Den kjempestore Hegel tråden

24 Feb 2013
38
0
0
Jeg har brukt HD25 som pre i tre måneder, og det har fungert greit. Av nysgjerrighet ville jeg teste forskjellen ved å prøve en Hegel preamp, og denne gjorde en god forskjell på lyden. Det ble mer liv og klarhet i lydbilde, bassen ble strammere og fikk mer dybde.

Jeg gikk til innkjøp av preampen i signaturen min etter å ha testet det på anlegget mitt, og jeg er veldig godt fornøyd. :)

13 Des 2007
9.877
31
48
Knarvik rett nordom Bergen
Hei folkens

DACen som er innebygget i min H100 syns jeg er elendig mot min eksterne DAC, se signatur.
Hvor mye bedre er HD20 og HD25??
H100 hadde "noe" som hvar bra, men klarer ikke si hva det var..kanskje sorte rommet? Ikke sikker hva det er.
Men min egen DAC spiller så utrolig mye bedre på alt, så lurer jo på om det er noe å hente på å skifte den ut med HD20 eller 25?

Litt omtale her:

Digitale avspillere Valab DAC WM8741 - en kjærlighetshistorie - Side 2

13 Des 2007
9.877
31
48
Knarvik rett nordom Bergen
xnn3882 skrev:
Hegel er oppskrytt. Kjøp heller Burmester :)

:D Er den bedre enn den jeg har da?

Nei, noen med mer seriøse svar her??

-ikkje det, Burmester er knall, men dyrt. Og ikkje veit eg om den er bedre, hvis dacen min er sååå god som noen på nettet mener, men tviler. For da er det rart en ikke har hørt mer om den.

27 Jun 2011
6
0
0
Da er Hegel hd11 på plass og ut med surroundlyd .
Fikk en mer detaljert lyd, mer bass, detaljer i musikken høres mye bedre

5 Mar 2012
799
0
0
Noen som har hd11??? Sparer til en, men er lett å bruke opp pengene på mye annet "tull" når du ikke vet så mye om den...

Hvordan kommer lydbildet til å forandre seg?? Bruker Spotify som lydkilde (high quality)

Oppsettet er nå:

Harman/Kardon Hk 980
Dali concept 6

30 Okt 2006
1.379
0
36
Hei!

Hvor mye er det egentlig å hente lydmessig med HD20 koblet oppmot HD2 og til reciever? Er det bare tull så lenge ein bruker reciever og ikkje stereoforsterker?

ags

0
12 Jan 2009
444
0
0
Jan Frode skrev:
Gratulerer med handelen. Hvordan er du fornøyd med den så langt ?

Er fornøyd, en stor lettelse bare og få fjernkontroll.
Noen små lyd forsjeller hører jeg, litt mere luft i toppen.

Har ikke tatt meg bryet i å A/B teste Hd20 og DacMagic.

23 Mar 2013
47
0
0
Fikk min aller første Hegel i hus i går, H200, og er veldig fornøyd med denne. Skal i løpet av helga koble den opp sammen med surround reciveren, å gleder meg til å høre resultat under film. Gikk veldig mye frem og tilbake mellom H200, og Musical Fidelity m6i, men valget falgt til slutt på denne etter mange runder med prøvinger. Og at prisen ble redusert med ganske mange tusen de siste mnd skadet jo heller ikke :)

ags

0
12 Jan 2009
444
0
0
Hallo folkens
Sitter her og sikler litt på ny forsterker, lurer litt på denne hegel h200, den har jo kommet ned i behagelige 13 lapper nå. Har allerede hegel hd20 dac.
Er det noen som har noen erfaring om angående hegel h200 og tannoy definition dc8t, om dette kunne være en god kombinasjon? Til info så har jeg parasound p3 og a23 nå.

23 Mar 2013
47
0
0
Bytta idag ut min Musical Fidelity V90-dac med en HD25. Trengte ikke å sammenligne så mye før jeg forsto at dette var noe helt annet. Her ble det mye mer av alt :)

21 Nov 2010
245
0
0
Sitter og venter på Hegel HD12. Denne skal da brukes i Head-Fi´en min... Håper at denne i seg selv er så bra at den alene kan erstatte HD11 og MF komboen jeg har nå! Jo færre bokser, jo bedre er det. :) Har noen av dere vært borti HD12 enda? Soundgarden skal visst få de inn i midten av august en gang sist jeg spurte dem!

Jakey

0
21 Mar 2010
256
0
16
Vil høre med dere angående, og kombinere generelt hegel forsterker med hegel dac. Er dette dårlig kombo? Liten diskusjon noen kompiser har hatt. Alle var enige om at hver for seg er de veldig bra, men ikke kombinert.

Har selv H20, og HD20, og vurderer om jeg skal gå til innkjøp av P20. Er det noe og hente, og evt. hva vil jeg merke?