Huffda, var en til på jobben her som syntes det lignet litt på toppen her i nærheten.Delthral skrev:Utsikten er upåklagelig. Du ser nok Meekknoken på Averøya på bildet.
Men å ha utsikt mot Averøya er sikkert ikke verst det heller
Huffda, var en til på jobben her som syntes det lignet litt på toppen her i nærheten.Delthral skrev:Utsikten er upåklagelig. Du ser nok Meekknoken på Averøya på bildet.
BjrnrB skrev:Jeg har en rørsak på 2x25w som du kan få prøve, med innebygd DAC og greier
Amazon.com: Dared I30 Tube Integrated amplifier: Electronics
Denne karen![]()
Fint å se du er igang, igjen![]()
Jeg gjennomførte en tilsvarende test: http://avforum.no/forum/av-rom-kons...sentasjon-2015-a-post2005914.html#post2005914
Jeg har to vegger med tilstøtende rom: Den ene (mot gjesterom) er satt opp med felles stender og to lag gips + 1 gips og 1 panel. Her har jeg -41dB demping. Den andre veggen er med uavhengige stendere, med ett lag gips på den ene siden, og 1 lag gips + 1 panel på innsiden. Denne er mot bad. Her får jeg -45dB demping. Vi opplever dette som en rimelig god (nok) demping. Det er ikke stille i huset når man ser film, men det er ikke plagsomt bråkete i resten av huset. Men det kommer veldig an på hvor mye de andre i huset tåler av lyd når man ser film.
Poenget mitt er at det ikke er brukt noe dempelim i det hele tatt. Det eneste jeg var nøye med var å fuge alle overganger mellom sprekker, gulv og tak på det innerste laget med gips. Dette bør gi deg en pekepinn på hva som er oppnåelig om du skulle velge å ikke bruke dempelim.
Delthral skrev:Vi kan teste den på en "AV Nordmøre" kveld :=)
I dag var jeg så heldig å få Rovik på besøk. Vi troppet opp i kjelleren litt over 0900 i morgentimene og holdt på i ca 3 timer.
Frontveggen ferdig snekret og låst fast i taket så ingen skader seg, men vent litt... her er noe muffens. Det ser ut som
veggen buler oppover på midten!
![]()
Joda. Nesten 18mm buler den på midten. Det medfører at himlingen så og si tar borte eksisterende bjelkelag. Major problemo.
Vi kontrollerte om gulvet var rett og om bjelkelaget var rett. Jeg lasermålte også hver stav i veggen og der var den kun to staver som
hadde 0,1mm avvik, resten var 2,166m.
Etter litt tenking som innebar forlag om å legge trykk på veggen ved hjelp av biljekk og andre kreative forlag ble vi enige om
å se om fysikkens lover kan hjelpe til litt. Hvis veggen ikke retter seg noe i løpet av et par dager så må jeg kanskje skru av gipsen
igjen for å se om den kan rettes ut på noe vis. Forslag mottas med takk mens jeg venter på tyngdekraften skal virke.
Det dumme er jo at den skrudde gipsen sikkert virker i mot at veggen vil sige på midten.
![]()
PS! Hvordan i alle verdens rike klarte BEF å løfte på plass en 7m lang vegg med denne konstruksjonen alene? Jeg og Rovik
mente det var relativt tungt med 4,8m vegg og to mann.
Benytter også anledningen til å takke Rovik for god hjelp i dag.
jakv skrev:Ferdig om en uke ? Eller skal du ta deg av det innvendige?
Om en hadde hatt muligheten ville jeg prøvd enten en liten rørsak eller klasse A på Miles. Tror ikke mer enn 15-20W trenger å være nødvendig om en har en skikkelig strømforsyning i ryggen.
Før jeg kommer noe videre tror jeg det er på høy tid å finne en mer optimal plassering på subben foran. Den ødelegger mer enn den hjelper for øyeblikket så hvis jeg ikke får den til å spille noe bedre i front må jeg nesten teste den også bak. Dette medfører et par heftige brannmannsløft så vi får håpe det bare er å snu på den 90 eller 180 grader :=)
.....................................
Bilder av målinger kommer i fleng etter hvert og jeg ønsker massivt med hjelp :=)