Den kjempestore Hegel tråden

3 Sep 2005
4.871
0
36
42
Denne tråden er for deg som har Hegel, ønsker deg Hegel og for deg som lurer på noe om Hegel.

Skrive også om hvilkene produkter som passer til Hegel og det som ikke passer..osv osv.. diverse kommentarer om alt mulig.. Slik at alle kan lese tråden og finne ut av hvor fantastisk de produktene er.

Fyr løs..

7 Nov 2007
11.698
0
0
Kjempeflott tiltak kftosberg!

Jeg hadde lenge tenkt på å opprette en slik tråd for oss med Hegel, og for de som ønsker seg Hegel. Det er greit å få samlet all info om Hegel på en plass. Så jeg oppfordrer som kftosberg gjør, gjerne kom med kommentarer om hva som kan passe ilag med Hegels produkter, og hva som ikke er en fullt så god match!

Jeg selv kjører Hegel fra topp til tå i elektronikken. Det består av:

CDP4A cd spiller
P4A forforsterker
H4SE effektforsterker

12 Sep 2005
11.000
0
0
Spendor var en kanon match på Hegel. Martin logan var greit, men det ble litt vel tøft innimellom.

7 Nov 2007
11.698
0
0
Forresten, mens vi først er i gang her.

Noen som har hørt Hegel spille på Respons og/eller B&W ? Da tenker jeg på Grand D fra Respons, og 802D fra B&W.

Ønsker helst ingen som "tror" at dette kan være elendig, eller at noen "tror" dette kan være bra. Det beste er om noen selv har hørt det :)

12 Sep 2005
11.000
0
0
Jeg har tro på at den nøytrale klangen kan passe Respons.
Noe slikt må selvsagt prøves grundig før man kan ta et valg.

3 Sep 2005
4.871
0
36
42
KentOve skrev:
Kjempeflott tiltak kftosberg!

Jeg hadde lenge tenkt på å opprette en slik tråd for oss med Hegel, og for de som ønsker seg Hegel. Det er greit å få samlet all info om Hegel på en plass. Så jeg oppfordrer som kftosberg gjør, gjerne kom med kommentarer om hva som kan passe ilag med Hegels produkter, og hva som ikke er en fullt så god match!

Jeg selv kjører Hegel fra topp til tå i elektronikken. Det består av:

CDP4A cd spiller
P4A forforsterker
H4SE effektforsterker

kom på å starte en tråd når jeg skreiv kommentar på din side og gratulerte deg med P10 og H10. Anbefalte deg og starte tråd, men hadde ikke tolmodighet, så jeg gjorde det selv..

2 Apr 2007
6.804
0
36
53
Flott med en slik tråd.
Kjører cd plater på en denon 3930 dvd spiller, brlyd men har ikke prøvd en dedikert cd spiller enda. Hegel kan jo da være et godt alternativ.

4 Apr 2006
2.063
0
0
41
Kjempe flott tiltak å starte en slik tråd.

En god match til Hegel er jo som kjent Dynaudio.

7 Nov 2007
11.698
0
0
Gwandarion skrev:
Jeg har tro på at den nøytrale klangen kan passe Respons.
Noe slikt må selvsagt prøves grundig før man kan ta et valg.

Jeg fikk snakket en del med Ronny fra Audiofil på Horten messa, og han hadde hørt Hegel på Respons, og mente dette låt meget tøft. Men, tenkte jeg ville forhøre meg litt her på forumet, og ikke bare av en som selger Respons selv ;)

Jeg har også en avtale med dem om å få låne hva jeg vil fra Respons, når den nye leiligheten står klar! Det er jo bare ett par minutters kjøring med bil fra der de holder til!

7 Nov 2007
11.698
0
0
kftosberg skrev:
kom på å starte en tråd når jeg skreiv kommentar på din side og gratulerte deg med P10 og H10. Anbefalte deg og starte tråd, men hadde ikke tolmodighet, så jeg gjorde det selv..

Hehe. Så du hva jeg svarte deg? Du har nok gratulert feil person, for det er ikke meg, men X3MHC som har fått seg Hegel P10 & H10 !

3 Sep 2005
4.871
0
36
42
Kriller skrev:
Flott med en slik tråd.
Kjører cd plater på en denon 3930 dvd spiller, brlyd men har ikke prøvd en dedikert cd spiller enda. Hegel kan jo da være et godt alternativ.
Ser du sitter på H200..Da er jo cdp2amkII en kjempe match..kommer nok til og bli en stor forbedring fra denonen din..Og den kombinasjonen sammen med klipsch så blir det skikkelig fett..

3 Sep 2005
4.871
0
36
42
KentOve skrev:
Hehe. Så du hva jeg svarte deg? Du har nok gratulert feil person, for det er ikke meg, men X3MHC som har fått seg Hegel P10 & H10 !
hehe...har ei datter på 1.5 år, og noen ganger virker det som om det er jeg som kunne hatt ammetåke...da får jeg gratulere han da...

4 Apr 2006
2.063
0
0
41
Jeg kjører selv H200 og cdp2amk2, en meget god kombo, så oppgradering fra Dvd spiller vil bli stor vil jeg tro.

7 Nov 2007
11.698
0
0
kftosberg skrev:
hehe...har ei datter på 1.5 år, og noen ganger virker det som om det er jeg som kunne hatt ammetåke...da får jeg gratulere han da...

Hehe. Det går fint :mrgreen:

4 Apr 2006
2.063
0
0
41
Noen flere som har fått med seg den nye og svært lovende H100?

Syns denne er mange hakk bedre enn Gode gamle H1,

Varmere i klangen, ser mye bedre ut, som en H200 uten steroider8)

Og med Usb inngang er dette en spennende forsterker.

4 Apr 2006
2.063
0
0
41
kftosberg, hvordan opplever du Dynaudio C1 på H200?

Vurderer Contour 1.4 eller evt, c1, selv.

3 Sep 2005
4.871
0
36
42
Her er noen bilder av den nye H100.

Lekker lten sak dette altså...Og den spiller utrolig bra på mp3..Har en tråd om akkurat H100 H100.JPG

H100bak2.jpg

3 Sep 2005
4.871
0
36
42
Tor Ole skrev:
kftosberg, hvordan opplever du Dynaudio C1 på H200?

Vurderer Contour 1.4 eller evt, c1, selv.

Fantastisk rett og slett...
Om du bor i nærheten av vestfold, så er det bare og komme en tur innom..
Hørte en god del på contour 1.4 før jeg gikk for C1...Ganske stor forskjell gitt.
Men 1.4 er skikkelig bra.Trøkker skikkelig kult med 1.4 også. Utrolig hvor luftig og fint den høytaleren låter i toppen.Og mellomtonen er knall. Låter rett og slett dynamitt med H200..Ikke noe varm syns jeg...men det er personlig selvfølgelig.