Små og store oppgraderinger
Har ikke skrevet så mye på forumet i det siste for det har egentlig ikke skjedd så mye av interesse.
Det kommer imidlertid til å endre seg fremover. Nå først før jul blir det noen omrokkeringer og nye venner inn i oppsettet og
etter jul når kjellerstua er ferdig blir det jobbing med akustikken.
Første nyheten er at i morgen kommer det en ny Itech. Ikke 8000 som avbildet her, men lillebroren 4000.
Dette gir endelig rom for noen lydmessige forbedringer som jeg har ønsket meg siden jeg startet med kinoen. Per i dag kjører jeg LCR med Crown XTI 2002 som forøvrig fungerer ok, men masse krefter og grei DSP. Itechen jeg har i dag styrer hver sin sub, henholdsvis foran og bak i kinoen.
Når den nye Itechen kommer inn så blir det fullstendig omrokkering:
LCR får hver sin Itech kanal med 2000W hver, bedre DSP, bedre oppløsning i toppen og bedre kontroll i bunn.
Sub front får fremdeles en Itech kanal med 1250 watt.
Sub bak blir bittelitt nedgradert og får en egen XTI 2002 brokoblet til 950 watt som er mer enn nok power, men tradeoff er litt dårligere kvalitet på selve lyden. Det får jeg leve med til jeg eventuelt får tak i en ny Itech en gang i fjern fremtid.
På surroundsiden kjører jeg i dag et passivt delefilter på surround left og aktiv deling i surround right med 3 kanaler Crown XTI 2002.
Disse får nå hver sin XTI 2002 med aktiv deling. Jeg har ikke justert NOE eq enda eller målt de i det hele tatt så her er det muligheter for oppgradering på lydsiden.
Hele anlegget må selvsagt kalibreres og måles fra scratch, men det tror jeg bare blir gøy.
Har også siden sist kjøpt Xpand 3D barnebriller slik at også junior kan nyte Polarekspressen i jula. Nvidia Shield er blitt installert både i kino og oppe på stua med stor suksess. Har også spilt noe Playstation i kinoen. Det var virkelig gøy!
Siden kjellerstua står for tur så må også teknisk bod oppgraderes.
Ny rack blir bygd for ampene og det meste ligger klart der nå. Blir en DIY rigg med hjul under og 19" racksystem inni. Jeg har for lenge siden gått tom for nettilkoblinger så nå kommer denne kompisen og letter jobben litt:

Strøm må man også ha i racken:

Det var dett for denne gang.