Den kjempestore Hegel tråden

sven.o1

Medlem
1 Des 2006
61
0
6
Arendal
Hei, ser du har kombinasjonen LS80 og H200!
Hvordan er du fornøyd? Har LS80 selv og står på spranget til å kjøpe H200, men er nervøs for at dette skal bli for lys klingende for mine ører!
Hva er din erfaring?

Med vennlig hilsen
Sven Ove Einarsen

sven.o1

Medlem
1 Des 2006
61
0
6
Arendal
H200

Knudsen skrev:
Hei, har nylig kjøpt meg en hegel h200 og en hd10. så nå trenger jeg en lydkilde som jeg kan spille av cd, men har også lyst lit å gå for en som spiller av bluray, så vuderer å kjøpe meg en bluray-spiller som jeg kobler sammen med hd10. Har dere noe forslag til en bluray spiller med bra lyd?

Hei,
Ser du har kombinasjonen LS80 og H200, hva er din erfaring?
Har LS80 og står på spranget til å kjøpe H200, men er nervøs for at det blir for lysklingende!
Hva er din erfaring?

MVH Sven O

Green

0
14 Feb 2010
84
0
0
Eriond skrev:
Jeg bruker harmony one sammen med min H100SE og Hd20.
Kan velge inngang direkte med den. Regner med at det går fint med H300 også da, siden det ikke er noen direkte-knapper på fjernkontrollen til H100 heller. Kan ikke huske om jeg måtte lage de selv, men koden ligger i databasen til Logitech

Takk for svar. Jeg får undersøke det nærmere. Problemet har vært at H300-oppføringen i databasen til Logitech bare inneholder inngangene som hører til H200. Derfor må jeg sette opp alle inngangen selv og vet ikke helt hvordan jeg skal få de til å fungere som direkteknapper.

24 Feb 2013
38
0
0
Ny forsterker i boks. :)

I dag kom min nyinnkjøpte Hegel H20 i hus! Har gledet meg som en unge i uke. Foreløpig bruker jeg Hegel HD25 som dac/pre. Dette får funke inntil videre. Jeg vurderte H300 istf H20, men kjenner på meg at jeg kommer til å ville utvide mer senere.

Nå er det bare å høre seg blå og teste ut høyttalere frem til feriepengene kommer, slik at jeg har noe mer å bruke penger på. For nå får de gode, gamle Klipsch SP1'ene gjøre jobben. <3

Della

0
28 Jan 2008
785
0
16
Vigrestad
Olekris skrev:
. Foreløpig bruker jeg Hegel HD25 som dac/pre. Dette får funke inntil videre.

Nå må vi ikke bli stormannsgale her!! :mrgreen:
Det er en DAC/pre de fleste her inne kunne ofret en kroppsdel for, tror ikke du skal bekymre deg nevneverdig over DEN med det første :-D

Sånn sett er resten av annlegget ganske så brukbarte det også..

22 Jan 2013
9
0
0
Hei,
Har et lite spørsmål:

Med h300 og hd20 i dac loop. Hvordan er muligheten for å koble til rca (feks til hodetelefonforsterker) på dac'en.. Er koblet med digital inn og xlr ut. Er jo ikke så mye ut på h300'en..

Takk for svar.

30 Okt 2004
1.218
0
0
sven.o skrev:
Hei,
Ser du har kombinasjonen LS80 og H200, hva er din erfaring?
Har LS80 og står på spranget til å kjøpe H200, men er nervøs for at det blir for lysklingende!
Hva er din erfaring?

MVH Sven O

Hvordan låter det? Ser du har oppdatert signaturen din med H200 og LS80.

Har H300 med LS80 på vei, satser på at dette blir en knallkombo.

sven.o1

Medlem
1 Des 2006
61
0
6
Arendal
HFfredd skrev:
Hvordan låter det? Ser du har oppdatert signaturen din med H200 og LS80.

Har H300 med LS80 på vei, satser på at dette blir en knallkombo.

Hei,
Hegel'en strammet opp LS80 betraktelig, nå er det både et stort luftig lydbilde, og en utrolig pondus i bunnen😄
Kombo'en er ikke tilgivende med dårlige innspillinger, da er det tortur å høre på!
Vil også investere i en Hegel dac, med håp om å roe ned topp'en enda litt.
Cambridge dac'en holder ikke følge med resten.

Ser frem til å høre din erfaring med 300'en👍

torkri

0
17 Aug 2010
84
0
0
AvB skrev:
Så nå sitter jeg her med en ny forsterker og 30 lapper fattigere.

