var egentlig å kjøpe helt nye høyttalere, men har begynt å se på finn.no etter brukte.

Kommer jo da ikke utenom Inifinity;)

Hvilken Infinity høyttaler ville dere anbefalt i prisklassen 4-10000kr på brukten?

Har kikket litt på Infinity renaissance 90 med byttet emim til nyere type, disse mangler forøvrig front deksel, er det vanskelig å finne?
Har også sett en del på infinity kappa 90-100 og 8.2i/9.2i

Har en Doxa 70SE effektforsterker fra år 2000 og en Doxa 012 forforsterker fra 2000. Mener den har en strømforsyning på 750w og 2x70 stereo watt ut.

Er dette nok til å drive de?

Hvis ikke har jeg lurt på å bytte ut til en doxa signature med 1500w strømforsyning med 2x70 watt ut.

Noen som har erfaringer med doxa+ infinity?

Mvh

tror ikke du hadde fått i nærheten av like mye lytteglede med infinity og så lite watt, selv om doxa er strømsterk, som du har nå med ekte patos med lyric deler. for å drive kappa serien skikkelig bør du ha et monster

22 Feb 2013
24
0
0
JAMES HOWLET skrev:
tror ikke du hadde fått i nærheten av like mye lytteglede med infinity og så lite watt, selv om doxa er strømsterk, som du har nå med ekte patos med lyric deler. for å drive kappa serien skikkelig bør du ha et monster

Ok, noen som vet om det er mulig å bruke doxa 70SE eller evt doxa 70 signatur som monoblokk?
Kunne hatt en til hver høyttaler, det burde jo holde vel?

Vet at Doxa skal klare seg bra på lave laster i forhold til mange andre forsterkere.

Er vel ingen annen måte enn å prøve.

Mulig jeg slasker til med en helt ny doxa 61 eller 74 til sommeren, der er strømreserven helt oppe i 2000w.

Vurderer sterkt den nyeste Lyric 502 modellen som kommer i juni, dersom den blir bra, vurderer også Kef Q900 når den kommer.

Noen som har formening på om lydbildet i Patos/Infinity har store forskjeller?

Patos+doxa er iallefall lik sant, har aldri hørt noen basic 501 som spiller bedre enn de jeg har;)

10 Nov 2008
9
0
0
Hei folkens, er på jakt etter helst Infinity Renaissance 90 eller noe i den gaten.
Ble helfrelst på 80 tallet da jeg fikk høre RS II wow.
Har nå Audiovector og Elektrocompaniet oppsett men synes dette blir litt kjedelig, spiller utrolig pent men mangler litt punch som jeg så mange ganger har hørt fra Infinity.
Har et sett med Denon Poa 6600 blokker som jeg tror skulle holde til Infinity?
Så nå håper jeg og få satt i sammen et kjekt vintage oppsett, og håper noen gir lyd hvis de har eller vet om et slikt høyttaler sett tilsalgs

25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
Må vel melde seg på her da etter og oppgradert lyden i bilen.

Infinity Kappa 62.11i Coaxial er satt inn i fremdørene.

Fikk en liten overaskelse over bassen de vartet opp med da jeg har lest Infinity skulle være nøktern på bassen.

Frykter litt det blir en må sette inn Infinity Kappa 52.11i Coaxial i bakdørene.

johno

0
11 Jul 2006
546
0
16
Da har jeg nokk en gang skaffet meg infinity ble kappa 8.2 å de har jeg drømt om lenge... Så var det valg av forsterker da.. Har monoblokkene denon poa 6600a men vurderer noe annet tips mottas med takk :)

25 Apr 2005
43.993
0
0
41
Nord-Trøndelag
Må vel melde seg på her da etter og oppgradert lyden i bilen.

Infinity Kappa 62.11i Coaxial er satt inn i fremdørene.

Fikk en liten overaskelse over bassen de vartet opp med da jeg har lest Infinity skulle være nøktern på bassen.

Frykter litt det blir en må sette inn Infinity Kappa 52.11i Coaxial i bakdørene.

Kappa 52.11i er blitt montert i bakdørene :)

Tips for de som skulle kjøpe Kappa 62.11i / 52.11i Fulltone.
Vær nøye med vinklingen av diskanten. Og vær generøs med dempingen rundt plassering av elementene.

Lydmessig for SQ er nok Komponent et bedre valg for de som vet og kan og plassere de :)

23 Mai 2003
478
0
16
Prøver å fylle opp lommeboka og selger Kappa 7.1 og Kappa Video series II. Avtorget og finn:mrgreen:

14 Feb 2009
389
0
16
Lenge siden jeg logget på sist Noen her som vet hvor man kan skaffe erstatninger til Kappa video 2?
Har tre center med morkne elementer.

14 Feb 2009
389
0
16
Enda en stund siden jeg var ivrig her 😅👏 Har refoamet tre stk Kappa video center høyttalere siden sist. Og skaffet meg ett pent sett Reference 60 😊