Den Store Infinity Tråden

14 Feb 2009
389
0
16
tenkte det var på tide med en tråd om et merke som har kommet litt i skyggen siden de ble kjøpt opp og gjort (konevennlig)av harman -selskapet.
er det kun oss over tretti som husker de store vellbygde infinity høytalerne som fylte lokalene sammen med psb stratus gold,jamo, mirage,kirksaeter,paradigm osv.hørte selv på et par infinity irs (tror jeg de het).kostet 600 tusen.ble solgt for 550.et røverkjøp.hehe
noen infinityfans her?

Gurba

0
19 Feb 2009
24.635
7
38
Vet bare at jeg har lyst på et par Kappa 9.2, men etter det jeg har lest krever de enormt av forsterkeren så det blir vel bare med drømmen.

6 Feb 2007
1.511
0
0
Jeg sparte hele sommejobblønnninga mi i -96 og kjøpte Kappa 7.2i. De har jeg ennå ;-) Jeg er Infinity fan.

Ikke akkuratt hifi, men har også hatt komplett infinity sett i bil og båt :)

14 Feb 2009
389
0
16
selv har jeg kappa 8.2i foran og 7.1 bak.lyst til å prøve 7.1 foran en dag på musikk.vært moro å se hva de duger til.stått bak i alle år.har du bassporten foran eller bak på 7.2?bak på 7.1.

6 Feb 2007
1.511
0
0
tbmetal skrev:
selv har jeg kappa 8.2i foran og 7.1 bak.lyst til å prøve 7.1 foran en dag på musikk.vært moro å se hva de duger til.stått bak i alle år.har du bassporten foran eller bak på 7.2?bak på 7.1.
Har porten bak jeg og. Er vel den amerikanske versjonen som har porten foran om jeg ikke husker helt feil.
Planen/drømmen min er å skaffe meg 8. eller 9.2 foran og flytte 7 erne bak, men da må det et dedikert rom til. Har ikke plass(lov) i stueoppsettet mitt pdd ;-)
Ja hadde vært spennende å høre erfaringer på 7 vs 8.. Kjør på! :mrgreen:

kmell

0
31 Mai 2005
75
0
0
48
Infinity fan

Jeg passer nok godt inn i beskrivelsen her. Er over 30 og husker godt velbygde og ikke minst vellydende høyttalere fra infinity. Tror jeg er på det 6 paret akkurat nå. Har slått meg til ro med et par renaissance 90 i svart pianolakk (som avbildet på siden) Har syslet litt med tanken på å finne meg et par epsilon, men det har blitt med tanken. De krever litt for mye av annet utstyr. Har hatt både kappa 7.2 og kappa 100. Det er endel på bruktmarkedet, og en får svært mye for penga om en er på utkikk etter et velspillende møbel.

14 Feb 2009
389
0
16
jeg ble tilbudt rennaissance 90 for mange år siden men måtte ha større forsterker.måtte droppe det.åssen kabler har du best erfaring med ang infinity.vurderer å prøve noe annet enn monster.

Revox

0
12 Des 2004
12.101
0
36
Hadde 4stk Infinity SM-155 og før det hadde jeg et par SM-152 var egentlig kjempefornøyd med de høyttalerene. Savner de den dag i dag. Fantastisk god høyttaler tatt pris og størrelse i betraktning.

Høyttalere som CV, Proson har ikke sjangs i havet til å nå den lydkvaliteten disse leverte.

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
kmell skrev:
Jeg passer nok godt inn i beskrivelsen her. Er over 30 og husker godt velbygde og ikke minst vellydende høyttalere fra infinity. Tror jeg er på det 6 paret akkurat nå. Har slått meg til ro med et par renaissance 90 i svart pianolakk (som avbildet på siden) Har syslet litt med tanken på å finne meg et par epsilon, men det har blitt med tanken. De krever litt for mye av annet utstyr. Har hatt både kappa 7.2 og kappa 100. Det er endel på bruktmarkedet, og en får svært mye for penga om en er på utkikk etter et velspillende møbel.

Så et par slike pianolakk Renaissance 90 til salgs for ikke så lenge siden, fristet en del... :-D

kmell

0
31 Mai 2005
75
0
0
48
Ren 90

De var faktisk mine. Hadde lyst til å prøve meg på noe nytt, nemlig JM-lab Alto Utopia Be. Men fikk liten respons og har slått meg til ro med at jeg ikke kan få bedre lyd til prisen jeg betalte for ren 90.