And it feels gooooooooood! 8)

Apropos god lyd, er du fornøyd med Pro-Ject Debut Carbon Esprit'n din?

Klarer du beskrive lyden?

Lyst på en slik eller en Prega RP 3

AvB

0
3 Sep 2012
146
0
0
torkri skrev:
Apropos god lyd, er du fornøyd med Pro-Ject Debut Carbon Esprit'n din?

Klarer du beskrive lyden?

Lyst på en slik eller en Prega RP 3

Fikk riaa'en for under en måned siden og med en meget slank platesamling så har jeg ikke fått spilt så mye på den ennå.
Venter på en pakke med noen plater i så det blir vel mer lytting fremover.

Jeg er helt ny innen vinyl så har ingen grunnlag for å sammenligne mot andre platespillere.
Så må vel bare si at jeg ikke er rette personen til å gi deg råd om hvilke av de to du burde gå for.

24 Feb 2013
38
0
0
Lovemusikk skrev:
Ser du har Kudos og Hegel?

Prøvd annen forsterker på de? Det har ikkje eg enda.

Ikkje det, jeg har Hegel på de, og tror det er en av de beste en kan bruke, for det låter himmelsk bra. :-D

Hei! Ikke prøvd annen forsterker. Jeg kjøpte meg Kudosene til slutt, etter endel testing av forskjellig. Kudosen låt best! :)

Mangler bare en pre nå, så kan jeg roe meg en stund. :)

14 Jan 2008
1.304
0
36
Kan jeg kjøpe meg en Coax spitter å bruke den på en HD20 ? slik at jeg slipper å passe på den lille fjernkontrollen + at jeg får utnyttet den ekstra kvaliteten som er i Coax 1 inngangen :)

Noen som har en link isåfall?

30 Okt 2006
1.379
0
36
Ikkje for å fyre opp til kabeldebatt,men tok å kjøpte meg ny usb kabel (monster cable) og ny coaxial kabel ( nordost shaman 75 ohm ) da eg trengte ein til for å få bruke begge coax inngangene til hegel hd 20.

Har koblet opp monster usben fra pc til hegel hd2,og nordost coaxial fra hd2 til coaxial 1 på hd20.

I mine ører synest eg at lyden ble bedre.Eg er ingen hifi ekspert eller noe,og vet selv at det er ikkje altid det er lydmessig forskjell på kabler.Men i dette tilfellet synest eg lyden ble hakket bedre.Vokalen spesielt kom litt tydeligere frem.

Den gamle usb kabelen var ein billig ein fra clash olson,og den gamle coaxen var ein monster cable,som eg sikkert har hadt siden tidlige dvd dager :)

14 Jan 2008
1.304
0
36
Har koblet opp monster usben fra pc til hegel hd2,og nordost coaxial fra hd2 til coaxial 1 på hd20

Er det første gang at du kjører 2 Dac'er? jeg får merkbart bedre lyd ved det opsettet du nevner her, enn med USB på HD20

30 Okt 2006
1.379
0
36
Nei,har kjørt dette oppsettet hele tiden :) Godt mulig det er placebo effekt,men i mine ører lått det litt bedre med nye kabler :-D

22 Sep 2006
744
0
16
Hei folkens, jeg har et kjapt spørsmål.

Hvis man bare bruker anlegget sitt med digitale lydkilder (Sonos, PS, TV-tuner med digital utgang på lyd, Apple TV), er det da noen vits å kjøpe P30?
Jeg tenker å kjøpe en H30 etter hvert, og trodde hele tiden jeg også måtte kjøpe P30, men får man gjort det samme ved å kun kjøpe HD25?

Boyka

0
12 Apr 2008
498
0
0
Loooogical skrev:
Hei folkens, jeg har et kjapt spørsmål.

Hvis man bare bruker anlegget sitt med digitale lydkilder (Sonos, PS, TV-tuner med digital utgang på lyd, Apple TV), er det da noen vits å kjøpe P30?
Jeg tenker å kjøpe en H30 etter hvert, og trodde hele tiden jeg også måtte kjøpe P30, men får man gjort det samme ved å kun kjøpe HD25?

HD25 er ikke i nærheten av P30 som pre, noe også prisen indikerer.

P30 skal du høyt opp i pris for å finne noe bedre, har hørt HD25 sammen med P30, en ok kombo det!
Har hørt 2 stk H30, samt 1stk H30 med P30 fler ganger, også uten P30, og med en gang den kommer inn løfter lydbildet seg fler hakk! 8)

Vis jeg forsto deg riktig nå? at du tenker å bruke HD25 som PRE.

Mvh