Når det gjelder kabler har jeg laget en hjemmekino i kjellerstua på 25 kvadrat. Alt av ledninger er trukket inne i veggen og jeg har et skap på siden med forsterkere. Det er praktisk og ser pent ut, men det gjør også at kabelmulighetene begrenser seg. Jeg har sikkert endel å hente lydmessig på å ha alt i front, men det var disse kompromissene da... Jeg har konsekvent brukt relativt rimelige Tara Labs kabler i anlegget, ca. 150 kroner meteren.

14 Feb 2009
389
0
16
Revox skrev:
Hadde 4stk Infinity SM-155 og før det hadde jeg et par SM-152 var egentlig kjempefornøyd med de høyttalerene. Savner de den dag i dag. Fantastisk god høyttaler tatt pris og størrelse i betraktning.

Høyttalere som CV, Proson har ikke sjangs i havet til å nå den lydkvaliteten disse leverte.

en tidligere kompis av meg hadde ett par i sm (studio monitor)serien.hadde en 12 tommer.han stappa di i bagasjen på en gammel polo.sinnsykt trykk.det var ulv i fåreklær.hehe.
husker di store mørkebrune med 15 tommer og justering oppe til høyre.var det 155?partyhøyttaler med god lyd i motsetning til cv.

Gurba

0
19 Feb 2009
24.635
7
38
tbmetal skrev:
en tidligere kompis av meg hadde ett par i sm (studio monitor)serien.hadde en 12 tommer.han stappa di i bagasjen på en gammel polo.sinnsykt trykk.det var ulv i fåreklær.hehe.
husker di store mørkebrune med 15 tommer og justering oppe til høyre.var det 155?partyhøyttaler med god lyd i motsetning til cv.

Var det ikke 255 de het? Står noen til salgs. Har tenkt på de, men som alle store høyttalere så vil de sikkert helst ha mye strøm.

14 Feb 2009
389
0
16
tror det var noen forholdsvis lettdrevne greier tross 15 tommeren.ikke så seige å dra som kappa tror jeg.men mulig jeg husker feil.noen år siden de sto i butikken.

5 Nov 2003
13.909
2
0
Sandefjord
kmell skrev:
De var faktisk mine. Hadde lyst til å prøve meg på noe nytt, nemlig JM-lab Alto Utopia Be. Men fikk liten respons og har slått meg til ro med at jeg ikke kan få bedre lyd til prisen jeg betalte for ren 90.

Når det gjelder kabler har jeg laget en hjemmekino i kjellerstua på 25 kvadrat. Alt av ledninger er trukket inne i veggen og jeg har et skap på siden med forsterkere. Det er praktisk og ser pent ut, men det gjør også at kabelmulighetene begrenser seg. Jeg har sikkert endel å hente lydmessig på å ha alt i front, men det var disse kompromissene da... Jeg har konsekvent brukt relativt rimelige Tara Labs kabler i anlegget, ca. 150 kroner meteren.

Så det var dine ja - de er lekre :-D , hva mater du de med for noe? Hva slags greier får man best lyd av de med?

kmell

0
31 Mai 2005
75
0
0
48
Sm 155

SM 155 hadde 15" og var ganske så lettdrevne. Sensitivitet på 102db. Husker en studiekamerat av meg hadde et par, drev hele hybelbygget til vanvidd. Tror flere tenkte seriøst på å bruke øks på høyttalerne...

Står litt om dem her: Infinity Systems SM155 Reviews

kmell

0
31 Mai 2005
75
0
0
48
Ren 90

Jeg bruker en 2x250W parasound HCA2200II. Stor, tung amerikansk lyd. Passer veldig bra sammen med bånddiskant, de kan ofte ha en litt skarp lyd synes jeg. Har ikke prøvd å biampe, har hørt det skal gi svært gode resultater. De er relativt tungdrevne, så en stor forsterker er ikke å forakte. Høyttalerne er fantastiske på musikk, spesielt jazz, klassisk og pop/rock.

Bruker en god sub for å få den dypeste bassen på plass, må til på film...

14 Feb 2009
389
0
16
noen erfaringer med reference serien.?mye billig på bruktmarkedet.greit å bruke på presence kanalene til yamaha?(henge i taket foran).

Revox

0
12 Des 2004
12.101
0
36
tbmetal skrev:

Såvitt jeg vet hadde alle SM modellene justerings mulighet

frha

0
24 Jul 2007
443
0
16
Masse gode minner med Infinity (er over 30...)

Brukte faktisk SM155 til hageparty i fjor, tok de også inn i stua igjen for moro skyld og de spiller bra - kvalitets rockehøyttaler! Husker det var 5 års garanti på elementer (eller noe slikt), en kompis byttet bass element to ganger i hvertfall uten kostnad.

Den store drømmen var Kappa - kostet flere titusen tror jeg på nittitallet....